1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 394  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608130206  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۶:۱۸
    ۱۳۸۶/۰۸/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

دستخط‌هاي «چانگ بابا» حافظ قرآن در چين پيدا شد

تهيه‌كننده پروژه زندگي «محمد حكيم» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي، گفت: در سفرچين ضمن بازديد از مقبره «محمد حكيم» كه به «چانگ بابا» معروف است و ملاقات با نوادگان او، دستخط‌ها و كتب او را پيدا كرديم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «مسعود اطيابي» كه به همراه «ابوالقاسم طالبي» كارگردان اين پروژه به تازگي از سفر تحقيقي در كشور چين بازگشته‌اند، درباره اين سفر گفت: سفر ما به چين بسيار فشرده و در عين حال سودمند بود و در اين سفر توانستيم مواد اصلي نگارش فيلمنامه زندگي «محمد حكيم» را جمع‌آوري كنيم تا كار نگارش آن به زودي آغاز شود.
    وي افزود: ما توانستيم در چين، دستخط «محمد حكيم» (حافظ قرآني كه مزارش زيارتگاه چيني‌ها شد) و كتاب‌هايي را كه او نوشته بود، پيدا كنيم كه البته متاسفانه در شرايط بدي قرار داشت و جا دارد ايران در همكاري با سازمان‌هاي مربوط به ميراث فرهنگي چين نسبت به مراقبت از اين آثار اقدام كند.
    «اطيابي» افزود: ما همچنين در اين سفر توانستيم نوادگان محمد حكيم و نيز نوادگان شاگردان او را پيدا كنيم كه اطلاعات خوبي را درباره زندگي او در اختيار ما گذاشتند.
    وي در مورد محمد حكيم و زندگي او در چين گفت: حكيم در ميان چيني‌ها بسيار معروف است و در چين به او «چانگ بابا» مي‌گويند. ما همچنين موفق به يافتن مقبره او شديم كه بعد از گذشت بيش از چهارصد سال، در شرايط خوبي بود.
    اين تهيه‌كننده و كارگردان سينما، با اشاره به اين كه اين پروژه، يك پروژه ملي است، گفت: از زمان‌هاي قديم ميان ايران و چين روابط زيادي وجود داشته است كه شخصيت محمد حكيم يكي از نشانه‌هاي اين ارتباط است و اگر با ديد ملي به اين پروژه نگاه شود، مي‌توان به افزايش اين روابط در عصر حاضر نيز اميدوار بود.
    اطيايي در مورد فيلمنامه اين فيلم گفت: نسخه اوليه فيلمنامه اين فيلم را «تانگ لينگ چائو» فيلمنامه‌نويس مسلمان چيني كه سابقه نگارش فيلمنامه بيش از 15 فيلم و سريال را دارد، نوشته و پس از جمع‌آوري اطلاعات در چين به زودي نسبت به نگارش نسخه جديد آن اقدام خواهد شد.
    وي در پايان افزود: سفرهاي ديگري نيز به اصفهان و قم براي انجام تحقيقات بيشتر انجام مي‌شود كه اطلاعات آن نيز براي نگارش فيلمنامه استفاده خواهد شد.
    «ابوالقاسم طالبي» كارگردان پروژه زندگي «محمد حكيم» نيز در گفت‌وگو با فارس، گفت: ما به تازگي از سفر چين بازگشته‌ايم و تحقيقات گسترده‌اي را براي توليد اين پروژه داشته‌ايم اما ترجيح مي‌دهم تا مشخص نشدن برنامه متوليان ساخت فيلم، در مورد چگونگي توليد اين كار حرفي نزنم.
    محمد حكيم حدود 300سال پيش در زمان صفويه حافظ قرآن بوده و با هيئتي عازم چين شده است. او در يكي از شهرهاي آنجا ماندگار مي‌شود و در ادامه سبك جديدي در طب سوزني ابداع مي‌كند.
    حكيم به اهالي اين شهر در چين زبان فارسي ياد داد و آنها را مسلمان كرد ضمن اينكه او مكتب جديدي را در ورزش كونگ‌فو ابداع كرد.
    با علاقه‌اي كه مردم چين به او پيدا مي‌كنند، به اسلام مي‌گروند به‌طوري كه هنوز هم مردم آن شهر هم مسلمان هستند و فارسي صحبت مي‌كنند. همچنين، آرامگاه او به صورت زيارتگاهي براي مسلمانان درآمده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com