1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 466  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708180106  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۵:۱۸
    ۱۳۸۷/۰۸/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

«به‌كبودي ياس» عمليات خيبر و بدر و فضاي جامعه در سال 62 را زنده مي‌كند

عمليات «خيبر» و «بدر» در فيلم سينمايي «به‌كبودي ياس» به كارگرداني «جواد اردكاني» در شهرك دفاع مقدس به تصوير در مي‌آيد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «جواد اردكاني» كارگردان اين پروژه سينمايي در گفت‌وگويي اظهار داشت: حدود 6 روز است كه فيلمبرداري اين پروژه در مشهد شروع شده است و تمام سعي ما اين است كه فيلم به جشنواره فيلم فجر برسد.
    وي با بيان اين مطلب كه فيلمبرداري اين پروژه در سطح شهر مشهد صورت مي‌گيرد، گفت: به طور پراكنده سكانس‌هاي خارجي فيلم را با توجه به گذشت فصل فيلمبرداري مي‌كنيم تا در ادامه به لوكيشن‌هاي ثابت برسيم.
    اين كارگردان سينما با بيان اين مطلب كه فيلم فوق به فضاي اجتماعي سال‌هاي 63 _ 62 مي‌پردازد، گفت: اين فيلم فضاي اجتماعي سال شهادت شهيد برونسي را از طريق به تصوير كشيدن چند شخصيت تصوير مي‌كند كه ترجيحا قصه‌هايي با رنگ و بوي آن سال‌ها خواهد بود كه در واقع محدود به چند لوكيشن داخلي نخواهد شد و اين پراكندگي لوكيشن و تغيير فصل كار را براي ما سخت كرده است.
    وي افزود: براي ايفاي نقش شهيد برونسي بازيگري از خطه نيشابور را انتخاب كرده‌ايم كه در زمينه تئاتر فعال بوده است. اردكاني كه قرار است دو عمليات «خيبر» و «بدر» را در فيلمش به تصوير بكشد، در اين باره گفت: نكته تعيين كننده در آماده‌سازي صحنه‌هاي جنگ و عمليات خيبر و بدر كه محور صحنه‌هاي ما هستند حمايت سپاه پاسداران است. اميدوارم سپاه با توجه به اين كه اعلام آمادگي كرده است و همكاري‌هاي نخستين در اين زمينه صورت گرفته، ما را تا پايان همراهي كند.
    وي افزود: فيلمبرداري عمليات خيبر و بدر قلب اين پروژه است كه با حمايت ارگان‌هاي ذيربط انجام خواهد شد. به گفته اردكاني، از هفته آينده «حسن ايوبي» تدوين اين پروژه را شروع مي‌كند.
    بر اساس اين گزارش، فيلمبرداري «به كبودي ياس» پس از انجام لوكيشن‌هاي ثابت در مشهد ، در شهرك دفاع مقدس و لوكيشن‌هاي شهري تهران انجام خواهد شد. اين فيلمنامه كه تحقيق و نگارش دوساله‌اي داشته است، فيلمي در ژانر دفاع مقدس است و زندگي شهيد عبدالحسين برونسي را كه در عمليات بدر به شهادت رسيد، به تصوير مي‌كشد.
    برپايه اين خبر، از عوامل سازنده «به كبودي ياس» مي‌توان به اين افراد اشاره كرد:
مدير فيلمبرداري: محمد تقي پاك‌سيما، طراح چهره‌پردازي: محسن ملكي، صدابردار: كامران ملكوتي، طراح صحنه و لباس(بخش جنگي): حميد شهيري، طراح صحنه و لباس(بخش شهري): مهدي ديلمي، مدير توليد: هادي توحيدي، دستيار كارگردان: ماشالله شاه‌مرادي‌زاده، دستيار كارگردان و برنامه‌ريز: عليرضا نجف‌زاده، جانشين توليد: محسن شاه‌مرادي‌زاده و عكاس: محسن سيدي.
فيلم‌هاي چوري، قناري، سبيل مردونه و سريال «آينه‌هاي نشكن»(فتانه) از كارهاي «جواد اردكاني» هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com