1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 446  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608210209  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۳:۴۳
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

صفار هرندي در پيام خود به جشنواره فيلم كوتاه تهران عنوان كرد:

يكرنگي و همدلي ارمغان جشن بزرگ فيلمسازان كوتاه

يكرنگي و همدلي هنرمندان اقصي نقاط كشور امكان بي‌بديلي است كه در جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران به عنوان جشن بزرگ فيلمسازان به نحوي شايسته فراهم است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران،محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيام خود با اشاره به مطلب بالا برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران را رسيدن به يكرنگي و تعامل همه فيلمسازان و سينماگران جامعه با يكديگر و طيف هاي مختلف مردم دانست.
    متن كامل پيام وي چنين است: «هنر اسلامي همواره پيونددهنده انسان و آسمان و زباني مشترك براي تعامل و گفت‌وگويي زمانمند بوده است. هم از اين روست كه هنرمندان مسلمان در طول تاريخ به ياري هنر متعهدانه و اثرگذار خويش نقشي فرهنگ‌ساز و هشيارگر برعهده گرفته‌اند. آفرينش هنري با اتكا به عناصر و مواريث فرهنگي گذشتگان و بهره‌مندي از دستاوردهاي معاصر يكي از راهكارهاي حفظ هويت جوامع است. بي‌شك چنانچه نسل جوان از لحاظ فكري و فرهنگي پايه‌هاي محكمي براي تفكر و جهان‌بيني داشته باشند، در برخورد با هجمه‌هاي فرهنگي كه با فن‌آوري‌هاي نوين صورت مي‌گيرد، با ايمان و آگاهي به مبارزه برمي‌خيزند و با درايت و پشتكار موانع را از پيش پا برمي‌دارند.
    ترديدي نيست كه هنر بهترين شيوه‌اي است كه مي‌توان مسلمانان را نسبت به نتيجه اختلاف‌افكني ابرقدرت‌ها آگاه ساخت. اين خواسته‌اي است كه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري همواره بر آن تاكيد داشته و دارند و از همين رو، رهبر معظم انقلاب امسال را سال «اتحاد ملي و انسجام اسلامي» نام‌گذاري فرمودند تا رهنمودي هشيارگر در مواجهه با دشمني باشد كه با ايجاد اختلاف در قوميت‌ها به دنبال تفرقه‌افكني است تا انديشه ناب اسلامي را از بين ببرد. به همين دليل هم هست كه بايد هر فرصتي براي گردهم آمدن و تعامل و پيوند را ارزشمند شمرد، با يكرنگي و همدلي
هنرمندان اقصي نقاط كشور را ستود و از گوناگوني تجارب و تنوع آداب، رسوم و آيين‌ها بهره‌اي وافر برد. امكان بي‌بديلي كه در جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران به عنوان جشن بزرگ فيلمسازان به نحوي شايسته فراهم است.
    سينماي ايران اينك شرايط نويني را تجربه مي‌كند و بايد پا در مسير تازه‌اي نهد. راهي كه توجه به مقتضيات رسانه‌اي جهان امروز و آشنايي با تحولات فن‌آورانه عرصه توليد و نمايش در آن گريزناپذير مي‌نمايد. هم از اين روست كه بايد توليد انديشه، تبادل آن و آموزش طيف وسيعي از جوانان علاقه‌مند در اين زمينه جدي انگاشته شود. در عين حال، حفظ دنياي ناب و خلاقانه اين نسل براي پرورش سينماگران فرداي اين مرز و بوم ضرورتي است كه نبايد آن را به فراموشي سپرد. در پيمودن اين مسير ارزشمند و خطير براي تمامي تلاشگران عرصه فكر و فرهنگ از درگاه خداوند متعال آرزوي توفيق مي‌‌كنم.»
    گفتني است، بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران،همزمان در 6 استان كشور از 22 تا 27 آبان ماه در تهران برگزا مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com