1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 645  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608290212  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۷:۴۱
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

"توفيق اجباري" واقعيت زندگي گلزار است

نويسنده فيلمنامه "توفيق اجباري" اين فيلم را برشي از واقعيت زندگي محمدرضا گلزار مي‌داند و نه تمام حقيقت زندگي او.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ پيمان عباسي در اين باره گفت: "زماني که بازي در "توفيق اجبار" به محمدرضا گلزار پيشنهاد شد او نگران بود و خواست فيلمنامه را به شکل کامل مطالعه کند. بعد از آن از حاصل کار خوشش آمد، چرا که ديد در اين فيلم قرار است واقعيات زندگي يک سوپراستار و مشکلات او در زندگي خصوصي به تصوير کشيده شود."
    وي درباره چگونگي شکل‌گيري فيلمنامه و همکاري با محمدحسين لطيفي گفت: "سه ماه قبل ايده فيلم را به لطيفي دادم، اما او گفت بهتر است فيلمنامه کمدي ديگري کار کنيم. قرار شد فيلم يازده سپتامبر را کار کنيم که ميسر نشد. بعد قرار شد با تهيه‌کنندگي ناصر شفق فيلمنامه "دختري براي تمام فصول" را به سرانجام برسانيم که آن هم عملي نشد."
    نويسنده فيلمنامه "توفيق اجباري" افزود: "بعد از اينها پروژه "آفتاب‌پرست" به تهيه‌کنندگي سيدکمال طباطبايي مطرح شد و بعدها اسم آن به "توفيق اجباري" تغيير کرد. اما آن طرح با فيلمنامه‌اي که در حال حاضر ساخته شده کاملا تفاوت داشت. در شرايطي که لطيفي با توجه به تعهدي که به پروژه "روز سوم" داشت مجبور شد ساخت اين فيلمنامه را به زماني ديگر موکول کند."
    وي در ادامه گفت: "پس از آنکه "روز سوم" تمام شد، لطيفي سراغ "توفيق اجباري" آمد و به من گفت بهتر است همان ايده‌اي که سه سال قبل مطرح کرده بود، يعني پرداختن به زندگي يک سوپراستار سينما را دستمايه فيلم جديدمان قرار دهيم و موضوع قبلي را کنار بگذاريم."
    عباسي گفت: "بر همين اساس بدون اينکه با محمدرضا گلزار صحبت کنيم، در کمتر از 10 روز فيلمنامه جديد آماده شد و با گلزار صحبت کرديم، اما در آن زمان او قرار بود در فيلم "لبه پرتگاه" بهرام بيضايي بازي کند که اين مسئله منتفي شد و مذاکره با گلزار و ساخت فيلمي با محوريت او شکلي عملي‌تر به خود گرفت."
    وي با اشاره به اينکه با در نظر گرفتن احتمال حضور نيافتن گلزار چه ترفندهايي براي ساخت پروژه در نظر گرفته بود، افزود: "گزينه بعدي ما براي اين نقش مهران مديري بود که البته در صورت حضور او در اين پروژه ميانگين سني شخصيت‌هاي فيلم بالاتر مي‌رفت. حتي به پوريا پورسرخ هم فکر کرديم و با حضور او قصه به سمتي مي‌رفت که يک بازيگر يکشبه ره صد ساله را پيموده و با شهرتي همه گير رو به رو شده است. گزينه بعدي ما زوج طهماسب و جبلي بود."
    نويسنده "توفيق اجباري" درباره چگونگي روند داستان با حضور طهماسب و جبلي گفت: "داستان فيلم در آن نسخه درباره يک مجري تلويزيوني بود که بسيار مورد توجه خانم‌ها قرار مي‌گرفت و همسرش که وکيل پرونده‌هاي جنايي بود با اين مسئله مشکل داشت. نقش وکيل را قرار بود فاطمه معتمد آريا بازي کند و نقش برادرش را حميد جبلي که در فيلم فعلي رضا عطاران است."
    عباسي سپس به کارهاي تحقيقي براي تکميل فيلمنامه پس از پذيرش نقش توسط گلزار پرداخت و گفت: "من بعد از پذيرش نقش توسط گلزار همراه با او در اماکن مختلف عمومي حضور پيدا کردم و واکنش‌هاي مردم را ديدم که برخي از آنها از جمله سکانس بچه‌اي شش ماهه که مادرش مي‌گويد عاشق گلزار است را از دل همين واقعيت ها گرفتم."
    وي "توفيق اجباري" را فيلمي با ماهيت تلخ عنوان کرد و گفت: "ماهيت قصه ما تلخ است و اساسا طنز نيست. ما در اين فيلم نشان مي دهيم که يک سوپراستار با چه محدوديت‌هايي رو به روست و   هيچ جا نمي‌تواند حضور پيدا کند و همسرش هم به خاطر همين مسائل از او جدا شده است. همه اين اتفاقات تلخ است."
عباسي درباره ساير بازيگران "توفيق اجباري" گفت: "رضا عطاران از ابتدا مد نظر ما بود و در واقع بار طنز فيلم بر دوش اوست. ضمن اينکه ما براي نشان دادن مشکلات حاشيه‌اي زندگي گلزار بين اعضا خانواده شخصيت پدربزرگ را وارد کرديم و انتخاب آقاي پورمخبر هم با نظر لطيفي و همياري ديگر اعضا انجام شد."
    نويسنده "توفيق اجباري" در پايان با رضايت از همکاري با محمدحسين لطيفي در اين پروژه گفت: "کار با لطيفي بسيار لذتبخش است. او کارگرداني باهوش و زيرک است و خودش به ضرورت فيلمنامه را دستخوش تغيير مي‌کرد که اتفاقا همه تغييرات او مثبت بود."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com