1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 517  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608120211  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۲۰:۴۵
    ۱۳۸۶/۰۸/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

پيكر «فؤاد نور» تهيه‌كننده سينماي ايران تشييع شد

پيكر مرحوم «فواد نور» تهيه‌كننده با سابقه سينماي ايران طي مراسمي از مقابل خانه سينما به قصد قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشييع شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در ابتداي اين مراسم كيومرث پوراحمد اظهار داشت:به خانواده سينما به خاطر از دست دادن،يكي از نازنين‌ترين آدم‌هايش تسليت مي‌گويم.ما با هم زندگي و كار كرديم. او تهيه‌كننده فوق‌العاده‌اي بود و تلاش مي‌كرد كه گروه در بهترين شرايط بسر ببرد.
    وي افزود: او همه فشارها و مشكلات را به جان مي‌خريد و به هيچ يك از اعضاي گروه منتقل نمي‌كرد.در سخت‌ترين شرايط لبخند از لبان او محو نمي‌شد و هرگز شكايت نمي‌كرد.
    پوراحمد گفت: فواد نور مردي بود با لغت‌نامه و واژگان خاص خودش و برخورد او با بدترين آدمها بسيار متفاوت بود.رفاقت‌هايش طولاني،پايدار و بسيار با ارزش بود.
    سيروس الوند نيز در اين مراسم درباره نحوه آشنايي‌اش با فواد نور گفت: در نيمه اول دهه 60 از طريق جمال اميد با او آشنا شدم و دوستي ما شكل گرفت.او انساني اهل خانواده و شريف بود و دوستي ما به دوستي خانوادگي بدل شد.مهر و محبت او را در خانواده‌اش هم ديدم.
    وي افزود: گاهي گارد بيهوده‌اي ميان ما و تهيه‌كنندگان سينما وجود دارد، اما او خيلي زود با گروه ارتباط برقرار مي‌كرد و هرگز خود را به رخ نمي‌كشيد و كوشيد ديده نشود.
    اين كارگردان سينما،احاطه فواد نور بر فيلمنامه‌هايي كه تهيه‌ مي‌كرد را ستود و افزود:رسوخ او بر فيلمنامه مورد تقدير بود و هنگام نگارش فيلمنامه خيلي مشورت و كمك مي‌كرد.
    فرشته طائر‌پور همچنين گفت: بنا به دو سالي من و او همكار صنفي شديم، شهادت مي‌دهم كه او مهربان‌ترين، خوش‌اخلاق‌ترين و صبورترين فردي بود كه در عرصه صنفي ديده مي‌شد،كسي كه با گذشت و متانت‌اش ما را به صبر و مهرباني دعوت مي‌كرد،او بود.
    وي ادامه داد: اسم با مسمايي داشت.جز خاطره خوش و نيك هيچ‌چيز از او به ياد نداريم.اميدوارم روزي برسد كه با تلاش و همدلي خود سينمايي را به نام او نام‌گذاري كنيم.كاشي‌هاي خانه سينما شاهد قدم‌زدن و تلاش او بودند.
    اين تهيه‌كننده سينما اظهار داشت: اميدوارم قدر يكديگر را بدانيم و در تلخكامي‌ها يار يكديگر باشيم.با زنده نگه‌داشتن نام او ،به خود يادآوري كنيم كه آدم‌هايي مثل او چقدر مي‌توانند شخصيت‌هاي متين و دوست‌داشتني باشند.
    جهانگير الماسي،بازيگر سينما و تلويزيون در مراسم تشييع «فؤاد نور» گفت:متاسفانه عده‌اي سينما را از دست او خارج كردند،اميدوارم سينما به دست كساني كه به آن تعلق دارد برگردد.
    محمد زرين‌دست،كارگردان سينما نيز اظهار داشت: از 22 سالگي با نور آشنا شدم كه در همان آغاز عشق او را به سينما احساس كردم. او يك موجود استثنايي بود،انسان زماني تكامل پيدا مي‌كند كه به پاكدلي برسد و او كاملا دوست‌داشتني بود.از دست دادنش براي خانواده سينما حادثه‌ بسيار غم‌انگيزي است. او با آثاري كه از خود به جاي گذاشته و با عشقي كه به سينما داشت هميشه زنده مي‌ماند.
    پرويز پرستويي همچنين گفت: نمي‌توانم خيلي صحبت كنم.آنچه از او به ياد دارم،زمان ورود به خانه سينما و ايام جشن و هيات مديره سينما است،براي او احترام خاصي قائل هستم.او زحمات زيادي براي سينما كشيد و تنها با او برخورد داشتم و افتخار همكاري با او را نداشتم.
    وي فواد نور را انساني بسيار شايسته توصيف كرد و گفت: از زمان ورودم به خانه سينما و هنگام انجام فعاليت‌هايي مانند برگزاري جشن خانه سينما همواره شاهد تلاش‌ها و كوشش‌هاي او بودم.
در اين مراسم جمعي از هنرمندان سينما چون جهانگير الماسي،پرويز پرستويي،كيومرث پوراحمد، علي‌اكبر ثقفي، عبدالله عليخاني، مسعود اطيابي،محمد زرين دست، حبيب‌الله كاسه‌ساز، منوچهر شاهسواري،فرشته طائر‌پور،حبيب اسماعيلي حضور داشتند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com