1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 351  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۹/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138709100105  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۲:۲۰
    ۱۳۸۷/۰۹/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

بزرگداشت پل نيومن در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر

بزرگداشت پل نيومن بازيگر افسانه اي سينماي جهان در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر برگزار مي شود. وي چندي پيش و در سن 83 سالگي بر اثر سرطان در گذشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره، «پل ‌نيومن» در بيش از 60 فيلم سينمايي ظاهر شد و يکي از شخصيت هاي برجسته سينماي آمريکا و يک ليبرال دوآتشه بود، در فيلم هاي مشهوري چون «گربه روي شيرواني داغ» ، «بوچ کاسيدي و ساندس کيد» ، «نيش»، «بيليارد باز» حضور فوق‌العاده‌اي داشت و جاودانه شد.
    نيومن در سال 1986 براي ايفاي نقش بهترين هنرپيشه مرد در فيلم رنگ پول به کارگرداني مارتين اسکورسيزي جايزه اسکار را به خود اختصاص داد. نيومن علاوه بر فعاليت‌هاي سينمايي خود با فروش محصولات غذايي 250 ميليون دلار به هزاران سازمان خيريه در جهان اهدا کرد.
    وي علاوه بر دريافت جايزه اسکار بهترين بازيگر مرد، نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد براي فيلم هاي "گربه روي شيرواني داغ"، "بيليارد باز"، "هاد"، "لوک خوش‌دست"، "حکم" و نامزد بهترين بازيگر نقش دوم براي فيلم "جاده‌اي به سوي پرديشن" و نامزد دريافت اسکار بهترين فيلم (تهيه‌کننده و کارگردان فيلم) براي فيلم "ريچل" شد و در نهايت اسکار افتخاري را در سال 1986 به خاطر «شرافت کاري و تعهد و پايبندي به حرفه‌اش دريافت کرد.
    پل نيومن برخلاف ميل باطني‌اش، «محبوب قلب‌ها» شد. کمپاني وارنر در ابتداي کار، نقش‌هايي رمانتيک به وي سپرد، ولي او خود به دنبال نقش‌هايي بود که غيرمتعارف و چالش‌برانگيز بودند.اگر چه قبل از هر چيز به ايفاي نقش هاي برجسته اهميت مي داد ولي فيلم‌هاي او با فروش خوبي رو به رو شدند و به عنوان يکي از جذاب‌ترين قهرمانان شورشي دوران شناخته شد.
کارهاي تئاتري و تلويزيوني‌اش در اوايل دهه 1950 باعث شد وارنر با او قراردادي ببندد و در نخستين فيلم سينمايي‌اش، جام نقره‌اي (1954)، بازي کند که به شدت از آن انتقاد شد. ولي در دومين فيلمش آن بالا کسي دوستم دارد (1956) جايگاه او را به عنوان يکي از محبوب‌ترين بازيگران جوان تثبيت کرد. اين يکي از دو نقشي بود که پل نيومن در پي مرگ جيمز دين از او به ارث برد. دومي، گربه روي شيرواني داغ (1958) از او يک ستاره ساخت.
تعدادي از فيلم هاي اين بازيگر برجسته در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش در مي آيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com