1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 413  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608290205  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۰:۲۵
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

انتقاد علي ملاقلي‌پور به بيانيه داوران «جشنواره فيلم كوتاه»

بهترين فيلم تجربي جشنواره، كپي يك فيلم خارجي بود

كارگردان فيلم «ادامه بن‌بست» با اعتراض به بيانيه‌ هيأت داوران جشنواره فيلم كوتاه، گفت: جايزه بهترين فيلم تجربي در جشنواره فيلم كوتاه تهران به «كپي يك فيلم خارجي» اهدا شد و گويا «فقر فيلم ديدن» باعث شگفت‌زده شدن داوران شده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين فيلمساز كه با فيلم كوتاه «ادامه بن بست» در بيست و چهارمين جشنواره فيلم كوتاه تهران شركت داشت، درباره بيانيه هيأت داوران جشنواره فيلم كوتاه گفت: متاسفانه هيأت داوران موضع خودشان را بسيار بالاتر از فيلمسازان جوان مي‌دانند و گويا از اصل فيلمسازي كوتاه و فرآيند توليد آن كاملا به دور هستند.

* داوران نمي‌دانند تنها محل عرضه فيلم كوتاه جشنواره است
    وي افزود: به نظر مي‌رسد هيأت داوران جشنواره فيلم كوتاه نمي‌دانند كه تنها جايگاه عرضه فيلم كوتاه در ايران، جشنواره‌ها است و فيلم‌ها كوتاه امكان نمايش در سينما با تلويزيون ندارند.
ملاقلي‌پور گفت: با وجودي كه تنها مكان نمايش فيلم‌هاي كوتاه جشنواره است، آن‌گاه هيأت داوران جشنواره فيلم كوتاه در بيانيه خود مي‌گويند «براي جشنواره‌ها فيلم نسازيد»!
    در ادامه، «ملاقلي‌پور» با اشاره به بيانيه هيأت داوران كه به نقاط ضعف تكنيكي آثار اشاره كرده بودند، گفت: اصولا دليل اصلي ساخت آثار تجربي توسط جوانان تجربه كردن است و مسلم است كه در تجربه، اشتباه هم ديده مي‌شود. اما دوستان هيأت داوران نگاهي بيش از حد حرفه‌اي نسبت به آثار ساخته شده داشته‌اند و حتي جايزه بهترين فيلم تجربي را به فيلمي داده‌اند كه از يك فيلم خارجي كپي شده بود.
    وي تصريح كرد: شايد فقر فيلم ديدن در هيأت داوران باعث شده چنين اتفاقي بيفتد و كپي يك فيلم خارجي آنها را شگفت‌زده كند.
    ملاقلي پور با اشاره به هزينه بالاي صداگذاري فيلم‌ها گفت: هزينه صداگذاري ساده يك فيلم گاهي تا نيم ميليون تومان بالا مي‌رود و اين در حالي است كه فيلمسازان جوان گاهي با مبلغ صد هزار تومان دست به توليد يك فيلم مي‌زنند.
    «ملاقلي‌پور» افزود: اعضاي هيئت داوران از فضاي فيلم‌سازي بسيار دورهستند كه حرف از لزوم صداگذاري و حذف صداهاي زائد در فيلم مي‌زنند. البته شايد دليل آن اين است كه هزينه صداگذاري فيلم براي آنها مبلغي نيست اما براي كسي كه با پول خودش فيلم مي‌سازد، مبلغ زيادي است.
    وي تاكيد كرد: در جشنواره، يك فيلم انيميشن را ديدم كه صداگذاري دالبي‌ساراند داشت، اما هيئت داوران گويا اين فيلم را نديد و تنها ضعف‌هاي فيلم به چشم‌شان آمد.

* دليل وجود اثر انگشت روي لنز، نداشتن بودجه براي استخدام دستيار است
    ملاقلي‌پور راجع به حرف داوران در مورد اثر انگشت روي لنز دوربين، گفت: شايد هيئت داوران محترم ندانند كه دليل وجود اثر انگشت بر روي لنز دوربين، عدم وجود بودجه براي استخدام دستياري است كه بايد اين كار را انجام دهد.
    وي افزود: مصطفي كرمي كه دوست من است، فيلمي دقيقا با همين روش و همين سبك با هزينه شخصي خود ساخته كه من اگر چنين اثري روي لنزش ببينم، اين اثر انگشت را مي‌بوسم و پاكش نمي‌كنم هر چند اين حرف شعاري به نظر بيايد.
    وي در پايان، در مورد دليل اعتراض خود گفت: دليل اعتراض من اين نيست كه فيلم من جايزه نگرفته است.
    كارگردان «ادامه بن‌بست»‌ افزود: من قبلا در مصاحبه‌اي گفته بودم كه اين فيلم را به اين قصد ساختم كه بيننده عصباني شود و نتواند اين فيلم را تا انتها تحمل كند پس جايزه نگرفتن اين فيلم نشان مي‌دهد كه من در حقيقت جايزه واقعي خود را از هيئت داوران جشنواره فيلم كوتاه تهران گرفته‌ام.
    ملاقلي‌پور همچنين تصريح كرد: من به اين خاطر اين اعتراض را مطرح كردم كه هيئت داوران هشيار باشد و از آگاهي نسل جواني كه روزي جاي آنها را خواهند گرفت، بترسند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com