1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 491  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۴/۱۳۸۷  نوع : گزارش
 کد خبر : 138704190100  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۲:۱۱
    ۱۳۸۷/۰۴/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

منوچهر بشيري راد در برنامه سينما فردا عنوان کرد

کيارستمي و تقوايي با ساخت فيلم کوتاه در سينماي تجاري ايران شکاف انداختند

عرصه فيلم کوتاه تجلي گاه خود بودن است و هنرمند بايستي آزادانه تر و صميمانه تر و بدون استفاده از شاخصه هاي فيلم بلند و وارد شدن در قلمرو آن به ارائه تجربه هاي خود بپردازد.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت سينمايي حوزة هنري، منوچهر بشيري راد ضمن بيان اين مطلب در چهارمين برنامه سينما فردا تصريح کرد: با مرور تاريخ سينماي ايران متوجه خواهيد شد که فيلم سازاني چون "عباس کيارستمي" و "ناصر تقوايي" با ساختن فيلم هاي کوتاه در سينماي تجاري آن سالهاي ايران شکاف انداختند چون مي خواستند آزاديهاي خودشان را در اين عرصه تجربه کنند.
"بشيري راد" در لابلاي نقد و بررسي فيلم زيارت ساخته محمود غفاري به حضور بازيگران حرفه اي سينماي بلند در فيلم هاي کوتاه اشاره کرد و سپس به انتقاد از فيلم سازان کوتاهي که از عوامل و شاخصه هاي فيلم بلند در آثارشان بهره مي برند پرداخت و گفت: استفاده از شاخصه هاي فيلم بلند تجربه اي موفق نيست حتي اگر درخششي هم در جلب توجه مخاطب داشته باشد زيرا در عرصه فيلم کوتاه صرفاً ديده شدن مطرح نيست. در واقع فيلم کوتاه، فيلمي بلند نيست که سايزش کوچکتر شده باشد.
محمدناصري، مجري و کارشناس برنامه سينما فردا، نيز يکدستي بازي مهران رجبي در فيلم کوتاه زيارت و حفظ ريتم توسط رجبي در طول اين فيلم را تحسين کرد.
"مهران رجبي" نيز که در اين برنامه حضور يافته بود فقط به ذکر خاطرات و نکته هايي طنز از دوران ساخت فيلم پرداخت. محمود غفاري، کارگردان فيلم زيارت، نيز ضمن قدرداني از مهران رجبي براي حضور در اين فيلم افزود: مشکل اصلي مادر اين فيلم جلوي دوربين نرفتن نابازيگران بود و اين مشکل فقط با ارتباط صميمي که مهران رجبي با آنها برقرار کرد حل شد.
"غفاري" حضور مهران رجبي در اين فيلم را تجربه اي ارزنده و تأثيرگذار تلقي کرد و گفت: متأسفانه در فيلم کوتاه بيشتر به تصويربرداري و عوامل فني فيلم توجه مي شود و از بازيگر غافل مي شوند و اين در صورتي است که حضور رجبي باعث ديده شدن اين فيلم شد.
گفتني است سلسله برنامه هاي سينما فردا به کوشش مرکز نمايش فيلم کوتاه حوزه هنري ساعت 18 دوشنبه هاي هر هفته با نمايش فيلم هاي کوتاه و برگزاري نشست نقد و بررسي آنها در سالن شماره 2 سينما سپيده واقع در تقاطع خيابانهاي وصال و انقلاب برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com