1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 612  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611210202  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۱:۳۶
    ۱۳۸۶/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

فرزاد مؤتمن:

من عاشق ژانرها وضد ژانرها هستم

نشست مطبوعاتي فيلم «جعبه موسيقي» با حضور عوامل فيلم پس از نمايش آن در سينما مطبوعات برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، اين نشست با حضور فرزاد مؤتمن، محمد خزاعي، پيام فروتن، رامبد جوان، نيکي کريمي، سعيد شهرام، نازنين مفخم، ارسلان قاسمي و شاهرخ فروتنيان برگزار شد. محمد خزاعي تهيه کننده فيلم در مورد پروسه طولاني فيلم گفت: سال 83 مسعود احمديان، متني را به من داد و در جلسات متعدد روي آن فيلمنامه بررسي صورت گرفت. وقتي اين فيلمنامه را براي خواندن به «فرزاد مؤتمن» داديم، نظراتي را كه داشت، در مورد آن اعلام كرد و در مجموع، به اتفاق‌نظر خوبي در اين زمينه رسيديم.
    وي در ادامه افزود: براي اينكه بتوانيم فيلم ديني خوبي بسازيم، 16 بار اين فيلم را بازنويسي كرديم كه در نهايت نتيجه كار به اين شكل شد و به ‌خاطر همين حساسيت‌ها بود كه ساخت فيلم خيلي طول كشيد.
    خزاعي در ادامه در مورد انتخاب فرزاد مؤتمن براي کارگرداني اين فيلم گفت: فرزاد مؤتمن يكي از فيلمسازان خوب ايران است كه خاطرات كارهايش را در ذهن دارم و نتيجه كار هم براي من بسيار راضي‌كننده بوده است.
    فرزاد مؤتمن هم در مورد وارد شدن به اين وادي گفت: در حال ساخت فيلم «آفتاب پرست» با آقاي تخت‌كشيان بودم كه شرايط مالي اجازه نداد تا اين فيلم ساخته شود و در همان روزها، فيلمنامه «جعبه موسيقي» به من پيشنهاد شد.
    او در ادامه گفت: من فيلمساز ديني نيستم، پيش‌تر كار ديني نكرده بودم و حقيقتاً نمي‌دانم چگونه اين فيلم را ساختم اما احساس كردم شايد براي ساخت اين فيلم، يكي از معدود مواردي است كه مي‌توانم ساختار فيلم ديني را به قواعد درام ماورايي نزديك كنم، عواملي مثل وقوع داستان در شب، باهوش بودن شخصيت‌ها و موضوع رفت و برگشت ميان دنياي زنده‌ها و مرده‌ها، از جمله عواملي بود كه مرا بر تصميم خود مصمم كرد تا كاري در ژانر درام ماورايي انجام دهم.
    مؤتمن گفت: من عاشق ژانرها و ضد ژانرها هستم و دوست دارم در زمينه اين ژانرهاي شناخته شده و شناخته نشده فيلم بسازم.
    رامبد جوان نيز در مورد بازي خود در اين فيلم گفت: تابه حال فيلم را نديده بودم و امشب براي اولين بار اين فيلم را ديدم و لذت فراواني بردم.
    وي افزود: راستش من خيلي چيزها از سينما را در كنار فيلم آخر فرزاد مؤتمن ياد گرفتم، و همكاري لذت‌بخشي با او داشتم. البته من سر كار ديگري بودم و همزمان سر اين كار هم آمدم كه از اين واقعه بسيار خوشحالم، چون به طرز وحشتناكي به من خوش گذشت.
    سعيد شهرام آهنگساز اين فيلم در مورد موسيقي اين فيلم گفت: موسيقي اين فيلم از يك موزيك ساده و با تم كلاسيك ساده‌اي كه در تمام جعبه‌هاي موسيقي شنيده مي‌شود، آغاز شد.
    كل موسيقي فيلم براساس اين ريتم ساخته شد و در طول فيلم گسترش پيدا كرد اما با حرف‌هايي كه با مؤتمن زديم، به اين نتيجه رسيديم كه در بخشي از فيلم موسيقي «فريدون فروغي» را به كار ببريم، چون حس كرديم با توجه به فيلم‌نامه اين موسيقي حق مطلب را به خوبي ادا مي‌كند و در اين کار موفق شديم.
