1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 499  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705280102  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۹:۴۷
    ۱۳۸۷/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

نخستين نشان جام جهان‌نما به کيارستمي اهدا شد

برگزيدگان دومين جشن مستقل فيلم کوتاه جشن بزرگ سينماي ايران ديشب در حالي معرفي شدند که عباس کيارستمي پس از سال‌ها دوري از اين عرصه نخستين نشان جام جهان‌نما را از انجمن فيلم کوتاه خانه سينما دريافت کرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، مراسم جشن فيلم کوتاه به عنوان آغازگر دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران با حضور جمعي از مديران سينمايي، مسئولان خانه سينما و کارگردانان و فيلمسازان کوتاه ساعت 30/20 در مجموعه آسمان برپا شد.
    امين تارخ، دبير جشن خانه سينما، با تبريک ميلاد حضرت مهدي (عج) و برگزاري دومين جشن مستقل فيلم کوتاه گفت: خوشحالم دوازدهمين جشن خانه سينما با فيلم کوتاه آغاز مي‌شود که در عمل مستقل بودن فيلم کوتاه را در بخش‌هاي داوري اعلام کرد. چه سينماگراني که فيلم کوتاه ساخته‌اند و چه آنها که از اين عرصه فاصله داشتند مي‌دانند سينما را بايد بر شالوده فيلم کوتاه ديد.
    وي ادامه داد: تجربه‌هايي که در فيلم کوتاه وجود دارد بخشي از سينماي ما را دگرگون کرده است. 318 اثر رسيده به دبيرخانه جشن و انتخاب 40 اثر برتر از ميان آنها نشاندهنده کيفيت فيلم کوتاه سازي در ايران است. سازنده فيلم کوتاه هنرمندي اديب است با قصه کوتاه، اما با حضور بلند. هنرمند فيلم کوتاه نوازنده‌اي است با يک ساز، اما با حضور همنوازانه.
    مراسم جشن فيلم کوتاه با پخش فيلم کوتاه "نان و کوچه" ساخته عباس کيارستمي که توسط زنده‌ياد مهرداد فخيمي فيلمبرداري شده بود ادامه يافت. پس از پخش اين فيلم کوتاه مجري برنامه درگذشت اين فيلمبردار فقيد را به خانواده فخيمي و دختر آن مرحوم مريم فخيمي تسليت گفت.
    ديپلم‌هاي افتخار را محمدرضا دلپاک، عليرضا شجاع‌نوري و رويا تيموريان اهدا کردند که جايزه صدا به کاوه قهرماني براي "روياي صحرا" و تصويربرداري به نقي نعمتي براي "برفک" و کاظم مولايي براي "لطفا از خط قرمزها فاصله بگيريد" رسيد. نعمتي جايزه خود را به هومن بهمنش اهدا کرد. مولايي و مجتبي اسماعيل‌زاده هم براي "لطفا از..." در جايزه تدوين را گرفتند.
    پخش فيلم کوتاه "المپيک" مجيد مجيدي بخش ديگر اين جشن فيلم کوتاه بود و محمد شيرواني رئيس انجمن فيلم کوتاه خانه سينما در ادامه گفت: در نظر داريم با تشکيل شوراي 10 نفره در انجمن نشان ايسفا را به سينماگران فيلم کوتاه در ايران و در جشنواره‌هاي مختلف جهاني اهدا کنيم. چهار ماه روي اين نشان کار شده و عليرضا ليل‌آبادي طراحي و ساخت آن را بر عهده داشته است.
    همچنين با حضور اميرشهاب رضويان و کمال پوراسماعيل رييسان قبلي انجمن فيلم کوتاه نشان ايسفا رونمايي شد که شامل جام جهان‌نما و دو خط برنز با خط ميخي بود. اين نشان به پاس يک عمر آفرينش هنري به عباس کيارستمي اهدا شد. کيارستمي پس از دريافت نشان گفت: قصدم اين بود جايزه‌ام را به بازيگر "نان و کوچه" اهدا کنم. خوشحالم اين بازيگر نيامده و جايزه به خودم رسيد.
    معرفي اعضاي هيئت انتخاب و داوران دومين جشن مستقل انجمن فيلم کوتاه خانه سينما ادامه‌دهنده مراسم بود تا پس از آن ديپلم افتخار و نشان طلايي خانه سينما با حضور کيارستمي، کامبوزيا پرتوي و محمدمهدي عسگرپور مدير عامل خانه سينما به برگزيدگان اهدا شود.
    در اين بخش جايزه بهترين فيلمنامه به داريوش غريب‌زاده براي فيلم کوتاه "بومرنگ"، جايزه بهترين فيلم تجربي به شهرام مکري براي "آندوسي" و جايزه بهترين فيلم داستاني به هايده پناهنده براي فيلم "تاج خروس" اهدا شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com