1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 425  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707270102  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۳:۴۲
    ۱۳۸۷/۰۷/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

برخي تبليغات سينمايي در ايران گرانتر از ديگر کشورها است

تهيه‌کننده فيلم‌هاي سينمايي «مارمولک» و «ارتفاع پست» گران بودن هزينه برخي تبليغات سينمايي در ايران را از مهمترين عوامل فاصله گرفتن سينماگران از رسانه‌هاي تبليغي دانست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، منوچهر محمدي درباره تنوع و نوآوري در تبليغات سينمايي گفت: تبليغات بايد متنوع و خلاق باشد و در طراحي آن سلايق مختلف در نظر گرفته شود. تبليغات نبايد تصويري دگرگون از فيلم ارائه دهد، چرا که مخاطب اگر در فيلم با چيزي مخالف تبليغات مواجه شود دلزده مي‌شود و گاهي تبليغات سنگين نتيجه معکوس داشته و مخاطب را سرخورده کرده است.
    اين تهيه‌کننده با اشاره به محدوديت حوزه‌هاي اطلاع‌رساني افزود: ما از اينترنت و امکان تبليغاتي آن استفاده مناسب نمي‌کنيم و اينترنت هنوز رسانه‌اي فراگير در سطح جامعه نيست و کمتر کاربرد تبليغاتي دارد. با توجه به شرايط، تلويزيون همچنان موفقترين، تاثيرگذارترين و فراگيرترين رسانه تبليغي براي سينما است.
    وي ادامه داد: مطبوعات تاثير تبليغاتي بالايي دارند، اما متاسفانه شمارگان آنها زياد نيست و در جامعه برد ندارند. نمي‌توان انتظار داشت همه مخاطبان سينما از مطبوعات بتوانند درباره زمان اکران فيلم و ويژگي‌هاي آن اطلاعات لازم را به دست آورند. اگر بين مطبوعات و سينما تعامل بيشتر باشد مي‌توان به ارتقاي جايگاه آنها در تبليغ فيلم‌هاي سينمايي اميدوار بود.
    محمدي تبليغات ميداني را هم از شيوه‌هاي موثر تبليغات فيلم در ايران دانست و افزود: با اينکه از تاثير اين شيوه‌ها در معرفي يک کالاي فرهنگي و اطلاع‌رساني درباره آن به مخاطب نمي‌توان چشم‌پوشي کرد، اما تجربه نشان داده اگر فيلم خيلي جذاب باشد حتي اگر تبليغات قوي نداشته باشد مخاطب را جذب مي‌کند و تماشاگران فيلم مانند يک رسانه تبليغي آن را به ديگران معرفي مي‌کنند.
    تهيه‌کننده "ميم مثل مادر" مانند اغلب تهيه‌کنندگان هزينه تبليغات و فروش فيلم را متناسب ندانست و گفت: هزينه تبليغات در ايران گران و در برخي بخش‌ها از معيار جهاني بالاتر است. البته صدا و سيما سعي کرده براي معرفي فيلم‌ها تخفيف ويژه قائل شود، اما به دليل نبودن سيستم درست در بخش تبليغات بار هزينه سنگين تبليغات فيلم بر دوش تهيه‌کنندگان و پخش‌کنندگان است.
    وي گرفتاري در دام شيوه‌هاي تبليغاتي قديمي را از موانع رسيدن به نتايج دلخواه در تبليغات دانست و گفت: به علت محدود بودن رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رساني، هر تبليغ جديد بايد با هماهنگي انجام شود و اين خود مسيري پيچيده و طولاني به وجود مي‌آورد. مي‌توان بالن تبليغاتي به هوا فرستاد يا روي هواپيما تبليغ کرد، اما هزينه اينها سرسام‌آور است و به راحتي امکانپذير نيست.
    محمدي در پايان گفت: با وجود گران بودن تبليغات، گاهي به نظر مي‌رسد ما از راههاي موجود سهل‌انگارانه عبور مي‌کنيم. مدتي پيش قبل از اکران عمومي فيلم‌ها، اکران ويژه رسانه‌ها يا مراسم افتتاحيه برگزار مي‌شد، اما حتي اين شيوه هم ديگر مرسوم نيست. اميدواريم اين سنت احيا شود و برگزاري مراسمي از اين دست مي‌تواند زمينه معرفي يک فيلم را براي اهالي رسانه فراهم کند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com