1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 541  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۱۲/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138712120103  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۰:۵۰
    ۱۳۸۷/۱۲/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهرجويي فيلم سرگذشت شمس و مولانا را به زبان انگليسي مي‌سازد

«داريوش مهرجويي» براساس كتاب كيميا خاتون، فيلم سينمايي «كيمياي رومي» را به زبان انگليسي و با عوامل خارجي مي‌سازد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ «داريوش مهرجويي» درباره ساخت اين پروژه بين‌المللي، در گفتگويي گفت: اين فيلمنامه را با همكاري سعيده قدس، براساس يكي از كتابهاي ايشان با عنوان «كيميا خاتون» نوشته‌ايم كه به سرگذشت مولانا و شمس تبريزي از ديد يك دختر 15 ساله مي‌پردازد.
    وي افزود: اين فيلمنامه با عنوان «كيمياي رومي»، اقتباسي از كتاب خانم قدس است كه به زبان انگليسي ساخته مي‌شود و قرار است با عوامل و بازيگران بين‌المللي ساخته شود كه به دليل انگليسي زبان بودن فيلم، احتمالا از بازيگران داخلي مسلط به اين زبان استفاده خواهيم كرد.
    مهرجويي در ادامه گفت: فيلمنامه اين اثر را سال گذشته نوشتيم و حدود 8 ماه ترجمه‌اش به انگليسي طول كشيد كه از دو ماه پيش نيز براي توليد آماده است.
    وي گفت: «كيمياي رومي» را در درنا فيلم و به تهيه‌كنندگي مرجان مقيمي كارگرداني مي‌كنم و از آنجايي كه وقايع فيلم در قونيه مي‌گذرد، فيلمبرداري آن در تركيه و بخش‌هايي نيز در هندوستان انجام مي‌شود.
    داريوش مهرجويي با بيان اين مطلب كه پيشنهاد ساخت اين فيلم را از سوي تهيه‌كننده، دريافت كرده،گفت:خانم مقيمي كتاب «كيميا خاتون» را خوانده بودند و پيشنهاد ساخت آن را به من دادند و از آنجايي كه هميشه ادبيات كهن ايران برايم جذاب است و به آن علاقمندم، براي ساخت آن ترغيب شدم.
    وي افزود: پيش از اين نيز قرار بود در حيطه ادبيات كهن فيلم‌ بسازم، مثلا مي‌خواستم فيلمي درباره عطار بسازم، يا فيلمي درباره زكرياي رازي كه كماكان در مرحله نگارش فيلمنامه است و در «سيمافيلم» ساخته مي‌شود.اينگونه مضامين در حيطه فلسفي-ادبي افكار من قرار گرفته است.
    مهرجويي با اشاره به جزئيات فيلمنامه فوق گفت: در نگارش فيلمنامه فقط به كتاب بسنده نكرديم و پژوهش و تحقيقاتي نيز در اين زمينه در منابع انگليسي و فارسي صورت گرفت تا به فرمت فيلمنامه برسيم.
    وي افزود: در اين فيلمنامه به مقطعي از زندگي مولانا پرداخته مي‌شود كه همسرش را از دست داده و شخصيت عالي‌قدر شهر است. در اين مقطع او مي‌خواهد با كيميا خاتون ازدواج كند و اتفاقاتي كه طي اين دوسال برايش مي‌افتد، به تصوير كشيده مي‌شود.
    اين كارگردان سينما ادامه داد: در فيلمنامه چندين شعر از اشعار مولانا آورده شده و به بهترين شكل ترجمه شده، ضمن اين كه در فيلمنامه صحنه‌هاي سماع هم داريم.
    وي گفت: تهيه‌كننده به دنبال سرمايه‌گذار و حمايت‌كننده توليد است كه با كسب حمايت لازم وارد مرحله توليد شويم.
    مهرجويي همچنين درباره اپيزود«تهران،تهران» گفت: در اواسط مرحله فيلمبرداري هستيم و كار به خوبي پيش مي‌رود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com