1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 434  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705220101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۱:۳۲
    ۱۳۸۷/۰۵/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي معناگرا داراي منابع تئوريك قابل توجهي است

خسرو دهقان منتقد سينما تصريح كرد: انتشار بيش از 30 عنوان كتاب در سينماي معناگرا نشان مي‌دهد كه در بخش تئوريك نيز داراي منابع قابل توجهي است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، دهقان بعد از نمايش فيلم توت فرنگي‌هاي وحشي در كانون فيلم معناگرا گفت: اين فيلم شايد مهم‌ترين اثر برگمان با توجه به تعاريف سينماي معناگرا باشد و اثري است كه طيف بيشتري از مخاطبان را جذب مي كند و اين مساله نشانه اي از كمال در سينماي برگمان است.
    او ادامه داد: كمال هميشه در پايان راه نصيب فيلم ساز نمي‌شود، در هنر اين امكان وجود دارد كه هنرمند بهترين اثرش را در دوران اوليه فعاليت خود بسازد.
    دهقان يادآور شد: فيلم توت فرنگي‌هاي وحشي مربوط به سال هاي اوليه فعاليت برگمان است و در اين دوره چنين محتوا و ساختاري رايج نيست.
    وي تاكيد كرد: اما برگمان اين فيلم را كه مي‌توان آن را نمونه‌اي از سينماي معناگرا دانست، را در اين سالها مي‌سازد.
    دهقان خاطر نشان كرد: فيلم چندين سطح معنايي دارد و داستان چندين نسل را در زمان و مكان كنترل شده‌اي روايت مي كند.
    سعيد شاهپوري مدرس و مؤلف و كاشناس سينما نيز در اين نشست افزود: اين فيلم در دوره‌اي ساخته مي‌شود كه تفكر اگزيستانسياليستي ( فلسفه اصالت وجود) در اروپا رايج است. در اين دوره   تفكر هايديگر و سارتر مطرح شده و به جريان فكري غالب اروپا تبديل شده است. در اين دوره فيلم توت‌فرنگي‌هاي وحشي تحت تاثير همين تفكرات ساخته شده است.
    وي ادامه داد: جاي پاي سارتر و ديگر متفكران اين دوره در فيلم توت فرنگي‌هاي وحشي به ويژه در رابطه با مفاهيمي چون مرگ را مي‌توان در اين فيلم ديد.
    وي برگمان را داستان پرداز بسيار ماهري دانست و اظهار داشت وي به خوبي توانسته عناصر برگرفته از تفكر اين دوره را در بطن دراماتيك اثر جاي دهد و آن‌ها را از حالت تفكر و فلسفه محض درآورد. برگمان به اين تفكرات روح هنري بخشيده است.
    وحيد اسلامي منتقد سينما نيز در اين نشست گفت: در سينماي برگمان كهن الگوهاي فرهنگي و تمدني بشر با دغدغه‌هاي انسان معاصر پيوند خورده و انديشه‌اي جهان شمول را بوجود آورده است.
    وي ادامه داد: تفكر برگمان اگر چه اميد خود را از فلسفه اصالت وجود مي‌گيرد اما بر پايه تفكر ابزورد شكل گرفته و تلخي خود را از اين دنياي سياه گرفته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com