1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 639  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۱/۱۳۸۷  نوع : يادداشت
 کد خبر : 138711200107  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۵:۱۲
    ۱۳۸۷/۱۱/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

اختصاصي سايت سوره از جشنواره فجر:

بهداد / براندو، کداميک؟!؟

شايد براي آماده کردن اين گزارش / مطلب کمي در ترديد بودم. ترديدي که ممکن بود باعث شود تا اين مطلب را ننويسم اما حامد بهداد با عکس العملي که از خود نشان داد نگذاشت تا ترديدي در من باقي بماند و اين مطلب را ننويسم. اين مطلب هيچ ارتباطي با پرسش و پاسخ ونقد ندارد البته در گزينه آخري (يعني نقد) کمي دچار ترديدم.

ماجرا از آنجا آغاز مي شود که حامد بهداد در نشست پرسش و پاسخ فيلم شبانه روز عکس مارلون براندو را با خود به سالن مي آورد خود را با او قياس مي کند و به عکس و سپس به خود اشاره مي کند. شايد حرکت شيطنت آميزي باشد يا موجب خنده خيلي ها شود اما مي دانيد که خيلي ها او را براندوي ايراني مي نامند و هيچ ترسي از اين سخن ندارند. بهداد هم الگو و خورشيد خود در سينما را براندو معرفي مي کند و او هم حالا هيچ ترسي از مقايسه خود با او ندارد. مقايسه بهداد ما را ناخودآگاه به شک مي اندازد يا بهداد واقعا به اين درجه رسيده؟ يا مي خواهد برسد؟ کدام يک؟ ترديد هاي گوناگوني در ذهنم شکل گرفته است که ناگهان عکسهاي آن روز نشست را مي بينم و به اين نتيجه مي رسم که بهداد بازيگر ارژينالي نيست او داراي يک الگو است و شايد بيشتر از يک الگو؛ يک توتم و البته اين هيچ اشکالي ندارد و نمي تواند داشته باشد اما نکته مهم در نوع الگوبرداري بهداد از براندو است. الگوبرداري که به تبديل شدن اکشن و ري اکشن هاي او به مانند خود براندو شده است و بهداد مي خواهد براندو جلوه کند نه حامد بهداد؛ او دوست دارد که در هر فيلمش يک سکانس يا پلان با عرقگير داشته باشد زيرا عاشق اتوبوسي به نام هوس است و آن وقت است که به خود مي گوييم ما شاهد تقليدي از براندو هستيم نه بازي از بازيگري که مي دانيم توانايي اش را دارد، يعني بهداد.
عملي که حامد بهداد در نشست نقد و بررسي شبانه روز از خود بروز داد شايد هواداران او را بيش از پيش خوشحال کند اما به ما اين باور را مي رساند که بهداد همچنان رويه براندو شدنش را ادامه خواهد داد و بدين خاطر از خلاقيت هاي او نااميد خبري نيست. عمل حامد بهداد همه را به شگفتي واداشت شگفتي که در آن آثاري از مقايسه نامربوط و ناهمگون خود او با براندو وجود داشت. اميدواريم هدف بهداد اين نبوده نباشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com