1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 647  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711210103  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۶:۱۴
    ۱۳۸۷/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«اخراجي‌ها 2» اداي دين به اسيران و مفقودان است

نشست خبري فيلم سينمايي «اخراجي‌هاي 2» با حضور عوامل اين فيلم شامگاه گذشته در سينما فلسطين برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نشست مسعود ده‌نمكي كارگردان فيلم درباره‌ي ضرورت ساخت قسمت دوم «اخراجي‌ها»، گفت: از بچگي مي‌خواستم كارهايي را انجام بدهم و بنويسم و چند كار را براي آينده داشتم كه تعداد آن به عدد 10 نمي‌رسيد كه «فقر و فحشاء» و اين دو «اخراجي‌ها» از آنها هستند و اميدوارم به‌زودي اين كارهايم به اتمام برسد.
    وي با بيان اينكه تصميم گرفته است تا روز اكران درباره‌ي درون‌مايه‌ي فيلم صحبت نكند، اظهار داشت: فيلم برداشت آزادي از يك اتفاق است و بحث ادبيات بازداشتگاهي كه جاي كار داشت. در واقع مجموع آثاري كه از اسارت، طبقه‌بندي مي‌شود.
    ده‌نمكي تروكاژهاي اين فيلم را از ويژگي‌هاي آن برشمرد و اظهار داشت: صحنه‌هاي پرواز هواپيما به شكل كم‌نظيري درآمده است. از ديگر ويژگي‌هاي اين كار مي‌توان به حضور 40 ستاره‌ي سينما و كار در عرض دو ماه اشاره كرد كه مي‌تواند حرف‌هايي براي گفتن داشته باشد.
    وي افزود: «اخراجي‌ها» بستري براي مناسبات جنگ و تحولات و سلوكي است كه براي انسان اتفاق مي‌افتد. در فيلم با همه شوخي مي‌شود و هواپيما هم مي‌تواند نماد جامعه‌ي ايراني باشد. اين فيلم اداي دين به اسيران و مفقودان است.
    ده‌نمكي درباره‌ي عدم حضور اين فيلم در بخش مسابقه‌ي جشنواره با بيان اينكه استراتژي سكوت را انتخاب كرده‌است، تصريح كرد: ياد گرفتيم طبق قواعد، بازي كنيم و اميدوارم با ما هم همين‌گونه بازي كنند و گذاشتيم شما فيلم را ببينيد و خود قضاوت كنيد. البته بعضي‌ها گفته بودند بايد از روي جنازه‌شان رد شويم تا فيلم به بخش مسابقه بيايد، اما دوست نداريم به خاطر يك فيلم از روي جنازه‌ي كسي رد شويم. تنها دوست داشتم چيزهايي كه اين فيلم داشت، ديده شود.
    وي افزود: اگر تدبيري بود و فيلم در بخش اصلي به نمايش در مي‌آمد تودهني به دشمن بود. از همه‌ي كساني كه من را در ميدان مين تنها گذاشتند گلايه‌مند هستم. افرادي هستند كه سفارشي با پول‌هاي زياد براي نظام كار مي‌سازند اما بچه‌هاي ما بدون هيچ چشمداشتي كار كردند و افرادي با كج‌فهمي ما را نديدند. از عواملم اعلام شرمندگي مي‌كنم كه به پاي من سوختند.
    ده‌نمكي اظهار داشت: «اخراجي‌ها» اولين فيلم دفاع مقدس است كه با پول بخش خصوصي ساخته شده و از همان اخراجي‌هاي قبلي، مركز گسترش سينماي مستند كه 35 درصد در آن شريك بود توانست ده‌ها فيلم ديگر تهيه كند.
    وي تاكيد كرد: ما براي مخاطب فيلم مي‌سازيم و مشكل اصلي اين است كه بايد ياد بگيريم تا حرف‌هاي روشنفكري را در سطح بياوريم تا ياد بگيرند.
    برپايه اين خبر، تورج منصوري مدير فيلمبرداري اين كار هم با اشاره به استفاده از دوربين جديد در اين كار، اظهار داشت: از يك تكنولوژي ديجيتال جديد كه بيش از دو سال از عمرش نمي‌گذرد بهره گرفتيم و اخراجي‌ها اولين نمونه‌ي تبديل شده‌ي اين كار در ايران است كه با ريسك زياد، آن را در ايران به 35 تبديل كرديم.
    محمدرضا شريفي‌نيا بازيگر و مجري طرح فيلم نيز، اظهار داشت: فرصت محدودي براي كار داشتيم و با توجه به چهار ماه زمان آماده‌سازي فيلم، فكر مي‌كنم يك ركورد در زمينه‌ ساخت فيلم در سينماي ايران به جا گذاشتيم كه افتخاري براي سينماي ايران محسوب مي‌شود.
    وي افزود: در «اخراجي‌ها» 1 نياز بود از چهره‌هايي براي طرح قصه استفاده كنيم، اما در اخراجي‌هاي دو براي فروش احتياجي به چهره نداشتيم و مي‌خواستيم بازيگراني باشند كه در جايگاه خودشان قابليت كار داشته باشند و با توجه به يدك كشيدن اخراجي‌هاي 1 تفاوت نمي‌كرد چه بازيگري حضور داشته باشد.
    حسام نواب‌صفوي ديگر بازيگر اين فيلم هم با بيان اينكه آخرين بازيگري بوده‌است كه به فيلم اضافه شده، گفت: اين نقش قالب‌شكني در كارهايم بود و شخصيت رسول از ديگر نقش‌هايم بسيار متمايزتر است.
    حبيب‌الله كاسه‌ساز تهيه‌كننده‌ي اين فيلم كه در جلسه حاضر بود درباره‌ي عدم حضور فيلم در بخش مسابقه، گفت: نوع برخوردها با فيلم از همان «اخراجي‌هاي» اول شروع شد و چنين توقعي را براي اين فيلم هم داشتم و جوسازي بدي عليه كار صورت گرفت. هر بخش از فيلم يك نوع نگاه ويژه‌اي به سينما است كه بايد بدون حُب و بغض ديده مي‌شد.
    سيد جواد هاشمي بازيگر، علي علويان صداگذار، تينا پاك‌روان طراح صحنه و امير توسليان سازنده موسيقي از ديگر حاضران در اين نشست كه اجراي آن را علي معلم برعهده داشت.
    در جلسه‌ي پرسش و پاسخ «اخراجي‌هاي» دو كه در آخرين ساعات روز يكشنبه برگزار شد، محمدحسين نيرومند و كرمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و كامبيز ديرباز بازيگر اصلي «اخراجي‌هاي» يك از حاضران در سالن نشست خبري بودند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com