1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 373  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706040105  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۷:۱۳
    ۱۳۸۷/۰۶/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

حضور ستاره‌ها در ونيز

رقابت براي کسب شير طلايي ونيز چهارشنبه آغاز مي‌شود

شصت و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز از روز چهارشنبه با نمايش فيلم "پس از خواندن بسوزان" برادران کوئن با بازي جرج کلوني و براد پيت آغاز مي‌شود و تا 16 شهريور ادامه دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، رويترز اعلام کرد هر چند معتبرترين جشنواره سينمايي ايتاليا امسال با يک فيلم آمريکايي آغاز مي‌شود، اما هاليوود در مجموع در دوره شصت و پنجم ونيز در حاشيه قرار دارد.
    با توجه به حضور سه فيلم ژاپني "آشيل و لاک‌پشت" تاکشي کيتانو، "پونيو روي صخره کنار دريا" هايائو ميازاکي و The Sky Crawlers اوشي مامورو در ميان 21 فيلم بخش مسابقه جشنواره ونيز امسال مي‌توان انتظار داشت جايزه شير طلايي براي چهارمين سال به فيلمي آسيايي برسد.
    در اين بين به نظر مي‌رسد ميازاکي، انيماتور معروف ژاپني و خالق فيلم برنده اسکار "شهر اشباح"، به نسبت دو فيلمساز ژاپني ديگر بخت بيشتر براي دريافت جايزه داشته باشد. فيلم جديد ميازاکي 67 ساله با الهام از قصه پريان قرن نوزدهمي "پري دريايي کوچک" هانس کريستيان آندرسن نويسنده دانمارکي ساخته شده است.
    داستان درباره يک پري دريايي به نام پونيو است که سوار بر عروس دريايي از خانه خود در دريا مي‌گريزد. "پونيو روي صخره کنار دريا" در اولين ماه نمايش 90 ميليون دلار فروش داشته است. کيتانو نيز با "آشيل و لاک‌پشت" در بخش مسابقه ونيز حضور دارد.
    او در اين فيلم به نقش يک هنرمند بي‌استعداد اما متعهد نيز ظاهر شده است. کيتانو در 1997 براي درام پليسي "هانا ـ بي" شير طلا ونيز را برد. "افتخار يک فيلمساز!" سيزدهمين فيلم‌ او پارسال در ونيز نمايش داده شد و خود وي با دريافت جايزه‌اي ويژه مورد تقدير قرار گرفت.
    ايتاليا نيز در بخش مسابقه قديمي‌ترين جشنواره سينمايي دنيا چهار نماينده دارد که شامل فيلم‌هاي "پدر جووانا" پوپي آواتي، "پرنده شناس آماتور" مارکو بکيس، "بذر اختلاف"، پاپي کورسيکاتو و "يک روز عالي" فرزان اوزپتک است.
    جشنواره ونيز صرف نظر از اعتبار خود مي‌تواند حکم يک پيش‌بيني اوليه براي اسکار نيز داشته باشد. "پس از خواندن بسوزان" جوئل و ايتن کوئن در بخش خارج از مسابقه ونيز به نمايش درمي‌آيد، اما واکنش‌ها نسبت به آن نشان خواهد داد اين دو برادر تا چه مي‌توانند موفقيت پارسال خود را تکرار کنند که با فيلم اسکاري "پيرمردها کشوري ندارند" حاصل شد.
    کمدي سياه "پس از خواندن بسوزان" با بازي کلوني، پيت، جان مالکوويچ، تيلدا سوئينتن، فرانسيس مکدارمند و ريچارد جنکينز درباره يک مامور اخراجي سازمان سياست که خاطرات او به اشتباه دست دو کارمند يک باشگاه ورزشي مي‌افتد. آنها مي کوشند اين خاطرات را بفروشند، اما شرايط به هم مي‌ريزد و کنترل کار از دست همه خارج مي‌شود.
    از جمله فيلم‌هاي آمريکايي بخش مسابقه جشنواره ونيز مي‌توان به "ريچل ازدواج مي‌کند" جاناتان دمي فيلمساز برنده اسکار اشاره کرد. آن هاتاوي و دبورا وينگر که سه بار نامزد اسکار شده در پروژه جديد خالق فيلم اسکاري "سکوت بره‌ها" بازي مي‌کنند و داستان درباره زني است که پس از 10 سال اقامت در مراکز بازپروري براي شرکت در عروسي خواهرش باز مي‌گردد.
    کاترين بيگلو، فيلمساز زن آمريکايي و سازنده فيلم‌هاي "فولاد آبي" و "روزهاي عجيب" با The Hurt Locker در بخش مسابقه حضور دارد که فيلمي با موضوع جنگ عراق است. جرمي رنر، رالف فاينز و گاي پيرس در فيلم جديد بيگلو بازي مي‌کنند و داستان درباره يک واحد نظامي است که در يکي از شهرهاي عراق درگير بازي موش و گربه مي‌شود.
    پارسال نيز برايان دي پالما با فيلم "آماده شده" که بازسازي وقايع هولناک جنگ عراق بود تماشاگران ونيز را حيرتزده کرد و در نهايت جايزه شير نقره‌اي بهترين کارگرداني را برد. ميکي رورک در درام "کشتي‌گير" به کارگرداني دارن آرونوفسکي نقش ورزشکاري زمين‌خورده را دارد که مي‌کوشد براي آخرين بار به دوران اوج خود بازگردد.
