1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 2766  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۵/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138805120102  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۳:۰۵
    ۱۳۸۸/۰۵/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

بيست و سومين جشنواره فيلم کودک و نوجوان همدان افتتاح شد

بيست و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان با حضور معاون امور سينمايي، استاندار همدان، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و دبير جشنواره در استاديوم قدس همدان برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي اين جشنواره، پس از قرائت قرآن مجيد و پخش سرود ملي، برنامه تواشيح توسط گروهي از كودكان اجرا شد و سپس با نواخته شدن موسيقي زنده با سازهاي كوبه‌اي، گروهي با لباس‌هاي رنگارنگ به روي سن آمدند و همراه با مليكا زارعي، مجري مراسم، به اجراي نمايش پرداختند.
    در ادامه، كليپ‌هايي در مورد دوره 21 و 22اين جشنواره ،كه سال‌هاي گذشته در همدان برگزار شده بود، پخش شد و سپس كليپي مربوط به آماده‌سازي جشنواره 23 به نمايش درآمد. در ادامه
گروه شادونه و همراهان نمايشي را در مورد مشاغل سينمايي اجرا كردند و به معرفي آنها براي كودكان پرداختند.
    پخش كليپ بازي‌هاي رايانه‌اي وتقدير از دست اندركاران موفق اين عرصه شامل دكتر پويا دادگر،برقعي، مجيد قادري و محمدرضا مجدرضايي بخش بعدي مراسم بود . محمدرضا مجد رضايي در غياب سه نفر از آنها جوايز را به نمايندگي از آنها از دست بچه‌هايي كه به شكل پروانه در آمده بودند ،دريافت كرد.
مجد رضايي در صحبت‌هايي كوتاه خطاب به كودكان گفت: اميدوارم سينماگران ملي ايران در كنار توليد آثار موفق كودك به بازي ملي براي شما كودكان نيز توجه كنند.
كليپ معرفي هيات انتخاب بخش بين‌الملل بخش بعدي مراسم بود. همچنين نماهنگي در مورد فيلم‌ها و بازي‌هاي رايانه‌اي و تاثيرات آن بر كودكان و نوجوانان پخش شد كه در آن احساسات يك نوجوان در هنگام ديدن اين فيلم‌ها مورد توجه قرار گرفته بود.
    در ادامه يكي از كودكان همداني با حضور روي سن شعري را در مورد همدان دكلمه كرد. سپس فيلم دكلمه ديگري با تصاوير طبيعت پخش شد و استاندار همدان نيز به سخنراني پرداخت.
پس از اجراي شعري ديگر و همين‌طور مرور فيلم‌هاي محبوب بچه‌هاي ديروز توسط خاله شادونه، بزرگداشت علي شاه حاتمي، به عنوان يكي از سينماگران كودك و نوجوان، برگزار شد. ابتدا كليپي در مورد او و صحبت‌هايش پخش شد و سپس با حضور استاندار همدان و معاون سينمايي وزير ارشاد از وي تقدير شد.
    كليپ معرفي هيات انتخاب بخش مسابقه سينماي ايران و كليپ ديگري با عنوان «بزرگ‌ترها در بچگي، چه فيلم‌هايي را ديده‌اند» در ادامه مراسم پخش شد و سپس بزرگداشت مرحوم مهدي آذريزدي، نويسنده كتاب‌هاي قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب، با پخش كليپي از صحبت‌هاي وي، برگزار شد و با حضور معاون سينمايي وزير ارشاد، مدير كل ارشاد همدان و مدير گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما برگزار شد.
    محمد مير كياني ، مدير گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما ، نيز از تاثير اين نويسنده بر ادبيات كودك سخن گفت و سپس مهدي صبوري ،پسرخوانده آذريزدي، كه براي دريافت جايزه آذر يزدي به بالاي سن آمده بود گفت: براي كارهاي نيمه تمام او افسوس مي‌خورم. با اين حال اميدوارم با كمك وزارت ارشاد و خبرگزاري قرآني بتوانم كارهاي او را به صورت كامل منتشر كنم.
    وي ادامه داد: اين مرد بيش از 70 سال براي بچه‌ها قلم زد و كتاب نوشت و قصه گفت و در تنهايي هم اين كار را انجام داد چون اگر تنها نبود نمي‌توانست بنويسد. فقط با عشق نوشت و به دنبال پول و مقام بود.
    مدير كل ارشاد همدان نيز در سخنان كوتاهي گفت: خوشحاليم چون شما خوشحاليد و شادابيم چون شما شادابيد.
    گفتني است ، در پايان كودكاني كه به شكل پروانه در آمده بودند به همراه گروه تواشيح روي سن آمدند و با خواندن شعري در مورد قطار پرداختند . برنامه نورافشاني تا چند دقيقه انجام شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com