1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 457  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705150105  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۴:۰۵
    ۱۳۸۷/۰۵/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

مصوبه جديد شوراي‌عالي‌تهيه‌كنندگان درمورد «جشنواره‌هاي موضوعي»

سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان از مصوبه جديد اين شورا در خصوص لزوم تعامل جشنواره‌هاي موضوعي با اين شورا خبر داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «منوچهر محمدي» در مورد جلسه ديشب اين شورا گفت: جلسه شوراي عالي تهيه‌كنندگان ديشب با حضور اكثريت اعضاء در ساختمان شماره2 «خانه سينما» تشكيل شد و در اين جلسه بحث جشنواره‌هاي موضوعي كه حجم و تعداد آنها به شكل گسترده‌اي افزايش يافته و به نظر مي‌رسد از حجم توليدات سينمايي هم بيشتر شده، بحث و بررسي به عمل آمد.
    محمدي افزود: جشنواره‌هايي كه با عناوين مختلف و از طرف سازمان‌ها و نهادهاي مختلف در حال راه‌اندازي است، با كار كارشناسي همراه نيست و اكثر اين جشنواره‌ها فاقد عنصر پشتيباني نرم‌افزاري هستند و عمر بسيار كوتاهي هم دارند.
    وي تصريح كرد: اين جشنواره‌ها، اغلب پس از يك يا دو دوره برگزاري به بوته فراموشي سپرده مي‌شوند چون بدون پشتيباني نرم‌افزاري كه موجوديت «فيلم سينمايي» در آن يك بحث كليدي است، تشكيل مي‌شوند و تهيه‌كنندگان از نحوه تشكيل و راه‌اندازي اين جشنواره‌ها، تا زماني كه فرم شركت در جشنواره به دستشان مي‌رسد، بي‌خبر هستند.
    سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان گفت: در اين مرحله برگزاركنندگان جشنواره‌ها با اصرار مي‌خواهند بدون پرداخت حقوق قانوني تهيه‌كنندگان فيلم آنها را در جشنواره شركت دهند كه اين مسأله همواره با اعتراض تهيه‌كنندگان مواجه مي‌شود.
    محمدي در مورد مصوبه شوراي عالي تهيه‌كنندگان در مورد جشنواره‌هاي موضوعي گفت: شوراي عالي تهيه‌كنندگان مصوب كرد كليه جشنواره‌هاي موضوعي چنانچه بخشي از جشنواره خود را به نمايش فيلم‌هاي بلند سينمايي اختصاص دهند، پيش از هرگونه اقدام موظف‌اند با شوراي عالي در اين زمينه هماهنگي به عمل آورند در غير اين صورت امكان همكاري شوراي عالي تهيه‌كنندگان با آنها وجود ندارد و اين شورا امكان تحت فشار قرار دادن اعضاي خود را براي واگذاري فيلم به جشنواره‌ها نخواهد داشت.
    اين تهيه‌كننده افزود: شوراي عالي تهيه‌كنندگان معتقد است اين جشنواره‌ها كه عمدتا توسط سازمان‌ها ، وزارتخانه‌ها و نهادها برگزار مي‌شود بايد قبل از آغاز به كار رسمي خود از مشورت اعضاي شوراي عالي در مورد موضوعاتي مانند وجود فيلم و مسائل مربوط به آن مطلع شده و همچنين در مورد سطح، نوع و تعداد جوايز با اين شورا هماهنگي به عمل آورند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com