1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 483  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609040211  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۸:۳۷
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

كاپولا:

«پدرخوانده» پردردسرترين پروژه زندگي‌ام بود

«فرانسيس فورد كاپولا»، كارگردان برنده اسكار گفت: «پدرخوانده» را با دردسرهاي زيادي ساختم و به هيچ وجه انتظار چنين موفقيتي را نداشتم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، «كاپولا» كه شهرتش را مديون فيلم «پدرخوانده» است از اين فيلم خاطرات فراواني دارد كه چندان هم شيرين نيستند.
اين كارگردان برنده اسكار در مصاحبه با خبرنگار روزنامه ديلي تلگراف گفت: اگرچه «پدرخوانده» هم اكنون به عنوان يكي از برجسته‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما به شمار مي‌آيد ولي خاطرات شيريني كه در رابطه با ساخت آن دارم، بسيار كم است.
    وي افزود: در مسير ساخت اين پروژه سختي‌هاي زيادي را متحمل شدم، براي انتخاب بازيگرهايي كه مورد نظرم بودند مبارزه زيادي كردم و كم مانده بود كه از اين پروژه كنار گذاشته شوم و در اين ميان تنها پادرمياني «رابرت ايوانس»، تهيه كننده فيلم به دادم رسيد.
    كاپولا در ادامه با لبخندي افزود:تنها چيزي كه بيش از همه در اين فيلم در ذهن من مانده، اين است كه من اين پروژه را احياء كردم، من خيلي در رنج و عذاب بودم، در واقع در ايده‌ام براي اين فيلم بسيار تنها بودم و زماني كه اين فيلم با آنچنان موفقيتي روبرو شد، حقيقتا دچار شوك شدم.
    برپايه اين خبر، كاپولا تازه 30 ساله شده بود كه اولين جايزه اسكار خود را براي نوشتن فيلمنامه فيلم «پاتون»(فرانكلين جي شافنر) گرفت. البته در آن زمان آينده او به عنوان يك فيلمساز چندان اطمينان بخش نبود: او 15 هزار پوند هم به كمپاني برادران وارنر بدهكار بود كه ناگهان موفقيت فيلم پدرخوانده همه چيز را تغيير داد نه تنها او را به عنوان يكي از بزرگترين فيلمسازان جهان مطرح نمود بلكه كارنامه كاري «مارلون براندو» را هر چه درخشان‌تر نمود و در اين ميان كاپولا توانست دومين جايزه اسكار را براي فيلمنامه اين فيلم از آن خود نمايد و طي زمان كوتاهي اين مرد بدهكار به يكي از ثروتمندترين‌ها هاليوود تبديل شود.
    كاپولا در ادامه مصاحبه خود با ديلي تلگراف گفت: هم اكنون خطاب به جوانان همه اعصار مي‌گويم كه هر‌آنچه كه در جواني باعث شكست شما مي‌شود، همان چيزي است كه باعث مي‌شود تا شما در دوران كهولت و ميانسالي برنده جوايز يك عمر دستاورد حرفه‌اي شويد.
    كاپولا كه پيش از 40 سالگي توانست 5 جايزه اسكار را از آن خود نمايد، كمي بعد از پدرخوانده يك، با ساخت قسمت دوم اين فيلم، توانست سه جايزه ديگر اسكار را به عنوان تهيه‌كننده، نويسنده و كارگردان پروژه از آن خود نمايد.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com