1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 281  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706230101  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۷:۴۳
    ۱۳۸۷/۰۶/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارشي از وضعيت فروش سينماها با بليت نيم‌بها در سه‌شنبه‌ها

سينماداران از وضعيت استقبال مخاطبان در روزهاي سه‌شنبه از طرح فروش نيم‌بها بليت گفتند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، فرجام آژير مدير سينما سپيده، درباره‌ روند فروش در روز سه شنبه با وجود بليت نيم‌بها توضيح داد: از زماني كه بليت روزهاي سه‌شنبه نيم‌بها شده فروش اين روز افزايش يافته است، اما متاسفانه درحال حاضر بحث بر سر آن است كه اكثر فيلم‌هاي درحال اكران، فروش چنداني ندارد و شايد مطرح‌كردن اين‌گونه بحث‌ها، با اين نوع فيلم‌ها قابل بررسي نباشد.
    او ادامه با بيان اين‌كه اكران همزمان فيلم‌هاي معناگرا و فرهنگي با فيلم‌هاي گليشه‌اي و مخاطب‌پسند موجب افت فروش فيلم‌هاي فرهنگي مي‌شود، درباره‌ي طرح اكران فيلم‌هاي فرهنگي در سينماها گفت: اگر اين اقدام واقع‌گرايانه و با قانوني مدون و با رعايت زيرمجموعه سينماها انجام شود، مي‌تواند كمك شاياني باشد به آن دسته از فيلم‌هايي كه مدتهاست در انتظار نوبت اكران مانده‌اند.
    اين مدير سينما هم‌چنين خاطرنشان كرد: در كشورهاي مختلف، سينماها در سانس‌هاي مختلف فيلم‌هاي متفاوتي را اكران مي‌كنند و شايد باتوجه به كمبود تعداد سالن‌هاي سينما درتهران، انجام چنين اقدامي ، گامي موثر براي اكران موفق فيلم‌ها باشد و موجب شود اگر يك فيلم داراي مخاطب خاص است و يا فيلمي است كه از فروش پاييني بهره مي‌برد به واسطه‌ي اكران فيلم‌هاي پرفروش به تعادل برسد.
    امير هوشنگ‌ پاسبانيان مدير سينما استقلال نيز معتقد است: تاكنون فروش بليت نيم بهاي روز سه‌شنبه درميان مردم به خوبي جانيفتاده و گرچه فروش اين روز نسبت به ساير روزهاي هفته بهتر است، اما هم‌چنان در مقايسه با روزهاي شنبه از اقبال كمتري برخوردار است.
    اين مدير سينما درادامه خاطرنشان كرد: فروش بليت نيم بها در روزهاي متعدد هفته موجب كاهش استقبال مخاطبان مي‌شود و ممكن است تعدد اين روزها موجب كاهش اهميت آنها در نزد مخاطبان هم شود.
    پاسبانيان هم‌چنين معتقد است: اگرچه هنوز مردم روزهاي شنبه را نسبت به سه‌شنبه ارجح مي‌دانند و فروش سينماها در روزهاي شنبه موفق‌تر است اما با اين حال اگر تنها در روزهاي سه‌شنبه فروش بليت به‌صورت نيم بها باشد، فروش پنج‌شنبه و جمعه وساير روزهاي هفته باضرر كمتري مواجه مي‌شود.
    اين مديرسينما با اشاره به طرح اكران فيلم‌هاي فرهنگي در سينماها، متذكر شد: به نظر مي‌رسد سالن‌هايي كه براي اين طرح انتخاب شده‌اند، خيلي مناسب نيستند و حال آنكه سينماهايي مانند فرهنگ و آزادي حتي از نظر جغرافيايي نيز درمحلي قرار دارند كه كشش بيشتري براي اكران اين فيلم‌ها دارند و از سوي ديگر تعداد سالن‌هاي آنها از ديگر مواردي است كه موجب مي‌شود اين سينماها ظرفيت مناسبي براي اكران اين فيلم‌ها داشته باشند.
    او هم‌چنين اكران فيلم‌هاي مختلف در طول روز را از مواردي دانست كه موجب رونق سينماها مي‌شوند و گفت: لازم است مجموعه‌هاي دولتي به حمايت از سينماهايي كه به اكران فيلم‌هاي فرهنگي مي‌پردازند اقدام كنند و دركنار فيلم‌هاي فرهنگي به آنها اجازه‌ي اكران يك فيلم تجاري را نيز بدهند.
    يگانه، مدير سينما آفريقا نيز دراين باره عنوان كرد: اگر فيلمي به ميل مردم و مطابق سليقه‌ي آنها باشد، مردم با هر قيمتي كه شده آن را مي‌بينند و در موارد متعددي نيز شاهديم كه افراد براي ديدن فيلم‌ها در جشنواره‌هايي مثل فجر حتي هزينه‌ي 50 هزار تومان را نيز مي‌پردازند.
    اين مدير با تاكيد بر اين‌كه سينما نيازمند خوراك خوب است، افزود: درحال حاضر، اكثر فيلم‌ها مطابق ميل و خواسته‌ي مخاطبان نيستند و از فروش كمي بهره مي‌برند و همين مساله موجب شده است بسياري از سينماها، ازجمله سينماهاي لاله‌زار به سمت تعطيلي پيش مي‌روند.
    او با بيان اين‌كه مشتريان واقعي سينما كاهش يافته‌اند، افزود: لازم است در چنين شرايطي مسئولان با طرح‌هايي به حمايت از سينماها بپردازند و يكي از اقداماتي كه مي‌توان دراين راستا انجام داد، اهداي بليت‌هاي رايگان است.
    علي‌اصغر عاشوري، مدير سينما سروش نيز در گفت‌وگو با ايسنا، عنوان كرد: فروش بليت نيم‌بهاي روز سه‌شنبه، هنوز به مانند روزهاي شنبه رواج نيافته است و شايد در صورت ادامه‌ يافتن اين طرح، شاهد نتايج بهتري باشيم.
    برپايه اين خبر، از ابتداي تابستان سال جاري، شوراي صنفي نمايش به عنوان هديه‌ي تابستاني بهاي بليت سينماها در روز سه‌شنبه را نيز نيم‌بها اعلام كرده است كه درصورت موفقيت اين طرح ادامه پيدا خواهد كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com