1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 363  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706040108  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۶:۴۵
    ۱۳۸۷/۰۶/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

حق گو:

استفاده از ظرفيت‌هايي انيميشن در توليدات سينمايي حوزه هنري

رييس سازمان توسعه سينمايي حوزه هنري، انيميشن «شكرستان» را محصول كار گروهي و تخصص محوري درمركز انيميشن حوزه هنري دانست و از تلاش بيش از پيش حوزه هنري در به كارگيري ظرفيت‌هاي انيميشن در توليدات سينمايي خبر داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از واحد خبر حوزه هنري، سيد حسين حق‌گو با اظهار اين مطلب گفت: استفاده از انيميشن در سينما همواره مد نظر سازمان توسعه سينمايي سوره بوده و توليد و موفقيت شكرستان نيز مزيد بر علت شده و ما را در به كارگيري اين هنر در سينما به حركت بيشتري واداشته است.
    بنا بر اين گزارش، وي زيبايي‌شناسي، ساختمندي روايت، قصه منسجم و جذاب، چشم‌نوازي و تخيل‌پردازي قوي را از ملزومات اساسي يك انيميشن خوب دانست و گفت: فارغ از ويژگي‌هاي مستقل به ذات انيميشن، اين هنر - صنعت ظرفيت‌هايي را نيز براي سينما ايجاد كرده است كه بي‌توجهي به آنها نشانه بي اقبالي به جايگاه انيميشن در سينماي جهان است.
    رييس سازمان توسعه سينمايي سوره با اشاره به موفقيت شكرستان همچنين اظهار كرد: انيميشن ايران مي‌تواند به سان سينماي ما كه جشنواره‌هاي جهاني را خيره كرد، فضايي ايجاد كند كه بار ديگر همگان با يك پديده متفاوت در عرصه تصوير مواجه شوند.
    او در بخش ديگري از اظهارات خود به توان هنرمندان انيماتوريست ايران در رقابت با استاندارد جهاني اشاره كرد و گفت: اين امر نيازمند برخورداري هنر صنعت انيميشن از تكنولوژي روزآمد است.
    حق‌گو در پايان گفت: آن دسته از فيلم‌ها كه با اقبال مردم جهان مواجه شده‌اند، بخش اعظمي از شهرت خود را مرهون استفاده از ايجاد فضاهاي مجازي است و سازمان توسعه سينمايي سوره حوزه هنري نيز براي شانه به شانه حركت كردن با سينماي جهان، با عزمي دو چندان درصدد ورود امكانات انيميشن به توليدات سينمايي خود است.
    مجموعه انيميشن «شكرستان» به كارگرداني بابك نظري و تهيه كنندگي سيدمسعود صفوي، از جمله محصولات مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنري است كه در جشن اخير خانه سينما موفق به دريافت جايزه ويژه هيأت داوران شد.
    فيلمنامه اين مجموعه حاصل كار ميداني روي قصه‌ها و ضرب‌المثل‌هاي ايراني است و قسمتي از آن در كشورهاي ژاپن، بلژيك، ايتاليا، فرانسه و كره جنوبي نيز به نمايش درآمده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com