1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 488  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609060208  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۲:۵۵
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جمشيد مشايخي 74 ساله شد

در آستانه نيم قرن فعاليت هنري‌

اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون همزمان با سال‌روز تولدش انجام شد، از ديسك كمرش كه اين‌ روزها باعث شده است، استراحت كند و پروژه‌ سينمايي را نپذيرد، سخن گفت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مشايخي همچنين به گفته‌ خودش دچار درد معده نيز شده است كه ناشي از اثرات زخم اثني‌العشر است كه قبلاً داشته است. او گفت: دكتري گفت؛ مشكل از اعصاب من است و بايد براي يكي دو روز از تهران بيرون بروم كه اتفاقا رفتم اما وقتي برگشتم، دوباره اين درد شروع شد.
    مشايخي اظهار تاسف كرد از اينكه؛ پيشرفت‌هاي علمي انسان را دچار اضطراب و نگراني مي‌كند و ادامه داد: اين روند باعث دور شدن از طبيعت شده است، در حاليكه در دامن طبيعت هميشه همه‌چيز تازگي دارد و ثانيه‌ به ثانيه‌اش لذت‌بخش است. مشايخي به گفته‌ خودش قصد داشته است در فيلمي از پناه برخدا رضايي بازي كند، اما به دليل بيماري‌ نتوانسته است پيشنهادي را قبول كند.
    او گفت: اين كار سينمايي فيلم‌نامه خوبي داشته است، اما ترسيدم وضعيت جسمي‌ام كار گروه را برهم بزند، اما در آينده اگر نقشي باشد كه با مردم ارتباط برقرار كند آن را قبول خواهم كرد.
    جمشيد مشايخي يكي از ماندگارترين چهره‌هاي عرصه بازيگري متولد 6 آذر 1313 در تهران است و از سال 1336 با نمايش «وظيفه پزشك»فعاليت بازيگريش را آغاز كرد و با فيلم كوتاه «جلد مار» در سال 42 مقابل دوربين رفت و دو سال بعد با فيلم «خشت و آينه»وارد سينما شد. تا به امروز ايفاگر نقش‌هاي ماندگاري بوده است كه از جمله آنها مي‌توان به فيلمهاي «گاو»، «قيصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنكبوت»، «كمال‌الملك»، «گل‌هاي داودي»، «آوار»، «پدر بزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روي آب» و «يك بوس كوچولو»و مجموعه‌هاي «هزاردستان»، «داستان هاي مولوي»، «سلطان صاحبقران»، «امام علي (ع)»و «پهلوانان نمي‌ميرند»اشاره كرد.
    او پنجاه سال حضور مداومش در عرصه بازيگري را خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: خيلي لحظه‌ها بوده كه هدر دادم در حاليكه مي‌توانستم از اين لحظات تجربه كسب كنم. بنابراين به اين نتيجه رسيدم در هر سني كه انسان باشد مي‌تواند آن خطاها واشتباهات گذشته را تكرار كند.
    مشايخي ادامه داد: در آن‌زمان كه تئاتر را شروع كرديم براي اسم و شهرت نبود و عاشقانه اين‌كار را مي‌كرديم و وقتي كار خوب مي‌شد ارضاء مي‌شديم و اصلاً به اين فكر نمي‌كرديم كه وقتي در خيابان مي‌رويم مردم ما را بشناسند و عكس و امضاء بگيرند.
    وي از پيشكسوتان تئاتر در آن‌زمان ياد كرد و گفت: وجود آنها بود كه ما به اين حرفه علاقه‌مند شديم؛ درحالي كه بسياري از آن‌ها مورد بي‌مهري هم قرار مي‌گرفتند؛ اما تحمل كردند و نگذاشتند چراغ تئاتر خاموش شود و آن عشق و علاقه فقط به خود هنر بود.
    اين بازيگر پيشكوست ادامه داد: الآن دلم مي‌خواهد كنار نهر آبي بنشينم و صداي آب را بشنوم و طبيعت را ببينم؛ اما آن طرف قضيه را هم بايد ديد كه نه كارخانه و نه درآمدي دارم كه بتوانم از طريق آن زندگي‌ام را بگذرانم.
    او از «يك بوس كوچولو»به عنوان فيلمي نام برد كه در ميان كارهايش علاقه زيادي به آن دارد و گفت: اين نقش به خودم خيلي نزديك است و آن را دوست دارم.
    «آبادان»هم كار خوبي بود كه متأسفانه توقيف شد. از ميان كارهاي قديمي‌تر هم «قيصر»، «شازده احتجاب»، «چشمه»، «ماهي‌ها در خاك مي‌ميرند»و «سلطان صاحبقران»را خيلي دوست دارم.
    قرار است از نيم‌قرن فعاليت بازيگري مشايخي تقدير شود.
    او در بخش ديگري از اين ديدار درباره‌ اين مراسم تقدير گفت: دوستاني زحمت كشيدند و علي‌رغم اين‌كه گفتم؛ اين‌كار را نكنيد. من را شرمنده كردند و قرار است مراسمي در روز 14 آذرماه برگزار كنند. در اين مراسم قطعا از حضرت حافظ مدد خواهم گرفت و جواب آن‌ها را با تفالي خواهم داد.
    وي سخنانش را با اين بيت حافظ كه «حافظ غبار فقر و قناعت ز رخ مشوي كاين خاك بهتر از عمل كيمياگري»به پايان برد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com