1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 395  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۰/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138710080100  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۵۲:۰۵
    ۱۳۸۷/۱۰/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

«راه آبي‌ابريشم»، «ملك سليمان»، «روز رستاخيز»، «آن روي سكه»؛

توليد چهار فيلم با نگاه ويژه مسئولان سينمايي به فرهنگ ايران‌و‌اسلام

معاون امور سينمايي گفت: فيلم‌هاي «راه آبي ابريشم»، «ملك سليمان»، «روز رستاخيز»، «آن روي سكه» و چندين پروژه ملي ديگر نشانگر نگاه ويژه مسئولان سينمايي كشور به فرهنگ ، تمدن و تاريخ ايران و اسلام است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، «محمدرضا جعفري‌جلوه» در حاشيه بازديد از لوكيشن فيلم سينمايي «راه آبي ابريشم» در قشم، افزود: فيلم راه آبي ابريشم و فيلم‌هاي ملك سليمان، روز رستاخيز، آن روي سكه و چندين پروژه ملي ديگر نشانگر نگاه ويژه مسئولان سينمايي كشور به فرهنگ ، تمدن و تاريخ ايران و اسلام است كه اين حركت وسيع ، نيازمند به تعامل گسترده تمام نهادهاي مرتبط است.
    وي گفت: سينماي ايران در حال حاضر با نحوه روايت و قصه گويي هاي ساده و صميمي و متفاوت خود از جايگاه مناسبي در افكار عمومي جهاني برخوردار است لاكن شأن و جايگاه ما فراتر از اينهاست و مي‌بايست با ساخت فيلم‌هاي بزرگ به‌ويژه فيلم‌هاي تاريخي در جلب بيشتر مخاطبان و شناساندن ريشه‌هاي فرهنگي و هويتي و تاريخ با عظمت خود تلاش كنيم.
    جعفري جلوه با اشاره به مراحل پاياني فيلم سينمايي «ملك سليمان»، گفت : اين فيلم به‌عنوان اولين فيلم سينمايي عظيم تاريخي ايران با سرمايه گذاري هنگفت، از يك قصه ناب و جذاب و سراسر عبرت و حكمت از تاريخ اديان برخوردار است و انشاءالله در جشنواره بيست و هفتم فجر عرضه خواهد شد.
    وي ، ادامه داد: فيلم «راه آبي ابريشم» دومين فيلم پر هزينه تاريخي كشور است كه در آن عظمت تاريخ و تمدن ايران بويژه عصر طلايي آن در قرن چهارم هجري ، در ابعاد فرهنگي ، هنري، علمي ، صنعتي و تجاري بويژه در زمينه دريا نوردي به نمايش گذاشته شده است.
    معاونت سينمايي كشور، از فيلم «روز رستاخيز» كه مرتبط با حادثه عظيم عاشورا و نهضت امام حسين (ع) است، به‌عنوان يك پروژه ملي ديگر يادكرد و گفت: براي ادامه اين كارها، نيازمند حمايت مالي عاجل و تعامل همه دستگاههاي مرتبط هستيم .
    وي ، اظهار داشت: در شرايطي كه تا كنون از منابع مالي مورد نياز براي حركت در مسير پروژه‌هاي عظيم ملي تا به ميزان لازم برخوردار نبوده‌ايم، اما با توكل به خدا در مسير خواستن ، توانستن است حركت كرديم و امروز انتظار داريم در ادامه راه از حمايت‌هاي همه جانبه مسئولان كشور برخوردار شويم.
    جعفري جلوه، با اشاره به اهميت فيلم‌هاي سينمايي تاريخي در كشور، گفت: اين پروژه‌ها نيازمند عزم جمعي است تا با شناختن و الهام‌گرفتن هنرمندان تواناي كشور از تمدن دوران‌ساز و يكتاپرستانه ملت بزرگ ايران و تاريخ اديان و اسلام ، آنگونه كه شايسته است در معرض ديد جهاني قرار گيريم.
    معاونت سينمايي كشور به همراه هيات همراه روز پنجشنبه با حضور در جزيره قشم از محل و دكور فيلم سينمايي «راه آبي ابريشم» به كارگرداني «محمدبزرگ‌نيا»، و تهيه كنندگي حسن بشكوفه و سرمايه گذاري بنياد سينمايي فارابي بازديد كرد.
    محمد بزرگ نيا فيلمبرداري فيلم «راه آبي ابريشم» را از نيمه دوم سال در شهرهاي جنوب كشور و ازجمله جزيره قشم آغاز كرده است. اين فيلم در مقطع زماني قرن چهارم هجري و دوران حكومت آل بويه بر محور زندگي ناخدا «سليمان ابن سيراف» استوار است و اوج تاريخ دريانوردي ايران را به تصوير مي‌كشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com