1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 360  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706040107  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۵:۱۹
    ۱۳۸۷/۰۶/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

اتفاقات مهم سينماي ايران در شهرستان‌ها رخ مي‌دهد

«طهماسب صلح جو» با اشاره به اين كه اتفاقات مهم سينماي ايران در شهرستان‌ها مي‌‌افتد، گفت: اميدوارم سرمايه‌گذاري خوبي روي شهرستان‌ها انجام شود چون سرمايه‌گذاري روي شهرستان كم است، در حالي كه نيروهاي زيادي دارند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، با توجه به درخواست فيلمسازان جوان حاضر در هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان، دومين نشست تخصصي فيلم كوتاه در اين جشنواره كه با حضور «سيروس حسن‌پور» و «طهماسب صلح‌جو» برگزار شد، به پرسش و پاسخ‌ جوانان اختصاص پيدا كرد.
    بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين جلسه وقتي سؤالي در مورد لزوم وجود فيلمنامه در سينماي مستند مطرح شد، سيروس حسن‌پور گفت: من به مستند معتقدم و لايه‌هاي مستند نيز در كارهاي من زياد است و اصولا جنس كارم، مرا به سوي مستند سوق داده است، اما در مورد فيلمنامه، خود من عقيده دارم كه بايد كارها به صورت مكتوب نوشته شود و من تا به حال كار في‌البداهه نكرده‌ام.
    وي افزود: قبل از توليد فيلم، بايد مراحل مختلف داستان يا طرح حتما نوشته شود تا بتوان بر اساس آن فيلمي را به خوبي تهيه كرد.
    كارگردان «چوپان دروغگو» با ذكر يك نمونه گفت: در حال حاضر، سرگرم تحقيق براي ساخت مستندي در مورد يكي از معلمان عشاير هستم و تا به حال بخشي از كار پژوهشي را انجام داده‌ام كه به صورت مكتوب موجود است اما در ادامه بايد حتما سر به لوكيشن‌هاي اصلي هم بزنم تا بتوانم طرح را به شكلي كاملا پخته آماده كار كنم.
    وي ادامه داد: البته اين نكته را كتمان نمي‌كنم كه بخشي از كشف و شهود در كار اتفاق مي‌افتد اما مكتوب كردن، ما را براي انتخاب راه‌هاي مختلفي كه براي ساخت فيلم در پيش رو داريم، آماده مي‌كند و در واقع نوشتن فيلمنامه، مثل ورز دادن فكر است و بهتر است به ياد داشته باشيم كه فلاهرتي مستندساز بزرگ، يك بار بدون طرح، اقدام به ساخت مستندي كرد اما اين كار با شكل كاملي روبرو شد.
    در بخش ديگر از جلسه، يكي از سينماگران جوان پرسيد چرا حركت آوانگارد در سينماي ايران وجود ندارد كه «طهماسب صلح‌جو» در پاسخ به اين سؤال گفت: من معني اين كلمات را به خوبي نمي‌دانم و اعتقاد دارم شايد اينگونه مفاهيم در سينماي ما كاربردي نداشته باشد و شايد لازم باشد كسي كه قصد تحقيق در مورد سينماي ايران را دارد، در مورد جنبش آوانگارد در سينماي موج نو چيزي بداند اما اين براي فيلمساز لازم نيست.
    وي ادامه داد: زماني اتفاق نويني در سينماي دنيا افتاده و متأسفانه هنوز عده‌اي دنبال فرمولي كردن آن تجربه‌هاي قديمي هستند، در حالي كه اگر معني نوآوري را از كلمه آوانگارد استخراج كنيم، امروز اين نوآوري در فيلم‌هاي شما جوانان به چشم مي‌خورد.
    اين منتقد در ادامه تصريح كرد: سينماگر ايراني نمي‌تواند با استفاده از تكنولوژي جديد، خود را به رخ جهانيان بكشد و شايد اين ضعف سينماي ماست اما مهمترين نوآوري سينماي ما كه همه را مجذوب خود كرده، در مضمون و موضوع است و توجه به اين اصل، آينده سينماي ما را بيمه مي‌كند.
    وقتي از اين منتقد در مورد اهميت فعاليت‌هاي دفاتر سينماي جوان در شهرستان‌ها سوال شد، وي گفت: اتفاقات مهم سينما در شهرستان‌ها مي‌‌افتد و جوانان علاقمند زيادي هستند كه متاسفانه مجبورند براي كار به تهران بيايند و اين آمدن به تهران در بسياري از موارد آنها را سرخورده مي‌كند، چون ورود به مناسبات كاري حرفه‌اي گاهي مي‌تواند بسيار سخت و آزاردهنده باشد و اميدوارم سرمايه‌گذاري خوبي روي شهرستان‌ها انجام شود چون سرمايه‌گذاري روي شهرستان كم است، در حالي كه نيروهاي زيادي دارند.
    حسن‌پور نيز گفت: من هميشه كارهايم خارج از تهران بوده، افراد بسيار مستعدي را در زمينه‌هاي مختلف در شهرستان‌ها ديده‌ام و عقيده دارم فضاي كار در شهرستان بسيار بيشتر از تهران است.
    پس از پايان جلسه، سينماگران جوان سؤالات خود را با «سيروس حسن‌پور» و «طهماسب صلح‌جو» در خارج از سالن مطرح كردند كه اين پرسش و پاسخ تا پاسي از شب ادامه داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com