1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 522  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138701210105  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۰:۴۹
    ۱۳۸۷/۰۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

نمايش فيلم مستند جادوگر در خانه هنرمندان

ابوالفضل جليلي: زرين دست پله هاي ترقي اش را خودش ساخته است

فيلم مستند "جادوگر"ساخته رضا درميشيان که درباره عليرضا زرين دست ساخته شده روز گذشته در خانه هنرمندان به نمايش در آمد.

به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، درميشيان در اين مستند با بسياري از هنرمندان وکارگردانان سينماي کشورمان درباره زرين دست به گفتگو مي نشيند وآنها در خصوص شيوه کار عليرضا زرين دست و شخصيت او مي گويند.
ابراهيم حاتمي کيا وجود چنين فيلمبرداري در کشور را جزء افتخارات سينماي ايران مي داند. حاتمي کيا دراين فيلم به اختلاف خود با زرين دست در فيلم بوي "پيراهن يوسف" درسالهاي دور اشاره کرد و گفت شايد علت اصلي اختلاف ما اين بود که به دليل يک چشمي بودن دوربين تنها يک نفرپشت دوربين قرار مي گرفت و اگر دوربين جاي دو چشم بود شايد هيچگاه بين ما اختلاف به وجود نمي آمد.
عليرضا زرين دست دراين فيلم در مورد اختلافش با حاتمي کيا مي گويد که اشتباه از او بوده وحاتمي کيا در پاسخ به اين رفتار خاضعانه زرين دست تشکر مي کند.
ناصر تقوايي با اشاره به خلاقيت هاي زرين دست در نورپردازي در سينما مي گويد:" او در ذهنش به شکل خلاقي منبع نوري را ايجاد مي کند و اين منبع نور در کار فيلم سازي بسيارموثر است
سيف الله داد از ديگر کارگرداناني است که در اين فيلم حضور دارد. اودرباره همکاري زرين دست در فيلم باز مانده مي گويد :ايشان وقتي داستان فيلم بازمانده راخواند متوجه شد که با فضاي متفاوتي نسبت به کارهايي که تا آن زمان انجام شده برخوردار است.
در ادامه صحنه هايي از بازي تنيس امين حيايي و زرين دست پخش مي شود که يکي از بخش هاي جذاب اين مستند است . در اين قسمت حيايي مي گويد:" زرين دست دل جواني دارد و همين باعث موفقيت اوست.
محمدرضا هنرمند ازخاطرات و تجربيات اوليه فيلم سازيش مي گويد و اشاره مي کند که اولين تجربه فيلم سازيش با زرين دست بوده .او از کمک هاي زرين دست و مرحوم رسول ملاقلي پور ياد مي کند و اينکه در ابتدا نمي دانسته بايد با فيلمبرداران با واژه هايي چون "دوربين و کات"صحبت کند اما زرين دست با بزرگواري او را متوجه مي کند.
در ادامه هنرمند به مخالفت مخملباف با فيلمبرداري زرين دست در فيلم محمدرضا هنرمند اشاره مي کند که گفته بوده " من نمي گذارم کسي که فيلمبردار فيلم هاي قبل از انقلاب بوده هم اکنون هم فيلمبرداري کند " و در ادامه هنرمند توضيح مي دهد، زرين دست بعدها فيلمبردار چندين فيلم مخملباف شد!!
ابوالفضل جليلي نيز در اين فيلم اشاره مي کند زرين دست هيچگاه ديگران را نردبان خود نکرده و پله هاي ترقي اش را خودش ساخته است.
عزت الله انتظامي ومهناز افشار نيز در اين فيلم در مورد مهارت وموفقيتهاي زرين دست مي گويند.
مسعود کيميايي در اين فيلم، زرين دست را هنرمند خلاقي معرفي مي‌کند که عشق و علاقه بيش از حد او به سينما باعث موفقيتش شده است .
تهمينه ميلاني نيز بي عدالتي در جشنواره ها نسبت به زرين دست را يادآور مي شود و مي گويد که" درجشنواره فجرهميشه به متوسط ها بيشتر اهميت داده اند."
در اين فيلم ، زرين دست خودش به همکاري با کيارستمي اشاره مي کند و اينکه کيارستمي از او درخواست کرده بود تا در فيلم کلوز آپ فيلمبرداري غير زرين دستي کند.
عليرضا داوود نژاد نيز در اين فيلم از خاطرات خود با زرين دست مي گويد.
شايان ذكر است پس از نمايش فيلم نشست فيلم با حضور رضا درميشيان عليرضا زرين دست برگزار شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com