1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 454  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608210200  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۴۲:۲۵
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

نامزدهاي اسکار انيميشن‌

"راتاتوي" بيشترين بخت را دارد

آکادمي علوم و هنرهاي سينمايي آمريکا جمعه گذشته فهرست اوليه 12 فيلم معرفي‌شده براي حضور در بخش اسکار بهترين انيميشن را اعلام کرد که در ميان آنها "راتاتوي" بيشترين بخت را براي راه يافتن به فهرست نهايي دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، به نظر مي‌رسد در ميان فيلم‌هاي معرفي شده سه فيلم "شرک سوم"، "راتاتوي" و "فيلم سيمپسن‌‌ها" بيشترين بخت را براي راهيابي به فهرست نهايي نامزدهاي نهايي اين بخش دارند که امسال سه فيلم خواهند بود.

شرک سوم
    "شرک سوم" سومين فيلم از مجموعه پرفروش "شرک" از 18 ماه مه گذشته روانه بازار شد.‌ صداپيشگان دو فيلم قبلي از جمله مايک مه‌يرز، ادي مرفي، کامرون دياز، آنتونيو باندراس، جولي اندروز، روپرت اورت، جان کليز و جاستين تيمبرليک در فيلم جديد نيز حضور دارند. واکنش منتقدان به ماجراجويي‌هاي جديد غول سبز بسيار متفاوت بود. اين فيلم در وب سايت Rotten Tomatoes حدود 41 درصد آراء منتقدان را کسب کرد و Imdb نيز کاربران از 10 نمره به آن 3/6 دادند که ضعيف‌ترين نمره فيلمي از مجموعه "شرک" و ضعيف‌ترين نمره فيلمي از واحد انيميشن دريم ورکس بود.
    با اين حال نقدهايي مثبت نيز بر فيلم نوشته شد، از جمله اي. او. اسکات منتقد نيويورک تايمز که اعتقاد دارد "شرک سوم" در مقايسه با نمونه‌هاي قبلي خود "پرانرژي‌تر، آرام‌تر و به نوعي زيرکانه‌تر" است. با وجود تمام انتقادات اين فيلم درجه PG-13 که با بودجه‌اي 160 ميليون دلاري ساخته شد، در سه روز نخست اکران با 122 ميليون دلار رکورد بهترين فروش افتتاحيه فيلم انيميشن درجه PG-13 را جا‌به‌جا کرد. پيش از آن رکورد بهترين فروش افتتاحيه فيلم انيميشن و PG-13 در اختيار "شرک 2" بود که سال 2004 در هفته اول نمايش 108 ميليون دلار فروخت.
    فروش نهايي سومين مجموعه "شرک" در ايالات متحده 321 ميليون دلار و در سطح بين‌المللي 473 ميليون دلار شد. در نتيجه مجموع فروش اين فيلم در سطح جهاني رقمي در حدود 794 ميليون دلار شده و تا اينجاي کار در فهرست پرفروشترين فيلم هاي تاريخ سينما رده بيستم را دارد. "شرک سوم" را کريس ميلر و رامان هوي بر مبناي فيلمنامه‌اي از جفري پرايس، پيتر اس. سيمن و کريس ميلر کارگرداني کرده‌اند. در فيلم جديد با مرگ پدر فيونا و پادشاه "سرزمين دور دور" شرک به سلطنت مي رسد، اما تصميم مي‌گيرد با کمک دوستانش، الاغ و گربه، وارث حقيقي پادشاه را پيدا کند.
    انيميشن "راتاتوي" يکي ديگر از فيلم‌هايي است که در بخش اسکار بهترين انيميشن سينمايي سال نامزد شده است. اين فيلم به تهيه‌کنندگي پيکسار از طريق والت ديسني پيکچرز به بازار آمد. فيلم 111 دقيقه‌اي "راتاتوي" به کارگرداني براد بيرد و جان پينکاوا با هزينه‌اي در حدود 150 ميليون دلار ساخته شد و داستان موشي به نام رمي است که در فرانسه زندگي مي‌کند و مي‌خواهد آشپز باشد.
    "راتاتوي" از 29 ژوئن در سينماهاي آمريکاي شمالي اکران شد و در هفته اول اکران با 2/47 ميليون دلار فروش در 3940 سينما پرفروشترين فيلم هفته شد. مجموع فروشش اين فيلم در آمريکا 205 ميليون دلار و در سطح بين‌المللي 375 ميليون دلار شده و در پنج هفته اخير صدرنشين بازار بين‌المللي بوده است.
    ايده ساخت "راتاتوي" را پينکاوا سال 2000 طرح کرد. پنج سال بعد پيکسار براد برد را جايگزين او کرد که به عنوان کارگردان دو فيلم موفق "غول آهني" و "اينکرديبل‌ها" را در کارنامه داشت. اين فيلم در در وب سايت Rotten Tomatoes حدود 97 درصد و در وب سايت Metacritic از 100 نمره 96 را به خود اختصاص داده است.
    انيميشن کمدي "فيلم سيمپسن‌ها" بر مبناي يک مجموعه تلويزيوني موفق به همين نام به کارگرداني ديويد سيلورمن ساخته شد و جيمز ال. بروکس، فيلمساز مطرح آمريکايي و سازنده فيلم‌هايي مانند "دوران مهرورزي" و "بهترين شکل ممکن" يکي از تهيه‌کنندگان آن است. فيلمنامه را 11 تن از پرکارترين نويسنده‌هاي تلويزيوني نوشته‌اند و صداپيشه‌هاي مجموعه تلويزيوني از جمله دان کاستلانتا، جولي کاونر، نانسي کارترايت، ييردلي اسميث و هنک آزاريا در اين فيلم نيز جاي شخصيت‌هاي اصلي صحبت کرده‌اند، ضمن اينکه تام هنکس به عنوان صداپيشه مهمان در بخشي از فيلم جاي خودش صحبت مي کند.
    ايده ساخت "فيلم سيمپسن‌ها" به سال‌ها پيش بازمي گردد، اما توليد فيلم هر بار به دلايلي متوقف مي شد، تا اينکه سال 2001 کار به طور رسمي آغاز شد. در اين مدت فيلمنامه به دفعات تغيير کرد و حتي با آغاز ساخت صحنه‌هاي انيميشن، اين تغييرات ادامه داشت. فيلم به لحاظ تجاري موفق بود و نظر مثبت منتقدان را نيز جلب کرد، گروهي اعتقاد دارند فيلم بيش از حد کوتاه است. "فيلم سيمپسن‌ها" با بودجه 75 ميليون دلاري ساخته شد و از 27 ژوئيه به نمايش عمومي درآمد و با تقريبا 9/71 ميليون دلار فروش در 3922 سينما در آمريکاي شمالي، پس از دو فيلم مجموعه "شرک" بهترين افتتاحيه يک فيلم انيميشن را از آن خود کرد.
    اين فيلم درجه PG-13 "که به واسطه نوع درجه بندي آن يک فيلم کاملا خانوادگي نيست، رکورد بهترين افتتاحيه يک کارتون مستقل و نه دنباله را جا به جا کرد و حتي از توليدات استوديو پيکسار هم جلو زد. فيلم داستان جالبي دارد: خانواده سيمپسن در اسپرينگفيلد زندگي مي‌کنند و به لطف اقدامات ليزا دختر خانواده که براي حفظ محيط زيست تلاش مي‌کند، شهر از آلودگي به دور است، اما وقتي هومر، پدر خانواده مدفوع يک خوک را در درياچه مي‌ريزد، آلودگي تمام شهر را فرا مي‌گيرد!

