1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 388  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۱۰/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138610220101  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۲۹:۴۱
    ۱۳۸۶/۱۰/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

بزرگداشت «علي‌حاتمي» و «رسول ملاقلي‌پور» در فجر 26

دبيرخانه بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر اعلام كرد: بزرگداشت مرحوم علي حاتمي و مرحوم رسول ملاقلي‌پور در بخش جنبي جشنواره امسال برپا خواهد شد.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از فارس، در بخش بزرگداشت ملاقلي‌پور، گزيده‌اي از فيلم‌هاي مرحوم رسول ملاقلي‌پور به روي پرده مي‌رود.
مرحوم رسول ملاقلي‌پور به عنوان فيلمبردار فعاليت خود را آغاز و بخشي از حماسه‌هاي رزمندگان را در طول جنگ تحميلي ثبت كرد حضور وي در جبهه و نزديكي با فضاي جنگ باعث شد تا در طول سال هاي گذشته به باورپذيرترين شكل موجود حماسه‌هاي انساني دوران دفاع مقدس را در دل داستان‌هايي جذاب به تصوير كشد.
همچنين در بخش بزرگداشت مرحوم «علي حاتمي»، گزيده‌اي از سكانس‌هاي فيلم‌هاي برجسته اين فيلمساز به روي پرده مي‌رود.
زنده‌ياد علي حاتمي (1327-1375)در همگي آثارش به مولفه هاي ملي و بومي ايراني توجه داشته و سينماي شريف و انساني وي را شايد بتوان الگويي براي سينماي ملي برشمرد.
قاب هاي تصاوير حاتمي از نقاشي و هنر ايراني مي آيد گاه طراحي اجزاي قاب به مينياتور مي‌ماند و حاتمي اين گونه تصاوير ماندگار را در خاطره و زندگي ما حك كرده است .
ديگر امتياز شاخص حاتمي توجه به گفتار است ، ديالوگ هاي آهنگين وي ضمن تناسب با زمان و مكان از ادبيات سرچشمه مي‌گيرد ، حتي ديالوگ هايي كه روزمره را در برمي گيرد از غناي كلام و آهنگين بودن و تاثيرگذاري برخوردار است ، حرف او ساده و دلنشين است و به تفكر وا مي‌دارد.
حاتمي در خاطره تاريخي و فرهنگي ما به يادگار مانده او سينما را به تاريخ اين سرزمين پيوند زده است او مرزعه تاريخ را كاويده و بزر سينماي ملي را در آن بارور كرده است ، حاتمي جوهره دراماتيك تاريخ را كشف كرده و جنبه هاي تاثيرگذار زندگي بزرگان را بازآفريني كرده است ، او ارزش هاي انساني مقاطع تاريخي مختلف را به صورت عريان در بستر ناملايمات اجتماعي در اختيار ما قرار داده، گنجينه‌اي عظيم كه بخشي از آن در جشنواره به نمايش در مي‌آيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com