1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 333  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706020107  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۳:۴۰
    ۱۳۸۷/۰۶/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

دومين جشن مستقل انيميشن در «دوازدهمين جشن سينما» برپا شد

با برپايي جشن مستقل فيلم‌هاي انيميشن از دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران، برگزيدگان انيميشن ايران در سالي كه گذشت، معرفي شدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، شب گذشته طي مراسمي با حضور اهالي خانه سينما، دست‌اندركاران سينماي انيميشن ايران و برپاكنندگان جشن سينما، «دومين جشن مستقل انيميشن» در مجموعه فرهنگي هنري آسمان برپا شد.
    بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين مراسم «امين تارخ» دبير دوازدهمين جشن سينماي ايران با ابراز خرسندي از حضور اسفنديار احمديه‌ و نورالدين زرين‌كلك، اساتيد سينماي انيميشن، اظهار داشت: استقلال جشن انيميشن را بارديگر به همه همكاران و دوستان عزيزم تبريك مي‌گويم.
    وي گفت: انيميشن يعني اوج تخيل، اوج خلاقيت و اوج رويا. انيميشن يعني ممكن ساختن ناممكن‌ها، واقعيت بخشيدن به خيال، انيميشن خيالي‌ترين شكل روياست. روزي انيميشن جان بخشيدن به سينما بود اما تفاوت بين سينما و انيميشن باريكه‌اي است چون مو.
    امين تارخ در ادامه افزود: پويانمايي، متحرك‌سازي يا جان‌بخشي همه انيميشن هستند. همه اينها به تحرك درآوردن تصويري بي‌جان به كمك تخيل، تفكر و تكنيك هستند.
    وي با اشاره به آثار ارسال شده به جشن سينماي ايران گفت: 87 اثر به همت انيميشن‌سازان به اهل دل سپرده شد تا 18 اثر مورد قضاوت قرار بگيرد كه از ميان آنها 7 گوهر برگزيده شد. در هر گروه 5 اثر انتخاب و در نهايت 3 تنديس و 4 ديپلم افتخار به برگزيدگان اهدا خواهد شد.
    در ادامه گروه موسيقي بدون نت به اجراي موسيقي فيلم «شكلات» پرداخت و پس از آن گزارشي از انيميشن در ايران پخش شد كه در اين گزارش از اهالي سينماي انيميشن همچون نصرت كريمي، وحيد نصيريان، محمد‌مهدي عسگرپور ، امين تارخ و تعدادي از مردم عادي درباره ويژگي‌‌ها و چيستي انيميشن سوالاتي پرسيده شد،برخي پاسخ‌هاي مردم ،حضار را تحت تاثير قرار داد.
    بنابراين گزارش، علي‌اكبر صادقي، ابوالفضل رازاني، احمد عرباني، محمد‌رضا كريمي صارمي به روي صحنه آمدند تا به برگزيدگان جوايزي را اهدا نمايند.
    بنابراين اساس، جايزه بهترين فيلمنامه توسط احمد عرباني به مرجان فرزاد براي فيلم مولي اهدا شد.
همچنين جايزه بهترين لي‌آوت به باقر بهرام براي انيميشن قصه‌هاي شب چله اهدا شد.
براي بهترين فضاسازي نيز جايزه بهترين به مهين جواهريان براي انيميشن بارون مي‌آد جر جر توسط علي‌اكبر صادقي اهدا شد.
جايزه بهترين متحرك‌سازي نيز به انيميشن چرا سگ‌ها از گربه‌ها متنفرند (ليلا فضلي) اهدا شد.
پس از اين بخش‌هايي از انيميشن‌‌هاي جشن دوازدهم به نمايش درآمد.
سعيد توكليان، محمد‌مهدي عسگرپور، نورالدين زرين كلك و اسماعيل احمديه، جوايز بخش اصلي جشن فيلم‌هاي انيميشن را اهدا كردند.
در اين بخش جايزه بهترين فيلم كوتاه انيميشن (تنديس، ديپلم افتخار و نشان طلايي خانه سينما) به سيد‌مسعود صفوي تهيه‌كننده انيميشن شكرستان (بابك نظري) تعلق گرفت.
همچنين جايزه بهترين فيلم بلند انيميشن به انيميشن عاشورائيان به تهيه‌كنندگي مركز هنري صبا تعلق گرفت.
در هنگام اهداي جايزه ويژه هيات داوران نورالدين زرين كلك به ايراد سخناني پرداخت و گفت: فارغ از اينكه فيلم‌هاي اين جشن مورد علاقه من بودند يا نبودند ،شايد با ديدن منتخبي از آنها ،فكر كرديد كه اين فيلم‌ها براي چه جايزه گرفتند و اين جايزه‌ها براي چيست. من هم كه اين بخش‌ها را ديدم پشيمان شدم كه چرا به آنها راي دادم.
وي ادامه داد: اما اين فيلم‌ها را بايد تك تك و در آرامش و دقت ديد. چرا كه آثاري بسيار ارزنده هستند. به ويژه آنها كه بهترين نمرات را آوردند و شانس كسب جايزه را داشتند. اما فراتر از تعدادي كه جايزه را گرفتند فيلم‌هاي خوب ديگري هم بودند كه از همين‌جا به سازندگان آنها نيز تبريك مي‌گويم و آرزو مي‌كنم انيميشن ايران را با كار‌هاي بيشتر و بهتر را غني كنند. ضمن اينكه بايد بستر چنين كارهايي توسط سيستم‌هاي دولتي فراهم شود. مثلا تلويزيون كه مسئوليت بزرگي به گردن آن است تا اين صفت بزرگ، ناب و عزيز را به جايي برساند كه اگر بتوانيم از اين فيلم‌هاي خوب آنقدر توليد كنيم كه بتوانيم اين جشن را گسترش دهيم.
وي افزود: من گزارش برگزاري اين جشن را به آسيفاي جهاني اعلام خواهم كرد و خواهم گفت كه ما در كشور ايران علاوه بر جشن روز جهاني انيميشن جشن ديگري نيز به سينماي انيميشن اختصاص داده‌ايم.
وي با تشكر از همكاري مديرعامل خانه سينما و همه بزرگان انيميشن به ويژه جوانان اين عرصه گفت: از آقاي كريمي صارمي درخواست مي‌كنم كه مجموعه آثار فوق را در قالب CD و DVD منتشر كنند تا مردم نيز از ديدن اين فيلم‌ها لذت ببرند.
در ادامه اين مراسم، جايزه ويژه هيأت داوران به بابك نظري كارگردان انيميشن شكرستان تعلق گرفت.
نظري بعد از دريافت اين جايزه گفت: از گرفتن اين جايزه بسيار خوشحالم و از تمام كساني كه نزديك به 2 سال براي ساخت اين فيلم با من همكاري كردند از حوزه هنري و آقاي صفوي نيز بسيار سپاسگزارم.
بر اساس اين گزارش، نورالدين زرين كلك نيز مجددا پشت تريبون رفت و افزود: در چنين جشني بايد از رياست پيشين خانه سينما سيدرضا ميركريمي كه اين جشن را بنا گذاشتند، ياد كنم. او يكي از آرزوهاي سينماي انيميشن را برآورده كرد و اين سينما را از سايه سنگين سينماي اكران بيرون آورد. اميدوارم هيأت مديره جديد «خانه سينما» اين روند را با شدت سرعت و طراوت بيشتري ادامه دهند.
در ادامه اين مراسم انيميشن كوتاهي ساخته بزرگمهر حسين‌پور به نمايش درآمد كه اين انيميشن در قالب طنز كنسرتي از شهرام ناظري را به تصوير كشيده بود.

