1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 510  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۲/۱۳۸۸  نوع : نقد
 کد خبر : 138802200103  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۷:۰۵
    ۱۳۸۸/۰۲/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

«آخرين ملكه زمين» ما را به آينده سينماي ايران اميدوار مي‌كند

يك منتقد با بيان اين كه «آخرين ملكه زمين»مارا به آينده سينماي ايران اميدوارمي‌كند،گفت: اثري كه با سايرآثار آپارتماني و عشقي خيلي فرق دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «رضا درستكار» در گفت‌و گويي در مورد فيلم «آخرين ملكه زمين» ساخته محمدرضا عرب،گفت: اولين نكته‌اي كه در اين فيلم وجود دارد فضايي خاص مربوط به سينماي مستقل است.«آخرين ملكه زمين» از جمله فيلم‌هاي مستقل با رويكردهاي هنري‌تر هستند.
    وي ادامه داد: «آخرين ملكه زمين» فيلمي ساده نيست و سازنده براي رسيدن به اهدافش به خود خيلي سختي داده، موضوع درباره اقليت افغاني و اتفاقات پيراموني است.
    درستكار تصريح كرد: فيلمنامه «آخرين ملكه زمين»رويكرد كلاسيك ندارد و به نوعي فيلم جاده‌اي،ويژه نوعي خاصي از سينما و مشكلات افغاني‌ها را بيان مي‌كند. در فيلم موضوع خيلي خوب پرداخته شده و براي اولين بار است كه از طريق «آخرين ملكه زمين» از مزارشريف به زيارت «امام علي(ع)» مي‌رود و اتفاقات جذابي رخ مي‌دهد.
در كل «آخرين ملكه زمين» فيلمي ساده، صميمي و دوست‌داشتني است و ادعاي زيادي هم ندارد و ما را به آينده سينماي ايران اميدوار مي‌كند.اثري كه با سايرآثار آپارتماني و عشقي خيلي فرق دارد.
    اين منتقد در ادامه افزود: در «آخرين ملكه زمين»براي اولين بار نماهاي باز و لانگ‌شات متفاوتي مي‌بينيم و در فيلم از نماهاي جذابي استفاده شده است كه ويژگي‌هاي منحصر به فرد دارد و استحقاق توجه بيشتري دارد. همچنين درستكار در مورد بازي‌ها افزود: در مجموع، در بازي‌ها يك صميمتي وجود دارد كه مثبت و دوست داشتني است. «قربان نجفي» خيلي خوب كار كرده و صميميت در طول فيلم ارزشمند است.
    درستكار تصريح كرد: در فيلم از فضاهايي استفاده شده كه ما را وارد دنيايي جديد مي‌كند و اين نوع فضاسازي در سينماي ما كم ديده مي‌شود.
    وي ادامه داد: مرارت و سختي قصه «آخرين ملكه زمين» جالب است و ما در اين فيلم با قصه تازه و ايده جالب‌تري برخورد مي‌كنيم. «آخرين ملكه زمين» فيلمي صادقانه است و شرافت اين فيلم خيلي مهم و ارزشمند است.
    اين منتقد سنيما در پايان افزود: «آخرين ملكه زمين» خيلي هزينه نكرده و بيشتر روي خلاقيت فردي ساخته شده است. اين نوع فيلم‌ها ارزشمند و ناب هستند، تأثيرگذاري زيادي دارند. فيلم‌هاي كم‌بهايي نيستند و ويژگي‌هاي منحصر به فردي هم دارند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com