1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 527  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609190202  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۷:۲۹
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

گلايه «حميد فرخ‌نژاد» از عدم اكران «به‌رنگ ارغوان»

«حميد فرخ‌نژاد» گفت: متاسفم از اين‌ كه فيلم‌هاي سطحي اكران مي‌شوند، اما متاسفانه با فيلم خوبي مثل «به رنگ ارغوان»(ابراهيم حاتمي‌كيا) اينگونه برخورد مي‌كنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، جلسه نقد و بررسي فيلم «چهارشنبه‌ سوري» در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي بانو با هدف بررسي موقعيت و جايگاه زن در جامعه امروز به تاريخ 17 آذرماه برگزار شد.
    بنا بر اين گزارش، در ابتداي برنامه فيلم‌ چهارشنبه سوري براي حاضرين در سالن پخش شد و سپس، از بين مدعوين برنامه اصغر فرهادي (كارگردان)، حميد فرخ‌نژاد (بازيگر)، ترانه عليدوستي (بازيگر)، هديه تهراني (بازيگر) و جواد طوسي (منتقد سينما)، ترانه عليدوستي به دليل مشغله و هديه تهراني به دليل پرهيز از حضور در جمع خبرنگاران، نتوانستند در نشست نقد و بررسي فيلم حضور پيدا كنند.
    در ابتداي نشست، رضا درستكار مجري و گرداننده جلسه دليل انتخاب فيلم چهارشنبه سوري را بيان يك سري حقايق و واقعيتهاي جامعه كنوني از جمله تضاد بين سنت و مدرنيته و گذرا از آن نام برد و اينكه در فيلم «چهارشنبه سوري» اين مسائل با به تصوير كشيدن استعاره‌ها بسيار موشكافانه و ظريف مطرح شده و با بازيگر جوان فيلم روح‌انگيز (خانم ترانه عليدوستي)، بيننده اين گذر از حقيقت امروزي يعني تضاد بين سنت و مدرنيته را درك مي‌كند.
    سپس فرهادي گفت: فيلم به دليل عدم داشتن نتيجه قطعي روشن و تعيين تكليف كردن براي بيننده قدرت قضاوت شخصي به افراد مي‌دهد كه در نتيجه اين فيلم مي‌تواند موافق‌ها و مخالف‌هاي خاص خود را داشته باشد.
    پس از آن حميد فرخ‌نژاد دلايل قبول نقش مرتضي و بازي در فيلم چهارشنبه سوري را نوع نگاه كارگردان فيلم بيان كرد و اينكه ايجاد يك موقعيت بدون ارائه نقطه‌نظر نسبت به هر كدام از شخصيت‌ها مطرح بوده و در اين فيلم فقط نمايش دادن قضيه و ماجرا نه تعيين كردن خوب و بد بودن نقش‌ها اهميت داشته است.
    فرخ‌نژاد ضمن اشاره به اين كه به دنبال سينماي خاص خودم هستم و يك بازيگر فصلي نيستم، ادامه داد: 70 فيلم در سال ساخته مي‌شود كه از بين آنها تنها 7 فيلم متفاوت هستند و از آن‌ها هم 3، 2 فيلمش را كارگرداناني مي‌سازند كه عموما از بازيگران مطرح استفاده نمي‌كنند.
    وي در اين مراسم به گلايه از عدم نمايش فيلم «به رنگ ارغوان»(ابراهيم حاتمي‌كيا) پرداخت و گفت: فيلم‌هاي سطحي اكران مي‌شوند، اما متاسفانه با چنين فيلم خوبي اينگونه برخورد مي‌كنند.
سپس جواد طوسي به بيان نظرات خود پرداخت و گفت: محور فيلم و بحث ما و موقعيت‌ جايگاه زن امروزي است البته در فيلم ظرافت‌هاي تصويري و سينمايي زياد است كه ما به بيان آن‌ها در اين مقطع نمي‌پردازيم. نگاه اصغر فرهادي در اين فيلم نگاه تعديل يافته خانم بني‌اعتماد در روسري آبي و.... است و در آن يك نگاه فمينيستي ضد مرد مثل فيلم‌هاي خانم ميلاني وجود ندارد.
    وي ادامه داد: سازنده فيلم با اين حال كه يك جنسيت مردانه را به رخ مي‌كشد اما آن شخصيت مردانه يعني مرتضي را محكوم نمي‌كند و معتقد است تمام كاراكترها در فيلم مي‌توانند حقوق خود را داشته باشند و با توجه به كنتراست‌هاي موجود در فيلم نمي‌توان يك مقصر 100 درصد پيدا كرد.
    همچنين رضا درستكار با سئوالي راجع به نام فيلم، به ارائه بحث پرداخت و گفت: نام فيلم اشاره به سنت و فرهنگ دارد ولي در پايان تصاويري كه از چهارشنبه سوري ارائه مي‌شود با پاكي و سنت‌گرايي ابتداي فيلم تفاوت دارد.
    فرهادي نيز در پاسخ گفت: اين نوع تصويري كه از هياهو و آشفتگي در روز چهارشنبه سوري در جامعه ما ارائه شده به اين معنا نيست كه جاهاي ديگر دنيا وضعشان بهتر از ماست و فقط ما آشفته‌ايم. در اسم فيلم احساس شادي و نشاطي نهفته است ولي در كل داستان كاملاً برعكس است. جشني وجود ندارد و يك جنگ شهري است كه تبلور استرس و فشاري است كه زندگي شهري به ما داده تمام قصه‌هايي كه رخ مي‌دهد، ناشي از استرس است و گرفتارترين فرد در اين فيلم مرتضي است. در اثر اين استرس همه دچار يك تنهايي شده‌اند و تلاش مي‌كنند كه يكي را پيدا كنند تا دلتنگي‌ها را با او تقسيم كنند. مژده به پسرش پناه مي‌برد، سيمين به مرد همسايه، مرتضي به زن همسايه تجسم اين اضطراب در چهارشنبه سوري ديده مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com