1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 470  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609040210  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۴:۳۱
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم دفاع مقدس «موضوعيت» ندارد، بلكه «طريقيت» دارد

واكنش «باقرزاده» به اظهارنظرها درباره جشنواره فيلم دفاع مقدس

رئيس بنياد حفظ آثار گفت: جشنواره فيلم دفاع مقدس موضوعيت ندارد، بلكه طريقيت دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد حفظ آثار، در پي اظهار‌نظرهاي گوناگون روزهاي اخير پيرامون جشنواره فيلم دفاع مقدس كه از سوي گروهي از صاحبنظران، هنرمندان و دلبستگان عرصه دفاع مقدس صورت گرفت، رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس طي سخناني در جمع گروهي از مسئولين بنياد ضمن تشكر و استقبال از اظهار‌نظر‌ها و  نقد‌هايي كه تاكنون به عنوان موافق و مخالف بيان شده است، آن را نشانه بلوغ و دغدغه هنرمندان كشورمان نسبت به فرهنگ دفاع مقدس دانست.
    ميرفيصل باقرزاده يادآور شد: از نظر بنياد، برگزاري و يا عدم برگزاري هرگونه جشنواره‌اي با توجه به اهداف آن تعريف مي‌شود. به عبارت ديگر وقتي بايد جشنواره مورد اعتنا باشد كه مطمئن باشيم از اين طريق به هدف مورد نظر يعني ترويج فرهنگ دفاع مقدس دست مي‌يابيم، چرا كه برگزاري جشنواره و يا رها ساختن آن في‌نفسه هدف نيست و موضوعيتي ندارد بلكه طريقيت دارد و اين نكته‌اي است كاملا فني و ظريف كه بايد توسط كارشناسان دلسوز و دلبستگان عرصه دفاع مقدس مورد بررسي و كارشناسي همه‌جانبه قرار گيرد. لذا نمي‌توان به اين زودي در مورد ضرورت برگزاري جشنواره و يا عدم برگزاري آن سخن گفت.
    به اعتقاد وي ادغام جشنواره فيلم دفاع مقدس با جشنواره فيلم فجر در شرايط كنوني راهي ميانبر و به قول معروف نوعي عمل به احتياط است.
    باقرزاده گره زدن ترويج فرهنگ دفاع مقدس به يك روش خاص را مطلوب ندانست و تاكيد نمود: ما بايد همواره در جست و جوي راه‌هاي نوين و اثرگذار باشيم.
    وي با انتقاد از حجم آثار و كيفيت فيلم‌هاي دفاع مقدس، سهم ناچيز اين بخش از فرهنگ دفاع مقدس را ناشي از غفلت برخي از مسئولين و غرور عده‌اي ديگر از هنرمندان برشمرد و خواستار     اصلاح روش جاري گرديد.
    باقرزاده با بيان اين نكته كه اگر امروز هنرمندان عرصه دفاع مقدس در يك بحث كاملا آزاد و كارشناسي و به دور از هياهو و جنجال‌هاي ژورناليستي بتوانند ثابت كنند كه برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس در ارتقاي كمي و كيفي آثار سينمايي دفاع مقدس اثرگذار و در نهايت موجب بالندگي و ترويج فرهنگ دفاع مقدس مي‌شود، بنده از باب اينكه مقدمه واجب، واجب است، آن را عملي واجب فرض نموده، به قدر توان و به سهم خود در پي تحصيل مقدمات آن بر خواهم آمد. اما چه كنيم كه هنوز هيچ يك از ما و همچنين بخش قابل توجهي از هنرمندان به اين قطع و يقين نرسيده‌ايم.
    رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از آمادگي بنياد براي برگزاري نشستي تخصصي با حضور صاحبنظران اين عرصه و كالبد‌شكافي بيشتر موضوع جهت رشد و تعالي فيلم‌ دفاع مقدس خبر داد و از همه هنرمندان و صاحبنظران درخواست كرد بنا به دعوت و فراخوان معاونت‌ هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس جهت ارايه نقطه‌نظرات و بحث و بررسي بيشتر موضوع در همايش مربوط شركت نمايند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com