1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 319  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706130106  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۸:۴۶
    ۱۳۸۷/۰۶/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

شب تهيه‌كنندگان سينماي ايران با تقدير از دو مدير برپا شد

در آستانه‌ي روز ملي سينما، تهيه‌كنندگان سينماي ايران به خانه سينما 2 آمدند و از دو مدير مجتبي مشيري و مجيد مسچي تقدير كردند و براي رسيدن به بلوغ صنفي در سينما دعا كردند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم كه شامگاه گذشته ـ 12 شهريور ماه ـ در حاشيه برپايي دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران برپا شد، پس از تلاوت قرآن توسط احمد ميرعلايي، غلامرضا موسوي ـ رييس شوراي عالي تهيه‌كنندگان- در سخناني ضمن تقدير از تلاش‌هاي اعضاي اين شورا به‌عنوان تنها صنف تهيه‌كننده و توزيع‌كننده در سينماي ايران اظهار اميدواري كرد: در آينده گام‌هاي موثري در راه اعتلاي سينماي ايران برداشته شود و پيشرفت‌هاي خوبي در اين زمينه صورت گيرد.

طائرپور: براي رسيدن به بلوغ صنفي دعا مي‌كنيم
    سپس فرشته طائرپور ـ تهيه‌كننده ـ اجراي مراسم را برعهده گرفت و اظهار اميدواري كرد:از بركت ماه مبارك رمضان، شوراي عالي تهيه‌كنندگان، سامان بهتري به وضعيت سينما بدهد.
    او در عين حال گفت: علي‌رغم حضور جريان‌هايي كه در زمينه تهيه و توزيع فيلم در سينماي ايران كار مي‌كنند، بار اصلي فعاليت‌هاي تهيه و توزيع فيلم با اين جمع است پس براي كار بهتر و مراقبت از سينماي فاخر از خدا كمك مي‌خواهيم.
    طائرپور با تقدير از مديرعامل، اعضاي هيات‌مديره خانه سينما و امين تارخ براي برپايي اين مهماني به عنوان بخشي از جشن اظهار اميدواري كرد: شوراي‌عالي همواره، همراه، همدل و موثر براي همه باشد.
    اين تهيه‌كننده سينما گفت: گرايش‌ها و تفكرات زيادي دورهم جمع شدند تا اين شورا تشكيل شود و حالا در آستانه يك‌سالگي شورا دورهم جمع شديم و براي رسيدن به بلوغ صنفي دعا مي‌كنيم تا از اين سينما خوب مراقبت كنيم و آن را ارث و ميراث خود ندانيم، بلكه آن را امانتي بدانيم براي آيندگاني كه وارد سينما مي‌شوند.
    طائرپور معتقد است: دولت به سينماي ملي بدهكار است و چون فعاليت‌هاي صنفي ما قوي نبوده نتوانستيم اين مطالبات را دريافت كنيم و اميدوارم در كنار هم به افق‌هاي بهتري برسيم.

عسگرپور: با تمام سختي‌هاي طي شده انگار راه زيادي باقي است
    محمدمهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما هم در سخناني با بيان اين‌كه راه سختي طي شده تا اين جمع گردهم آيند و شوراي‌عالي تشكيل شود، در عين حال گفت: اما با تمام سختي‌هاي طي‌شده، انگار راه زيادي باقي است كه بايد طي شود و اگر به مديريت فرهنگ نگاه كنيم گويا وضعيت سينما در حوزه مديريت نيازمند تغييراتي است كه بخشي از آن اتفاق افتاده كه اين مرهون وقايع چندسال اخير است كه مديريت دولتي مسير را همواره كرده و مي‌خواهد تغييراتي اتفاق بيافتد، اين روند كمك مي‌كند كه سينما توسط اهالي سينما كار كند و خودش را اداره كند.
    عسگرپور تصريح كرد: در سال‌هاي قبل، از اختلاف سليقه و پراكندگي ضربه‌هاي زيادي را در سينما ديديم پس بايد دعا كنيم اين گردهمايي باعث اتحادي شود كه در نهايت به مديريت سينما كمك كند.

تارخ: جشن منجر به تعالي سينماي ملي شود
    امين تارخ نيز در سخناني با تقدير از همكاري شوراي عالي تهيه‌كنندگان با دوازدهمين جشن سينماي ايران با ابراز خشنودي از برپايي اين مراسم اظهار اميدواري كرد: در آينده شب‌هاي ديگري كه به صنوف ديگر تعلق دارد برپا شود تا از مسايل آن‌ها باخبر شويم و جشن تبديل به وسيله‌اي براي تعالي سينماي ملي شود.

