1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 583  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705130102  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۲:۱۳
    ۱۳۸۷/۰۵/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

درخشنده:

تصوير روشنگرانه ناهنجاري‎ها از وظايف هنرمندان است

«پوران درخشنده» گفت: به تصوير كشيدن آسيب‎ها و ناهنجاري‎هاي اجتماعي و ارائه راهكارهاي روشنگرانه لازم براي جلوگيري از رواج اين آسيب‎ها در جامعه، از وظايف اصلي و ذاتي يك هنرمند به شمار مي‎رود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي سومين جشنواره فيلم پليس، «پوران درخشنده» با بيان اين مطلب گفت: جايگاه سينماي اجتماعي به ويژه در حوزه بررسي آسيب‎هاي اجتماعي در ايران بسيار كمرنگ است و متأسفانه اين در حالي است كه رشد انحرافات اجتماعي در جامعه كه منجر به آسيب يا جرم مي‌شوند به دلايل گوناگون رو به تزايد بوده و نگران كننده است.
    وي تأكيد كرد: بسياري از آسيب‎ها و ناهنجاري‎هاي اجتماعي براي جوانان ونوجوانان ايراني هنوز ناشناخته و مبهم است و بسياري از جرم‌هايي كه توسط اين قشر به وقوع مي‎پيوندد، ناشي از نداشتن آگاهي است.
    درخشنده خاطرنشان كرد: به تصوير كشيدن آسيب‎ها و ناهنجاري‎هاي اجتماعي و ارائه راهكارهاي لازم براي جلوگيري از رواج اين آسيب‎ها در جامعه، از وظايف اصلي و ذاتي يك هنرمند به شمار مي‎رود.
    به گفته اين كارگردان فعال عرصه‌هاي اجتماعي، فيلمسازان مي‎توانند در تعامل با پليس اين آسيب‎ها را شناسايي كرده و در قالب‎هاي مختلف سينمايي مانند مستند و كوتاه و يا حتي فيلم‌هاي سينمايي، اين آسيب‎ها را به خانواده‎ها و جوانان ايراني هشدار داده و راهكارها و ريشه‎هاي اين ناهنجاري‌ها را معرفي كنند.
    وي افزود: اگرچه گروهي معتقد هستند كه نبايد بسياري از آسيب‎هاي اجتماعي به جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان ايراني معرفي شود، ليكن وجود اين آسيب‎ها خود زنگ خطري براي جامعه و خانواده است كه اطلاع رساني پيرامون آنها را ضروري مي‌سازد.
    اين فيلمساز با اشاره به ميزان موفقيت سينما و تلويزيون در معرفي و شناساندن آسيب‎هاي اجتماعي، اظهار داشت: سينماي ايران با اينكه تا حدودي در اين زمينه قدم‎هايي برداشته است، اما بايد نگاه جدي‎ترو هوشيارتري به اين مقوله داشته باشد. همچنين تلويزيون به عنوان رسانه ملي نيزمي‎تواند علاوه بر تهيه و پخش گزارش‎هاي اجتماعي، گام‎هاي موثرتري در اين زمينه بردارد.
    وي اضافه كرد: ساخت سريال‎ها يا فيلم‎هاي سينمايي در حوزه آسيب‎هاي اجتماعي و پخش آنها در ساعات پربيننده قطعا تاثيرگذارتر از گزارش‎هاي اجتماعي خواهد بود.
    درخشنده در پايان برگزاري جشنواره فيلم پليس را حركت فرهنگي مؤثري تلقي كرد و گفت: نقش فرهنگي پليس را در كنار ايجاد امنيت و آرامش و جلوگيري از جرائم نبايد ناديده گرفت. قطعا اينگونه اقدامات مانند برگزاري جشنواره فيلم پليس نشان از هوشياري اين نهاد است تا در تعامل بيشتر با هنرمندان در جهت رسيدن به جامعه‌اي سالم و ايده آل گام بردارد.
    بنابر اين گزارش، سومين جشنواره فيلم پليس با هدف ارزيابي آثار سينماي پليسي، معرفي آسيب‎هاي اجتماعي به مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري و نيز آشنايي جامعه با پليس‎هاي تخصصي از 19 تا 22 آذرماه امسال در تهران برگزار مي‎شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com