1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 405  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705200100  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۲:۵۹
    ۱۳۸۷/۰۵/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

مينو فرشچي:

كار فيلمنامه ‎نويس فرياد زدن دردهاي جامعه است

«مينوفرشچي» گفت:كار فيلمنامه‎نويس فرياد زدن دردهاي جامعه و ارائه گزارش مستند و مصور از آسيب‎ها و ناهنجاري‎هاست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي سومين جشنواره فيلم پليس، «مينو فرشچي» فيلمنامه ‎نويس با بيان اين مطلب گفت: فيلمنامه‎نويس چشم جامعه است و مي‎تواند براحتي ناهنجاري‌هاي موجود در جامعه را كه خطر بزرگي براي نسل جوان و نوپاي كشور به حساب مي‎آيد، شناسايي و به زبان هنر و فيلم به مردم معرفي كند.
    وي افزود: هم‎اكنون بسياري از فيلمنامه ‎نويسان علاوه بر بررسي و معرفي آسيب‎ها، راهكارهاي لازم را براي پيشگيري، در فيلمنامه بيان مي‌كنند، درحالي كه بايد براي جلوگيري از بروز اين آسيب‎ها در جامعه، كار بررسي و ارائه راهكارهاي لازم را به جامعه‎شناس و روانشناس سپرد.
    فرشچي با انتقاد از فيلمنامه فيلم‎هاي پليسي خاطرنشان كرد: در حال حاضر فيلمنامه‎هاي پليسي به ويژه در حوزه بررسي آسيب‎ها و بيان ناهنجاري‎هاي موجود در جامعه بسيار ضعيف است؛ اميدوارم نگاه ويژه جشنواره سوم فيلم پليس به آسيب‎هاي اجتماعي باعث غني‎تر شدن فيلمنامه‎هاي پليسي شود.
    به گفته اين فيلمنامه‎ نويس هم‎اكنون فيلم‎هاي پليسي ساخته شده در ايران بسيار متفاوت از يك پليس واقعي است.
    وي در همين خصوص گفت: در اين فيلم‎ها پليس شخصيتي جداگانه از مردم جامعه دارد. درحالي كه پليس از جنس مردم است و بايد اين موضوع به جامعه نيز منتقل شود تا مردم احساس بيگانگي با نيروي انتظامي نداشته باشند.
    اين فيلمنامه‌نويس با استقبال از برگزاري جشنواره فيلم پليس گفت: افزايش برگزاري جشنواره‎هاي مختلف باعث ايجاد رقابت ميان هنرمندان شده و اين موضوع كيفيت كار را در زمينه‎هاي مختلف فيلمسازي، كارگرداني، بازيگري ارتقاء مي‎دهد.
    فرشچي با بيان اينكه فيلمنامه‎‎نويس شاهد عيني وقايع جامعه است، اظهار داشت: شناسايي، بررسي آسيب‎هاي اجتماعي و ارائه راهكارهاي لازم براي جلوگيري از اين آسيب‎ها يكي از وظايف اصلي پليس است.
    وي معتقد است: اما معرفي اين آسيب‎‎ها به روش‎ها و شكل‎هاي مختلف از جمله وظايف فيلمنامه‎نويسان به شمار مي‎رود و بايد در اين زمينه تعامل گسترده‎اي ميان پليس و فيلمنامه‎نويس وجود داشته باشد.
    سومين جشنواره فيلم پليس با هدف ارزيابي آثار سينماي پليسي، معرفي آسيب‎هاي اجتماعي به مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري و نيز آشنايي جامعه با پليس‎هاي تخصصي از 19 تا 22 آذرماه امسال در تهران برگزار مي‎شود.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com