    گي‌يرمو آرياگا، فيلمنامه‌نويس معروف مکزيکي نيز با اولين تجربه کارگرداني خود به ايتاليا مي‌آيد که "دشت سوزان" نام دارد و در آن چارليز ترون و کيم بيسينگر بازي کرده‌اند. مارکو مولر، مدير هنري ونيز، حضور نه چندان برجسته فيلم‌هاي هاليوودي را تا حدي به خاطر وقفه ناشي از اعتصاب 14 هفته‌اي نويسندگان آمريکا دانست که فوريه امسال به پايان رسيد.
    فيلم آفريقايي "شبنم" ساخته هايلي جريما فيلمساز باسابقه اتيوپيايي ساکن در آمريکا از ديگر فيلم‌هاي بخش مسابقه است. اين فيلم داستان يک اتيوپيايي جوان از دوران دانشجويي در آلمان غربي در دهه 1970 را تا بازگشت او به دهکده زادگاه خود در 60 سالگي تصوير کرده است.
    از شمال آفريقا نيز طارق ثقيه با فيلم "داخلي" به ونيز مي‌آيد که فيلمي توليد مشترک الجزاير و فرانسه است. از ديگر فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره ونيز امسال مي‌توان به "شير" سميح کاپلان‌اوغلو توليد مشترک ترکيه، فرانسه و آلمان و فيلم فرانسوي "اينجو، هيولا در سايه‌ها" باربه شرودر اشاره کرد.
    امير نادري، فيلمساز صاحبنام ايراني نيز با فيلم آمريکايي "وگاس: بر اساس يک داستان واقعي" در بخش مسابقه جشنواره ونيز حضور دارد. اين پنجمين ساخته نادري از زمان اقامت در آمريکاست و با الهام از يک ماجراي واقعي ساخته شده است. او در فيلم جديد خود داستان يک خانواده فقير آمريکايي را به تصوير کشيده است.
    رياست هيئت داوران شصت و پنجمين جشنواره فيلم ونيز را ويم وندرس آلماني و خالق فيلم‌هاي "پاريس، تگزاس" و "آسمان برلين" به عهده دارد. او اولين بار در 1972 با دومين فيلم خود "ترس دروازه‌بان از ضربه پنالتي" در جشنواره ونيز حضور يافت و يک دهه بعد و در 1982 با فيلم The State of Things برنده جايزه شير طلايي اين جشنواره شد.
    يوري آرابف فيلمنامه‌نويس روسي، والريا گولينو بازيگر ايتاليايي، داگلاس گوردون هنرمند بريتانيايي، جان لنديس فيلمساز آمريکايي و سازنده فيلم‌هاي "تعويض جاها" و "يک گرگ‌نماي آمريکايي در لندن"، لوکرسيا مارتل چهره پيشتاز سينماي موج نو آرژانتين و جاني تو فيلمساز هنگ کنگي ديگر داوران بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره ونيز 2008 هستند.
    اين هيئت در پايان جشنواره جايزه شير طلايي بهترين فيلم، جايزه شير نقره‌اي بهترين کارگردان، جايزه ويژه هيئت داوران، جايزه کوپا وولپي بهترين بازيگر مرد، جايزه کوپا وولپي بهترين بازيگر زن، جايزه مارچلو ماستروياني بهترين بازيگر جوان، جايزه بهترين دستاورد فني و جايزه بهترين فيلمنامه را به برندگان اعطا مي‌کند.
    از ديگر موارد مهم جشنواره ونيز امسال مي‌توان به نمايش فيلم کوتاه "از ديدني ناديدني" از مانوئل دي اوليويرا فيلمساز پرتغالي اشاره کرد که امسال 100 ساله مي‌شود. همينطور مستند "ساحل‌هاي آنيس" ساخته آنيس واردا فرانسوي که اين فيلم نيز در بخش خارج از مسابقه پخش مي‌شود.
    عباس کيارستمي نيز با فيلم "شيرين" در بخش خارج از مسابقه حضور دارد که در آن واکنش 90 بازيگر زن را به مجموعه‌اي از تصاوير ثبت کرده است. مولر اعلام کرد شصت و پنجمين دوره جشنواره ونيز به يوسف شاهين فيلمساز فقيد مصري اختصاص دارد که 27 ژوئيه در 82 سالگي درگذشت.
    شاهين سال 1997 با فيلم "سرنوشت" در بخش مسابقه جشنواره بين‌المللي فيلم کن حضور داشت و توانست به مناسبت پنجاهمين سالگرد برگزاري اين جشنواره معتبر جايزه يک عمر دستاورد هنري را از کن بگيرد. فيلم 1958 "قاهره: ايستگاه مرکزي" شاهين 31 اوت در ونيز پخش مي‌شود.
يک جايزه شير طلايي يک عمر دستاورد نيز براي ارمانو اولمي فيلمساز 77 ساله ايتاليايي در نظر گرفته شده که سال 1988 براي فيلم "افسانه الکلي مقدس" برنده شير طلايي بهترين فيلم ونيز شد. او سال 1978 نيز با فيلم "درختي با کنده‌هاي چوبي" جايزه نخل طلا بهترين فيلم جشنواره کن را برد.
    امسال شصت و پنجمين دوره "موسترا" برگزار مي شود. اولين دوره اين جشنواره سال 1932 برپا شد، اما جنگ جهاني دوم در برپايي چند دوره جشنواره وقفه ايجاد کرد و چند دوره نيز بدون برپايي بخش مسابقه برگزار شد. جشنواره فيلم ونيز 2008 از 27 اوت (ششم شهريور) آغاز مي‌شود و تا ششم سپتامبر (16 شهريور) ادامه دارد.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com