1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 439  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۴/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138704300105  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۷:۴۸
    ۱۳۸۷/۰۴/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارش مراسم تشييع پيكر «خسرو شكيبايي»

پيكر «خسرو شكيبايي» بازيگر ارزنده تئاتر،تلويزيون و سينما در ميان خيل جمعيت هنرمندان، دوستدارانش تشييع شد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، مراسم تشييع پيكر مرحوم «خسرو شكيبايي» امروز از مقابل تالار وحدت به سوي قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برپا شد.
بر مبناي اين گزارش،در اين مراسم خيل گسترده‌اي از مسؤولان سينمايي و هنرمندان شركت داشتند.
در ابتداي مراسم به علت ازدحام بيش از حد جمعيت كه از ساعاتي قبل در محوطه تالار وحدت صورت گرفته بود ، عبور و مرور دچار مشكل شده بود.
«پرويز پرستويي» كه مسئوليت اجراي اين مراسم را به عهده داشت، سعي در ايجاد آرامش مردم داشت و به آنها مي‌گفت:اگر شكيبايي را دوست داريد ساكت باشيد و مهرباني خود را نشان دهيد چون ما براي شما اين كار را مي‌كنيم.
وي همچنين گفت: ايراني بودن خود را نشان دهيد چون اين مراسم را همه مي بينند و بايد نظم در آن حفظ شود.
بر اين اساس، پيكر خسرو شكيبايي رأس ساعت 9:15 به سختي از ميان جمعيت به سوي جايگاه رسيد و پس از قرائت قرآن در اولين بخش برنامه «حسين بختياري» از دوستان قديمي شكيبايي ،تصنيف بهار دلنشين را كه مورد علاقه اين مرحوم بود براي جمعيت خواند و جمعيت نيز قطعاتي از موسيقي با او همراهي كردند.
در ادامه برنامه پرويز پرستويي گفت: ما برنامه مفصلي ترتيب داده بوديم و از مسعود كيميايي، سيروس الوند و ژالو دعوت كرديم تا در اينجا حرف بزنند ولي به دليل شلوغي بسيار زياد ،آنها نمي‌توانند روي صحنه بيايند.
وي همچنين گفت:اصغر بي‌طرف حال بسيار بدي دارد و از جمعيت خواهش مي‌كنم كه به خاطر خسرو شكيبايي كه در اينجا حاضر است سكوت كنيد. خسرو رفيق همه بود و ما تنها امروز با اوييم اما او تا ابد در دل ما خواهد ماند.
پرستويي سپس متني را در يادبود خسرو شكيبايي قرائت كرد و در ادامه ايرج راد (رئيس اداره تئاتر) براي ايراد سخنراني به روي صحنه رفت.
ايرج راد گفت: اين همه ازدحام علاقه، شور و دوست داشتن براي يك هنرمند جاي تشكر زيادي دارد. متأسفانه يكي از پديده‌هاي بازيگري از ميان ما رفت. او از افتخارات هنر مملكت ما بود و شايد سال‌هاي سال براي ظهور كسي چون او بايد منتظر باشيم. شكيبايي 50 سال خدمت كرد و زحمت كشيد كه به اينجا رسيد.
وي در ادامه با اشاره به پيشينه كاري شكيبايي گفت: سال 48 بود كه او با گروهي به همراه هادي اسلامي به اداره تئاتر آمد و نمايشنامه‌اي را به نام روسري قرمز اجرا كرد. از آن سال به بعد و تا زمان بازنشستگي، او همچنان در اداره تئاتر بود، تا اينكه به سينما رفت و در سينما افتخارات زيادي آفريد.
راد افزود: مي‌خواستم درباره ارزش‌هاي بازي شكيبايي صحبت كنم ولي ازدحام موجود اجازه اين كار را به من نمي دهد. براي پاكي روح او صلواتي بفرستيد.
پرويز پرستويي در ادامه قصد داشت خاطره‌اي را از شكيبايي تعريف كند كه منصرف شد و به جاي آن «پويا شكيبايي» فرزند خسرو شكيبايي دعوت كرد تا به روي صحنه بيايد. شكيبايي كه به علت تأملات روحي به خوبي قادر به حرف زدن نبود در سخناني گفت: ممنونم از همه جمعيتي كه اينجا مي‌بينم. پدر من نيز كه اينجا حضور دارد بسيار خوشحال است. مي‌دانم كه همه چقدر مهربانيم و چقدر او را دوست داشتيم.
بنابر اين گزارش،در ادامه محمدصفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روي صحنه آمد و ضمن تسليت به خانواده شكيبايي گفت: من مستقيما از جلسه هيأت دولت به اينجا آمدم و حامل پيام شخص رئيس جمهور هستم. رئيس جمهور در مورد آقاي شكيبايي گفته جامعه ما تصوير روشني از شكيبايي در ذهن دارد. هنرمندي كه كارهايش در ذهن ملت است.
وي افزود: به نظر من هنرمندان دو دسته‌اند، عده‌اي كه از هنر امتياز مي‌گيرند و عده اي كه به هنر امتياز و اعتبار مي‌دهند و شكيبايي از دسته دوم بود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
پس از پايان اين بخش از مراسم، در ميان ازدحام تشييع كنندگان پيكر خسرو شكيبايي به وسيله آمبولانس به خانه ابدي خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انتقال پيدا كرد.
محمدرضا جعفري‌جلوه، احمدرضا درويش، بهمن فرمان‌آرا، اميرشهاب رضويان، محمدرضا عبدالملكيان، ايرج راد، عزت‌الله انتظامي، سعيد راد، رضا كيانيان، ژالو علو، پروين سليماني، علي مصفا، حبيب رضايي، ايرج قادري، قطب‌الدين صادقي، جلال‌الدين معيريان، مرتضي ضرابي، بابك حميديان، حبيب الهياري، منوچهر محمدي، حبيب اسماعيلي، مهدي ميامي، محمود پاك‌نيت، علي دهكردي، پوريا پورسرخ از جمله ديگر حاضران در اين مراسم بودند.
انتهای پیام /

 
   
 اين خبر  با رويدادهاي زير مرتبط مي باشد :
  • «خسرو شكيبايي» درگذشت. (با اولويت 6)
  •  
        خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
      كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
    Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
    توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com