1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 365  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706040102  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۷:۵۷
    ۱۳۸۷/۰۶/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينما بهترين ابزار براي طرح آسيب‎هاي اجتماعي است

«بهرام بيات» گفت: تحقيقات انجام شده در معاونت اجتماعي ناجا نشان مي‎دهد كه استفاده از زبان هنر، به ويژه سينما براي بيان آسيب‎ها و معضلات اجتماعي درميان اقشار جامعه بسيار تأثيرگذار است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي سومين جشنواره فيلم پليس،«بهرام بيات» مدير كل مطالعات اجتماعي ناجا طي گفتگويي با بيان اين مطلب گفت: با توجه به نقش موثر هنرمندان در ميان مردم، نيروي انتظامي بايد در رسيدن به اهداف فرهنگي خود و انجام وظايفش درحوزه پيشگيري از آسيب‎‎ها و ناهنجاري‎هاي اجتماعي بيش ازگذشته با آنها مشاركت و تعامل داشته باشد.
    وي افزود: نيروي انتظامي بدون مشاركت وهمكاري با اقشار مختلف اجتماعي به ويژه فيلمسازان و هنرمندان نمي‎تواند در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي موفق عمل كند.
    بيات خاطرنشان كرد: در برنامه سوم توسعه براي جرايم رشد 18 درصدي پيش‎بيني شده بود،اما ناجا با انجام اقدامات گوناگون از جمله اقدامات و بهره‎گيري از ابزار هنر توانست اين روند را كنترل كند.
    بيات با اشاره به برخي انحرافات اجتماعي مانند بي حجابي، زنان خياباني و... و ضرورت رعايت ملاحظات جامعه براي بيان شفاف آنها در توليدات تصويري گفت: رسالت‎ يك فيلمساز اجتماعي فريادزدن و پرده‎برداري از معضلات و مشكلات جامعه است، اما نبايد به گونه‎اي از ابزار هنري استفاده شود كه با شرع و عرف جامعه منافات داشته باشد.
    وي ادامه داد: فيلمساز مي‎تواند براي جلوگيري از اشاعه فحشا و رعايت عرف جامعه از زبان مفهومي هنر كمك بگيرد و با استفاده از روانشناس و يا جامعه‎شناس خطرات احتمالي آن آسيب و انحراف را به مخاطب گوشزد كرده و به اين ترتيب ذهن مخاطب را بيشتر درگير تجزيه و تحليل كارشناسي كند.
    وي با انتقاد از نبود جامعه‎شناس و روانشناس در فيلم‎هاي ساخته‎شده با مضمون آسيب‎هاي اجتماعي گفت: هم‎اكنون جاي خالي تحقيق و پژوهش در حوزه مسائل اجتماعي در فيلم‎هاي ساخته شده بسيار احساس مي‎شود.
    به گفته اين جامعه‎شناس، فيلمساز اجتماعي علاوه بر توجه به جذابيت‎ها و تكنيك‎هاي هنري در ساخت فيلم، بايد با نگاه ويژه‎ علمي، تحقيقي و تحليلي به فيلم خود، در جامعه موثر واقع شود.
بيات خواستار نهادينه شدن جايگاه هنرمندان در كنار پليس شد و افزود: اگرچه برگزاري جشنواره فيلم پليس فرصت مغتنمي براي نزديكي جامعه هنري كشور با بدنه ناجا است، ليكن زماني در جامعه موثر و مفيد است كه برگزاري صرف آن هدف نبوده و در هر دوره با رويكردي ويژه و متناسب با شرايط جامعه مد نظر قرار بگيرد.
    بنا بر اين گزارش، سومين جشنواره فيلم پليس با هدف ارزيابي آثار سينماي پليسي، معرفي آسيب‎هاي اجتماعي به مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري و نيز آشنايي جامعه با پليس‎هاي تخصصي از 19 تا 22 آذرماه امسال در تهران برگزار مي‎شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com