1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 278  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706160103  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۵:۳۹
    ۱۳۸۷/۰۶/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم تورنتو آغاز به كار كرد

سي‌وسومين دوره از جشنواره فيلم تورنتو پنج‌شنبه 14 شهريور و با حضور 312 فيلم از نقاط مختلف جهان در كشور كانادا شروع به كار كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري فرانسه، جشنواره فيلم تورنتو هر ساله از چهارم تا سيزدهم سپتامبر برگزار مي‌شود، 312 فيلم از 64 كشور در اين دوره از جشنواره فيلم تورنتو با يكديگر رقابت خواهند كرد.
    بنا بر اين گزارش، نكته قابل توجه جشنواره فيلم تورنتو سال 2008 حضور سي فيلم كمدي است. در ميان فيلم كمدي جديد برادران كوئن با عنوان «بعد از خواندن، بسوزان» نيز براي اولين بار اكران خواهد شد.
    جشنواره فيلم تورنتو كه مهم‌ترين برنامه فرهنگي آمريكاي شمالي محسوب مي‌شود، امسال به خصوص پس از اعتصاب نويسندگان هاليوود در سال گذشته و همچنين جار و جنجال‌هاي پيش آمده در آمريكا، از اهميت خاصي برخوردار است.
    سال گذشته بيشتر فيلم‌هاي شركت كننده در «آكادمي اسكار» چند ماه پيش در جشنواره تورنتو اكران شده‌ بودند. براي مثال، فيلم‌هاي «جايي بر اي پيرمردها وجود ندارد»، «جونو»، «مايكل كلايتون» و «تاوان» همگي پيش از اسكار در اين جشنواره نمايش داشتند اما امسال به‌خاطر اعتصاب نويسندگان هاليوود و همچنين تاخير در ساخت فيلم‌ها بسياري از فيلم‌هاي آمريكايي از حضور در اين جشنواره بازماندند.
    از ديگر فيلم‌هاي امسال جشنواره تورنتو مي‌توان به فيلم‌هايي درباره جنگ در عراق، تروريسم و سياست آمريكا اشاره كرد. اما با اين حال حضور پرشور كمدي‌هاي آمريكايي موجب تعجب منتقدان سينمايي شده است.
    «پير هندلينگ» رئيس جشنواره فيلم تورنتو در گفت‌وگويي با خبرگزاري فرانسه در همين رابطه گفت: «جالب توجه است كه موضوع جنگ در عراق امسال به كنار رفته و شكل ديگري از سينماي آمريكا در اين جشنواره حضور يافته است و آن كمدي‌هاي آمريكايي است.»
    همچنين «كامرون بيلي» مديراجرايي جشنواره نيز در همين رابطه گفت: «دنيا از نظر اقتصادي و جنگ لحظات سخت و دشواري را سپري مي‌كند اما تماشاگران نيز گاهي نياز به استراحت دارند و كمدي از اين نظر انتخاب خيلي خوبي است!»
    رئيس جشنواره نيز اعلام كرد كه با وجود اتمام دوره رياست جمهوري آمريكا و شروع تبليغات انتخاباتي باروك اوباما و جان مك‌كين، فيلم‌هاي زيادي در اين باره ساخته نشده است.
    وي همچنين اعلام كرد كه نزديك به دوازده فيلم درباره طبيعيت و محيط زيست در اين جشنواره شركت كرده‌اند. وي براي نمونه فيلم «در لبه دنيا» اشاره كرد كه فيلمي عليه صيادان غيرقانوني نهنگ در ژاپن است.
فيلم «پيكار رودخانه» نيز درباره نابودي بيش از پيش ماهي‌ها اكران خواهد شد.
در ميان 312 فيلم شركت كننده در اين جشنواره 116 فيلم براي اولين بار اكران خواهند شد.
    از اين 116 فيلم مي‌توان به فيلم‌هاي «معجزه آنا مقدس» ساخته «اسپايك لي»، «سه مرد خردمند» ساخته «مايكا كوريسماكي»، «كشتي‌گير» ساخته «دارن آرونوفسكي» و «ريچل ازدواج مي‌كند» ساخته «جاناتان دمي» اشاره كرد.
از ميان فيلم‌هاي شركت كننده 49 فيلم از كشور فرانسه در اين جشنوراه حضور دارند.
با اين حال تعدادي از استوديوهاي آمريكايي حاضر به اكران فيلم‌هايشان در جشنواره تورنتو نشدند. جشنواره تورنتو سال‌ها از اهميت خاصي برخوردار بوده است. نتايج اين جشنواره گاهي با آكادمي اسكار يكسان بوده است و به همين خاطر جشنواره تورنتو را در انتخاب فيلم‌هاي اسكار مهم مي‌دانند.
    جشنواره فيلم تورنتو برخلاف جشنواره كن و برلين جايزه هيئت داوران اهدا نمي‌كند. اما جايزه بخش تماشاگران اهدا خواهد شد. «ديويد كراننبرگ» به خاطر فيلم «وعده‌هاي شرقي» در سال 2007 از جانب سيصد هزار تماشاگر در همين بخش انتخاب شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com