1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 2977  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۴/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138304282002  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۵۲:۲۴
    ۱۳۸۳/۰۴/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

در واكنش به پخش غير قانوني فيلم هاي ايراني در شبكه هاي ماهواره اي:

فيلم هاي ايراني تحت قانون كپي رايت قرار مي گيرند

فيلم هاي ايراني براي مبارزه با سرقت و نمايش هاي غير قانوني در خارج از كشور، تحت قانون كپي رايت قرار مي گيرند.

به گزارش سايت سينمايي سوره، «سيدغلامرضا موسوي» سخنگوي اتحاديه تهيه کنندگان و توزيع فيلم ايران گفت:  در پي تاسيس شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان که اخيرا" به 22 شبکه افزايش يافته اند، نمايش هاي غير قانوني فيلم هاي ايراني در برخي از اين شبکه ها که ظاهرا" تابع هيچ ضابطه اي، حتي ضوابط اخلاقي و حفظ مالکيت فيلم نيستند، افزايش يافته است.
به گفته سخنگوي اتحاديه تهيه کنندگان اين نوع نمايش بدون مجوز از دو گروه شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان صورت مي گيرد. يک گروه شبکه هايي هستند که بر ضد نظام جمهوري اسلامي تبليغ مي کنند و گروه دوم شبکه هايي که ظاهرا" به قصد غير سياسي اما با هدف تجاري، تاسيس و راه اندازي شده اند.
موسوي اضافه کرد: اين شبکه ها در پي راهيابي فيلم ها به شبکه ويديويي کشور با دريافت يک نسخه از اين ويديوها از ايران، به پخش فيلم هاي ايراني برخلاف قوانين محل پخش فرستنده خود اقدام مي کنند.
سخنگوي اتحاديه تهيه کنندگان اضافه کرد:  يکي از راهکارهاي معمول مبارزه با برخي از مديران اين شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان که فيلم هاي ايراني را بدون دريافت مجوز از صاحبان فيلم  و تهيه کنندگان آنها نمايش مي دهند، ثبت کپي رايت و سپس شکايت به دادگاههاي محل وقوع جرم است. بدين سبب در پي مذاکراتي  با آقاي مهدي يزداني مدير عامل موسسه رسانه هاي تصويري، به زودي از طريق کپي رايت فيلم هاي ايراني، امکان شکايت از اين شبکه هاي ماهواره اي فراهم خواهد شد.
موسوي افزود: در همين زمينه مسوولان قوه قضاييه نيز در تهران شعبه اي را براي  دريافت شکايت همکاران تهيه کننده در ايران تدارک ديده اند که تعدادي شکايت به اين دادگاه ارجاع شده و مراحل قانوني را طي مي کنند .
سخنگوي اتحاديه افزود:  تهيه کنندگان و دست اندرکاران سينماي ايران از مردم و هموطنان عزيز به خصوص در آمريکا و اروپا انتظار دارند که به نمايش غير قانوني اين فيلم ها اعتراض کنند و شبکه هاي فارسي زبان ماهواره اي را که بر اين روش غير اصولي و غير قانوني خود تاکيد دارند، مورد اعتراض قرار دهند. اين اعتراض ها باعث خواهد شد تا اين شبکه ها به خاطر احترام يا تظاهر به احترام به تماشاگران خود، دست از اين روش غير قانوني بردارند.
موسوي اضافه کرد:  به زودي کپي رايت کليه فيلم ها از طريق يک کشور ثالث آغاز خواهد شد و موسسه رسانه هاي تصويري پس از کپي رايت در صورت تکرار اين اقدامات غير فرهنگي و غير قانوني توسط شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان، آنها را به دادگاه خواهد کشاند.
سخنگوي اتحاديه تهيه کنندگان تاکيد کرد:  اقدامات غير قانوني پخش فيلم هاي ايراني در شرايطي صورت مي گيرد که ايران عليرغم نپيوستن به قانون کپي رايت، عملا"  آن را در داخل کشور به خاطر احترام به حق مالکيت صاحبان فيلم هاي خارجي رعايت مي کند و هيچ فيلم خارجي بدون خريد رايت در سينماهاي کشور و شبکه هاي ويديويي به نمايش در نمي آيد.
موسوي در پايان اظهار اميدواري کرد که مديران شبکه هاي فارسي زبان ماهواره اي خارج از کشور در احترام به خواست تهيه کنندگان فيلم ها و حفظ حقوق مادي و معنوي مالکين آنها از اين اقدام غير قانوني دست بردارند تا اتحاديه مجبور به شکايت و کشاندن آنها به دادگاه نشود.
شايان ذکر است استفاده غير مجاز از آثار هنري از جمله فيلم هاي سينمايي تازگي ندارد اما همچنان راه حلي کار آمد براي آن انديشيده نشده است . اين وظيفه در حوزه سينما برعهده معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است . با قبول قانون کپي رايت جهاني از سوي ايران هنرمندان کشورمان از منافع سرشاري  بهره مند خواهند شد .
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com