فيلم سيمپسن‌ها
    آژانس حفاظت از محيط زيست EPA با کار گذاشتن يک حباب بزرگ روي سطح شهر مي‌کوشد مانع از انتشار آلودگي به ديگر نقاط کشور شود. خانواده سيمپسن راهي براي فرار پيدا مي‌کنند و به آلاسکا مي‌گريزند. وقتي راس کارگيل رئيس EPA دستور نابودي اسپرينگفيلد را صادر مي‌کند، آنها براي نجات شهر بازمي‌گردند. "فيلم سيمپسن‌ها" در داخل آمريکا حدود 183 ميليون دلار و در دنيا 342 ميليون دلار فروخت تا مجموعا با 525 ميليون دلار فعلا رده 49 پرفروشترين فيلم‌هاي تاريخ را داشته باشد.
    در ميان فيلم هاي نامزدشده، انيميشن "پرسپوليس" هنوز در لس آنجلس به نمايش عمومي درنيامده‌ که يکي از شروط حضور فيلم‌ها در بخش بهترين انيميشن است. فيلم‌هاي معرفي شده به آکادمي علوم و هنرهاي سينمايي در بخش بهترين انيميشن بايد علاوه بر دارا بودن ساير شروط حضور در اسکار، در کشورهاي خود و ايالات متحده هم به نمايش عمومي درآمده باشند.
    "پرسپوليس" ساخته مشترک مرجانه ساتراپي و ونسان پارانو بر مبناي يک رمان گرافيکي از زندگي و تجربيات اين فيلمساز فرانسوي ايراني الاصل از دوران انقلاب ايران و سفر وي به اروپا ساخته شده و نخستين تجربه کارگرداني اوست. اين فيلم که حقوق پخش آن در بازار آمريکاي شمالي را سوني پيکچرز کلسيکز در اختيار دارد، ماه مه گذشته جايزه هيئت داوران جشنواره فيلم کن را به طور مشترک از آن خود کرد.
    حضور "پرسپوليس" در جشنواره کن با اعتراض رسمي دولت ايران مواجه شد، اما مدتي بعد به درخواست سفارت ايران در تايلند اين فيلم که قرار بود افتتاحيه‌‌ جشنواره بين‌المللي فيلم بانگوک باشد، از جشنواره کنار گذاشته شد. در نسخه فرانسوي‌زبان "پرسپوليس" بازيگراني چون شيارا ماستروياني و کاترين دونوو صحبت کرده‌اند و در دوبله انگليسي شان پن، جينا رولندز و ايگي پاپ به اين دو بازيگر پيوسته‌اند. اين فيلم به عنوان نماينده فرانسه در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان هشتادمين دوره اسکار حضور دارد.
    بر اساس قوانين اسکار در بخش بهترين انيميشن، در سالي که تعداد فيلم‌هاي معرفي شده براي اين بخش بين هشت تا 16 فيلم باشد، حداکثر سه نامزد مي‌توانند براي حضور در فهرست نهايي نامزدهاي اسکار معرفي شوند. ضمن اينکه فيلم‌هاي حاضر در بخش بهترين انيميشن مي‌توانند در ساير بخش‌هاي اسکار از جمله بهترين فيلم نامزد شوند، به شرط اينکه حائز شرايط اين بخش باشند.
    نامزدهاي هشتادمين دوره مراسم اهدا جوايز اسکار روز 22 ژانويه 2008 اعلام و مراسم روز 24 فوريه در کداک تيه‌تر هاليوود برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com