فرزاد موتمن در مورد شباهت «جعبه موسيقي» به فيلم «يك بوس كوچولو»گفت: آن فيلم را ديده‌ام ولي آن فيلم هيچ شباهتي به «جعبه موسيقي» ندارد و اين دو فيلم دو دنياي متفاوت دارند. «جعبه موسيقي» يك درام ماورايي است كه به تنه يك فيلم علمي، تخيلي پهلو مي‌زند و شباهتي با «يك بوس كوچولو» ندارد.
    همچنين «نازنين مفخم» هم در مورد ريتم اين فيلم گفت: من به عنوان تدوين‌گر، ريتم را بر فيلم حاكم نمي‌كنم بلكه موقع نوشتم فيلمنامه به ريتم فيلم فكر شده، موقع فيلمبرداري هم اين فكر اجرا شده و من به عنوان تدوين‌گر تنها يكدستي فيلم را حفظ مي‌كنم. به عبارتي ديگر، فرزاد مؤتمن كارگردان فيلم است و من تنها مجري خواسته‌هاي او هستم.
    برپايه اين خبر، در اين نشست «شاهرخ فروتنيان» بازيگر فيلم در مورد نقش خود در «جعبه موسيقي» گفت: دو سال قبل بازي در اين فيلم به من پيشنهاد شد و من خوشحالم كه اين اتفاق افتاد، چون كار كردن با آقاي مؤتمن تجربه خوبي است و نوع كار با او با ساير كارها فرق مي‌كند.
    وي گفت: من با وجود اين كه ارتباط زيادي با نقش برقرار نكردم، با راهنمايي‌هاي فرزاد مؤتمن توانستم آن را ايفا كنم.
    پيام فروتن طراح صحنه فيلم هم در مورد اين فيلم گفت: من از طراحي صحنه تئاتر مي‌آيم و خوشحالم كه با آقاي مؤتمن كار كردم، چون او تنها كسي كه صحنه را خالي مي‌خواهد.
    وي افزود: اين كار هم بر بستري از واقعيت پيش ‌رفت و من خواستم اين واقعيت تا حد زيادي در كارهايم نمود داشته باشد.
    وقتي از مؤتمن پرسيدند آيا فرشته فيلم عزرائيل بود يا نه؟ گفت: عزرائيل نبود، بلكه فرشته‌اي بود كه انسان‌ها را براي مرگ متقاعد مي‌ساخت. او مقام پائين‌تري نسبت به انسان داشت و به همين خاطر، ما شغل اين فرشته را راننده فرض كرديم و خواستيم بازي رامبد جوان حالتي شبه مصنوعي و شبيه به عروسك داشته باشد. شايد هم اين فرشته يكي از كارمندان عزرائيل باشد!
    وي همچنين در مورد پايان‌بندي فيلم گفت: دو يا سه پايان‌بندي را براي فيلم در نظر گرفته بوديم كه همه با يك معجزه تمام مي‌شد اما من تصميم گرفتم معجزه نهايي فيلم همزمان با نيمه شعبان باشد و بازگشت پسربچه شخصيت اصلي به اين دنيا همزمان با سالروز ميلاد امام زمان(عج) باشد كه منتظر آمدنش هستيم و اين موضوع را قرينه سازي خوبي ديدم.
    وي همچنين در مورد تدوين نازنين مفخم گفت: خانم مفخم براي فيلم خيلي زحمت كشيده و بخشي از خوبي‌هاي فيلم محصول كار اوست. بعضي از بخش‌هاي فيلم پرپلان است و برخي كم پلان و مفخم توانسته است توازن خوبي را در اين بين ايجاد كند.
    وي ادامه داد: مي‌شد اين فيلم را مانند يك فيلم اكشن تدوين كرد و يا خيلي كندتر از حالت فعلي، اما در كل، فيلم ضرب آهنگي يكنواخت و كند دارد و اين بسيار خوب است
    ارسلان قاسمي بازيگر نوجوان فيلم هم، در مورد بازي خود در اين فيلم، گفت: بعضي چيزهايي كه در اين فيلم بود، در زندگي خودم وجود دارد و بعضي‌ها نه، اما دركل من اين نقش را خيلي دوست داشتم.
    رامبد جوان نيز در ادامه نشست، در مورد چگونگي ايفاي نقش اين فرشته، گفت: ايفاي اين نقش براي من جالب بود و من بازي در اين فيلم را با کمال ميل پذ?رفتم. .
    جوان در ادامه افزود: در سناريو اشاره مشخصي به رفتار و نوع گويش شخصيت اصلي نشده بود كه در اين زمينه با آقاي مؤتمن زياد حرف زديم و در نهايت به توافق رسيديم كه نقش بايد اينگونه باشد.
    محمد خزايي در اين نشست، در مورد ساخت «جعبه موسيقي» گفت: من در شرايط بد مالي، تنها براي اعتقاد خود پاي اين فيلم ايستادم و به سختي آن را ساختم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com