1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 328  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۲/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138702170000  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۲۹:۰۷
    ۱۳۸۷/۰۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

رزاق‌كريمي:

برخي از فيلم‌هاي «جشنواره جم» تكان‌دهنده بود

مرتضي رزاق كريمي از اعضاي هيات انتخاب بخش 313 ثانيه‌اي جشنواره فيلم جم گفت: تعدادي از فيلم‌هاي حاضر در اين بخش به‌شدت تكان دهنده بودند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم، رزاق كريمي در گفت‌وگويي افزود: فيلم‌هاي بسيار تاثيرگذاري در ميان فيلم‌هاي ارسالي به جشنواره فيلم جم وجود داشتند كه مي‌تواند الگوي بسيار خوبي براي فيلمسازان باشد.
وي در عين حال گفت: اگر چه فيلم‌هاي فوق‌العاده‌اي به اين جشنواره ارسال شده بود ولي مانند هر جشنواره ديگري، فيلم‌هاي متوسط و ضعيفي هم وجود داشتند.
    رزاق كريمي تنوع و تفاوت در مضمون را از مهمترين ويژگي‌هاي فيلم‌هاي ارسالي به جشنواره جم خواند و گفت: فيلم‌هايي با ساختارهاي به شدت متفاوت نيز درميان اين فيلم‌ها ديده مي‌شد كه از اين نظر قابل توجه است.
    اين تهيه كننده سينما با اشاره به اينكه در 7- 8 سال اخير در بسياري از جشنواره‌ها به عنوان هيات انتخاب و داور حضور داشته، گفت: من تا به حال جشنواره‌اي اين چنين منظم و دقيق نديده بودم چون همه چيز از قبل طراحي و ساز ماندهي شده بود.
وي به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در جشنواره جم اشاره كرد و گفت: برگزاري اين كارگاه‌ها از نكات مهمي است كه در اولين دوره اتفاق مي‌افتد.
همچنين شهرام حيدريان افزود: انتخاب اين كلمه براي نوع شركت فيلم‌ها در آن سبب مي‌شود فكر كنيم اين مقاوت در مقابل همه چيز مي‌تواند باشد. مثلا مقاومت در برابر ظلم يا حتي سيگار و ...
    وي افزود: لفظ مقاومت عنواني است كه مي‌توان در بسياري از موقعيت‌ها به كار برد و از اين رو موضوع بسيار خوبي است كه مي‌توان گستره‌اي بزرگ را از آن برداشت كرد.
    حيدريان كه با فيلم مستند خيام اسوه مقاومت و انيميشن جنگ‌ساز در اين جشنواره شركت دارد در پايان اضافه كرد: اين طيف گسترده باعث مي‌شود تا هر كسي بتواند لفظ مقاومت را از ديدگاه خود بسنجد و بر اساس آن طرح و ايده‌اي بسازد.
نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم از اول تا سوم خرداد سال جاري به همت انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس و همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر برپا خواهد شد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com