1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 474  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۰/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138710160100  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۹:۳۵
    ۱۳۸۷/۱۰/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

«روز رستاخيز» درويش در تهران، مازندران و خوزستان فيلمبرداري مي‌شود

پروژه عاشورايي احمدرضا درويش پس از دو سال پيش‌توليد امسال به تهيه‌کنندگي تقي عليقلي‌زاده در تهران، مازندران و خوزستان مقابل دوربين مي‌رود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عليقلي‌زاده درباره اقدام‌‌هايي که براي آغاز توليد فيلم سينمايي "روز رستاخيز" انجام شده گفت: لوکيشن‌هاي فيلم در خوزستان، مازندران و تهران انتخاب شده و با توجه به اينکه ساخت و ساز دکورها نيز از چندي پيش آغاز شده بود، تصور مي‌کنم توليد فيلم پيش از پايان سال 87 شروع شود.
    وي يادآور شد فعلاً بازيگران فيلم قطعي نشده‌اند و از اعلام اسامي آنان خودداري کرد. در سال‌هاي اخير خبرهاي مختلفي درباره توليد "روز رستاخيز" از سوي کارگردان، تهيه‌کننده و ديگر عوامل پروژه منتشر و با صدور پروانه ساخت در اواي سال گذشته صحبت‌ها در مورد اين کار جديتر شد.
    در اين مدت بازبيني لوکيشن‌ها انجام ‌شده و درويش که از سال 81 نگارش فيلمنامه را آغاز کرده بود، آن را در مدت سه سال به پايان رساند. اهميت موضوع فيلم و نام کارگردان آن که فيلم پرهزينه "دوئل" را در کارنامه دارد، موجب شده تا از ابتداي شروع بحث‌ها در مورد ساخت اين فيلم خبرسازي‌ها هم در مورد آن آغاز و زمان‌هاي مختلف براي تاريخ آغاز فيلمبرداري اعلام شود.
    پائيز سال گذشته و تابستان امسال از جمله زمان‌هايي بود که انتظار مي‌رفت "روز رستاخيز" کليد بخورد. از ديگر خبرهاي اين پروژه مي‌توان به مطرح شدن اسامي بازيگران خارجي براي بازي در آن اشاره کرد. عمر شريف و آنتوني هاپکينز بازيگراني بودند که اسامي آنان به ميان آمد و البته مثل صحبت‌هايي در مورد بازي سعيد راد در پروژه با تکذيب عوامل فيلم مواجه شد.
    حضور بازيگران عرب در فيلم جدي است و شنيده مي‌شود سازندگان فيلم در ارتباط با دفاتر فيلمسازي لبنان و سوريه درصددند چند بازيگر عرب انتخاب کنند. خبري که در مورد بازيگران ايراني منتشر شده نشان از آن دارد حدود 60 بازيگر سرشناس در اين کار مقابل دوربين خواهند رفت که مي‌توان انتظار داشت تمام بازيگران شناخته شده سينما نقشي در اين فيلم داشته باشند.
    انتخاب لوکيشن‌ها نيز از جمله اتفاق‌هاي خبرساز بود. گروه براي انتخاب فضاهايي که مناسب تصوير کردن سال 61 هجري قمري باشد به مناطق مختلف ايران از جمله کاشان، نائين، يزد، کرمان و شهرهايي از استان فارس، چهارمحال و بختياري و بوشهر رفتند و در نهايت طبق گفته تهيه‌کننده، فيلم در سه لوکيشن تهران، خوزستان و مازندران فيلمبرداري خواهد شد.
    حسين پاکدل مجري طرح فيلم سينمايي "روز رستاخيز" نيز در مورد انتخاب لوکيشن‌ها اظهار داشت که هشت هزار کيلومتر راه براي بازبيني از لوکيشن‌ها طي شد و عوامل متعدد از جمله دسترسي آسان به محل و هماهنگي فضا با قصه در انتخاب لوکيشن‌ها مد نظر قرار گرفت.
    سخناني که در محافل مختلف در مورد فيلم مطرح شده به خبرسازي‌ها درباره آن دامن زده است. در ديدار دست‌اندرکاران پروژه با نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي بحث‌هايي درباره "روز رستاخيز" و اهميت آن مطرح شد و معاون سينمايي وزير ارشاد که اميدوار است توليد فيلم در دوره مديريت او آغاز شود، به نياز اين پروه به منابع مالي اشاره کرد.
    "روز رستاخيز" درباره واقعه عاشورا و قيام امام حسين (ع) است و قصه فيلم به شخصيتي حاشيه‌اي در واقعه عاشورا اشاره دارد که در متن حوادث قرار مي‌گيرد.اين فيلم از مرگ معاويه تا قيام امام حسين (ع) را روايت خواهد کرد و عبدالله اسکندري طراح گريم، فرهاد فارسي طراح صحنه و لباس و حسين جعفريان مدير فيلمبرداري آن هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com