1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 417  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705280105  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۳:۲۸
    ۱۳۸۷/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

کارگردان بوسنيايي فيلم ايراني برف:

از اعتماد سينماي ايران، مفتخرم و منتظر نمايش برف در ايران هستم

«آيدا بگيچ» کارگردان مسلمان بوسينايي فيلم ايراني "برف" که با اين اثر در جشنواره سارايوو حضور دارد، گفت: از اعتماد سرمايه گذار ايراني براي ساخت فيلم مفتخرم و منتظر نمايش آن در ايران هستم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، بگيچ در گفت وگو با روابط عمومي مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي ، درباره ايده‌ اوليه فيلم "برف" و نگارش فيلمنامه آن با الما تارارائيچ، گفت: ايده‌ اصلي فيلم برف زماني بوجود آمد که من و فاروق سابانوويچ باهم در مورد روياي کشورمان بوسني صحبت مي‌کرديم و مي‌خواستيم بدانيم که آيا اصلاً يک چنين رويايي وجود دارد؟ و اگر دارد چگونه بايد آن را تعريف کرد. به نظر ما، کشور بوسني و مردمي که در آن زندگي مي‌‌کنند، بسيار ويژه هستند. چرا که آنها حوادثي دهشتناک را طي جنگي بسيار دشوار پشت سر گذاشتند، اما انسان باقي ماندند.
    وي توضيح داد: بعد از نگارش اوليه داستان و نسخه‌ي کم حجمي از فيلمنامه، شروع به کار بازنويسي آن با خانم الما تارارائيچ کرديم. الما داستان پرداز بسيار خوبي است و اين مسئله کمک زيادي به ما کرد تا فيلمنامه و حوادث آن را بازنويسي کنيم.
    اين فيلمساز بوسينايي در پاسخ به اين پرسش که آيا فيلم برف بازتاب دهنده شرايط سياسي، اجتماعي و فرهنگي کشور بوسني و هرزگوين در حال حاضر هست؟، افزود: برف، قصه‌ي انسان‌هايي است که خانواده‌‌هايشان را طي جنگ از دست‌داده‌‌اند. در واقع آنها به همراه خانواده، خانه‌ها و زمين‌هايشان و آنچه که داشتند را از دست دادند.
    " متأسفانه در حال حاضر هم مردم بسياري با اين شرايط در بوسني و هرز‌گوين وجود دارند و وضعيت زندگي آنها بسيار بد و غيرثابت است. ما هنوز بايد با اين حقيقت دردناک که جنايتکاران آن جنگ آزاد هستند و کسي، ديگر از قربانيان جنگ حرفي نمي‌زند، زندگي کنيم."
    بگيچ ادامه داد: به همين دليل است که من باور دارم بايد بسيار، از گذشته‌ حرف زد تا آينده‌ي مطمئن‌تر و سلامت‌تري داشت.
    کارگردان فيلم برف در مورد اينکه اين اثر، واقع‌گرا و در عين حال استعاري است و آيا اين رويکرد، انتخاب او بود ه يا در جريان ساخت فيلم بدست آمده است ؟، گفت: اين مسئله کاملاً انتخابي بود، چرا که دقيقاً بازتاب زندگي ما و شرايط زيستي امروز بوسني و هرز‌گوين است. واقعيت تاريخي کشورما طي بيست سال گذشته، تلخ و خشونت بار است، اما در عين حال مردم ما ايمان قوي و باوري عميق به عوالم روحاني دارند. ايمان و باوري که ما را در اين شرايط دشوار حفظ مي‌کند.
    اين فيلمساز بوسينايي با اشاره به مسائل و مشکلات توليد فيلم برف ، افزود: بوسني کشو کوچکي است و برف تنها توليد سينمايي کشور ما در سال 2008 محسوب مي‌شود. بسياري از مشاغل سينمايي در بوسني، در حال زوال و از بين رفتن هستند و امروز نمي‌توان فيلمي را با گروه توليدي بوسنيايي ساخت. بگيچ يادآورشد که در بوسني، دوربين 35 ميليمتري، لابراتوار و نيز بسياري از تجهيزات لازم براي توليد فيلم سينمايي وجود ندارد. چند مؤسسه دولتي يا نيمه‌دولتي براي حمايت از توليد فيلم وجود دارند، اما ما قادر به تأمين تمامي بودجه‌ي يک فيلم سينمايي نيستيم. بنابراين توليد مشترک براي ادامه‌ي حيات سينمايي بوسني، يک امر اجتناب ناپذير است. بنابراين، پيداکردن اکيپ مناسب، تهيه‌کننده‌هاي فهيم و آماده‌سازي بسياري از جوانب و جزئيات براي توليد يک فيلم سينمايي، مهمترين مشکل موجود براي گروه ما بود.
    بگيچ در مورد توليد مشترک با ايران و مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي نيز گفت: توليد مشترک فيلم برف با ايران، يکي از بهترين تجربه‌هاي حرفه‌اي من به عنوان کارگردان اين فيلم بود. عميقاً از اينکه تهيه‌کنندگان مشترک ايراني ، قصه‌ي ما را درست فهميدند، لذت بردم. اعتمادي که آنها به ما کردند، واقعاً مرا تکان داد و مفتخرم کرد. بايد بگويم که با بي‌صبري، منتظر نمايش اين فيلم در ايران و براي مخاطبان ايراني هستم.
    اين کارگردان مسلمان بوسينايي در مورد طرح بعدي خود همچنين گفت : در طي ساخت فيلم برف، طرح مستندي را درباره‌ي زنان بوسني و هرز‌گوين و مشکلات آنها شروع کرديم و در حال حاضر مشغول اتمام اين فيلم هستيم. درعين حال مسائل و مشکلات زنان بوسني مرا واداشته است که فيلمنامه‌ي ديگري در اين باره بنويسم ودوست دارم همين فيلمنامه را کارکنم.
    جشنواره بين المللي سارايو روز شنبه با اين فيلم که محصول مشترک ايران ، بوسني ، آلمان و فرانسه است ، افتتاح شد. 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com