تقدير از مجتبي مشيري و مجيد مسچي
    برپايه اين خبر، در ادامه مراسم فرشته طائرپور از تقدير دو مدير خبر داد و با دعوت از منوچهر محمدي، غلامرضا موسوي، مهدي فخيم‌زاده و محمدرضا جعفري جلوه به روي سن، ادامه داد: هيچ‌كس مانند تهيه‌كنندگان از تأثير تلويزيون در سينما آگاهي ندارد و در همه‌جاي دنيا تلويزيون از سينما حمايت مي‌كند، اما در كشور ما ضوابط و محدوديت‌هاي زيادي در تلويزيون براي سينما وجود دارد كه شايد خود مديران تلويزيون هم از آن راضي نباشند.
    او توضيح داد: اما از يك سال قبل تفاهم‌هاي بيشتري بين سينما و تلويزيون به وجود آمده و تأثير تبليغات تلويزيوني را در معرفي فيلم‌ها ديديدم و اميدوارم تمام فيلم‌ها چنين امكاني را داشته باشد كه بتواند با پروانه نمايش ارشاد كه اعتبار نمايش اين فيلم‌ها است از اين تبليغات استفاده كنند.
    طائرپور با اشاره به مجتبي مشيري - مدير بازرگاني صداوسيما – از او به عنوان شخصي نام برد كه در اين دوستي و همدلي تأثيرگذار بوده و گفت: ايشان در آسان‌سازي مسيرهاي حمايتي در تلويزيون نقش بسيارزيادي داشته است.

مهدي فخيم‌زاده هم اظهار اميدواري كرد: زحمات مشيري براي سينما موردقبول خدا باشد.
    مشيري بعد از دريافت لوح تقدير و نشان طلايي خانه سينما اظهار داشت: در تلويزيون كار چنداني نكرديم، ولي كساني كه از نزديك با اين قضيه سروكار دارند در مقايسه با قبل خيلي از ما راضي هستند و البته آن‌چه كه موردنظر ماست هنوز اتفاق نيافتاده و اميدوارم در آينده بيشتر به وظايف خود در مورد سينما كه موجودي عزيز در هر جامعه مخصوصا جامعه فرهنگي است عمل كنيم.
و تقدير دوم شوراي عالي تهيه‌كنندگان از مجيد مسچي به عنوان مديرعامل موسسه سينما شهر انجام شد و از او به عنوان مردي تأثيرگذار در سينما ياد كردند.
    منوچهر محمدي درباره مسچي گفت: او را سال‌هاست مي‌شناسم و در سكوت و آرامش بدون هياهو هميشه براي سينما كارهايي درستي انجام داده است و موثر واقع شده و تهيه و توزيع‌كنندگان از اقدامات ايشان مخصوصا طرح اكران هم‌زمان در كشور خيلي راضي هستند.
    وي افزود: اين طرح اتفاق فوق‌العاده‌اي بود و باعث رونق اكران در شهرستان‌ها شد و اميدوارم امثال ايشان در معاونت سينمايي بيشتر شوند تا باعث رونق و سربلندي سينما گردند.
    مجيد مسچي مديرعامل خانه سينما هم از صاحبان سينما و دفاتر پخش تقدير كرد و گفت: بازسازي سينماها باعث رونق اكران شده و اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند.

جعفري جلوه: سينماي سرزمين ما نيازمند وفاق بيشتر است
    سپس محمدرضا جعفري‌جلوه معاونت امور سينمايي به عنوان آخرين سخنران اين برنامه در سخناني اظهار داشت: همه بهتر از من مي‌دانند كه جايگاه تهيه‌كنندگي در سينماي ما كجاست و آرزو مي‌كنم من و همكارانم بتوانيم فضاي مناسبي را بهتر از گذشته براي امتداد كارهاي شما فراهم كنيم و اين اتحاد و تعامل كه بين گرايش‌هاي تهيه‌كنندگي ذيل نام شوراي عالي تهيه‌كنندگان بوجود آمده است را شاكريم.
    وي با بيان اين‌كه در آستانه جشن خانه سينما طلب تحكيم چنين اعتلاف و انسجامي را داريم خاطرنشان كرد: چراكه سينماي سرزمين ما نيازمند وفاق بيشتر و فراهم‌كردن شرايط مناسب براي نمايندگي فرهنگ و هويتي است كه تاريخ و تمدن ما را ساخته و مي‌تواند اين ملت را در صدر بنشاند.
    جعفري جلوه ادامه داد: اين سينما توفيق نمي‌يابد مگر با دو عامل احياي اقتصادي و ارتقاء فرهنگي و اين دو هدف با برنامه‌هاي فيلم خوب، اكران خوب و سالن خوب و تعامل بين صنوف سينما محقق مي‌شود.
    وي با بيان اين‌كه طرح جامع توليد، اكران، فناوري و طرح جامع فضاي نمايشي در دستور كار ماست اظهار داشت: اميدوارم ما و همكارانمان در موسسات مختلف و شما در سطح اصلي فعالان صنف كه از همه مهم‌تر هستيد، در كنار هم به فعاليت ادامه دهيم و با همكاري با متوليان و سينماداران و ساير صنوف سينمايي بتوانيم براي سينماي ملي آينده‌اي تابناك رقم بزنيم.
    محمدرضا شرف‌الدين، مهدي صباغ‌زاده، بيژن امكانيان، حبيب اسماعيلي، محسن علي‌اكبري، علي سرتيپي، منيژه حكمت، ابراهيم مختاري، كامران قدكچيان، سيروس الوند، ايرج تقي‌پور، جعفر صانعي‌مقدم، عليرضا داودنژاد، عليرضا رضاداد، مهدي كريمي، اكبر نبوي، پوران درخشنده، ابوالحسن داودي، محمد سرير، محمد پيرهادي، مهرداد فريد، محمدحسين لطيفي، مينو فرشچي، ضياء هاشمي، امير اسفندياري، ابراهيم وحيدزاده و شهره لرستاني از حاضران در اين مراسم بودند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com