*در حاشيه:
- اين مراسم ساعت 15/21 دقيقه آغاز شد و اجراي آن را «فرزاد حسني» برعهده داشت. در ابتداي مراسم گروه موسيقي بدون نت به اجراي موسيقي پرداخت.
- در اين مراسم، فيلم كوتاه انيميشني با عنوان «سينما بدون انيميشن چيزي كم دارد» در قالب طنز پخش شد كه فيلم‌هاي گاو، دختر لر، قيصر، هامون و آدم برفي را تصويرسازي كرده بود و با صداي بازيگران آن به‌نمايش درآمد.
- يك گروه 4 نفره به نام «بدون نت» در چند بخش از مراسم به اجراي موسيقي پرداخت. در ابتدا موسيقي انيميشن به يادماندني «پلنگ صورتي» توسط نوازندگان نواخته شد، نوازنده ساكسيفون اين قطعه كه از سازهاي اصلي موسيقي پلنگ صورتي است ،توسط نوازنده نوجواني اجرا شد كه موسيقي خاطره‌انگيزي براي تماشاگران بود و احساسات آنها را برانگيخت.
- در اين مراسم چهره‌هايي چون نورالدين زرين كلك، علي‌اكبر صادقي، سعيد توكليان، اسفند‌يار احمديه، محمد شيرواني، كامياب درويشي، معين صمدي، احمد عرباني، روانبخش صادقي، فرخنده ترابي، گلپايگاني، مجيد شاكري، مرتضي احدي، ساسان پسيان، حسين مرادي‌زاده و ... حضور داشتند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com