1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608050204  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۷:۳۱
    ۱۳۸۶/۰۸/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

اسماعيلي:

سينماي ايران نيازمند توليد و پخش مناسب است

يك تهيه‌كننده سينما گفت:‌ به نظرم وزارت ارشاد نمي‌تواند پروانه ساخت صادر نكند اما مي‌تواند تسهيلاتي را در پخش تيزرها و تبليغات، براي سينماي ايران جستجو كند چرا كه سينماي ما براي بقاي حرفه‌اي اهالي‌اش هم نيازمند توليد است و هم به پخش مطلوب و مناسب احتياج دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «حبيب اسماعيلي» در مورد رشد صدور پروانه ساخت در يك ماه اخير با وجود پشت خط ماندن فيلم‌هاي نمايش ‌داده نشده و ركود موجود در اكران، گفت: در اين سينما، همه در جستجوي مخاطب فيلم خود را توليد مي‌كنند و همه مي‌روند فيلم مي‌سازند تا هم با فيلمسازي چرخه توليد اين سينما بچرخد و هم فيلم‌شان پرفروش شود اما گاه با يك شرايطي روبه‌رو مي‌شوند كه يك فيلم فروش آنچناني نمي‌يابد كه بايد نشست و علل عدم فروش فيلم‌ها را بررسي كرد.
    وي افزود: با اين وجود؛ نمي‌توان گفت چون فيلم‌ها فروش نمي‌كنند، پروانه ساخت هم ندهيم و عملا سال آينده فيلمي نداشته باشيم كه بخواهد پرفروش باشد يا نباشد!
    اسماعيلي گفت: به جاي پاك كردن صورت مسئله، بايد بيائيم بررسي كنيم و ببينيم چه كار بايد بكنيم كه اين فيلم‌ها، از مخاطبين بيشتري برخوردار باشند...
    وي گفت: الان شرايط تغيير يافته و با توجه به هزينه‌هاي گراني كه تيزرهاي تلويزيوني دارند، اصلا سينما به چشم نمي‌آيد. اگر هم بخواهيم از نظر ارقام حساب كنيم، فرض كنيد يك تهيه كننده براي تبليغ فيلمش، با هزينه بيست الي سي ميليون تومان، تيزر پخش مي‌كند، و تيزر در پنج الي ده ثانيه، لابلاي برنامه‌اي مي‌آيد و چون بيننده آنچناني ندارد، نمي‌تواند جوابگو باشد.
    اسماعيلي گفت:‌ با توجه به اينكه وضعيتي كه به‌وجود آمده و شهرداري قيمت‌هاي بيلبوردهاي شهر را بالا برده، فيلم‌هاي جديدي كه اكران شده‌اند از بيلبورد شهري هم محروم‌ هستند و همه اين فاكتورها دست‌به دست‌هم داده‌اند تا مردم از اكران فيلم‌هاي جديد اطلاع پيدا نكنند و البته خود فيلم هم بايد كيفيت بهتري داشته باشد و يك مقدار هم تهيه كننده و هم فيلمساز، شرايط فعلي را درنظر بگيرند و اگر قصدشان اين است كه فيلمشان هم مخاطب را جذب كند، آن را با كيفيت خوبي عرضه كنند و پيش‌بيني‌هاي لازم را براي جذب تماشاگر سينما داشته باشند.
    اين تهيه‌كننده اظهار داشت: به نظرم وزارت ارشاد نمي‌تواند پروانه ساخت صادر نكند. تهيه‌كننده‌هايي كه جلو مي‌روند و تقاضاي پروانه ساخت مي‌كنند، اين شرايط را مي‌بينند و شايد يك نوع پيش‌بيني براي آينده كاري خود مي‌كنند چون مي‌خواهند فيلمي بسازند كه فردا از فروش خوبي برخوردار باشد و ضامني براي بقاي خود و سينماگران ايراني شود.
    اسماعيلي گفت: به نظرم، اوضاع توليد مناسب است اما همان‌قدر كه دولت در زمينه سينماسازي فعاليت مي‌كند (تا كيفيت نمايش فيلم‌ها بهتر شود) خوب است كه بيايد يك مقدار در بحث تبليغات سينمايي در شيما به اهالي سينما كمك كند. همكاران من، جلوي نمايش تيزرها و تبليغات فيلم‌هاي ايراني در شبكه‌هاي خارج از كشور را گرفته‌اند پس چه خوب است كه بيايند تسهيلاتي را براي تبليغ فيلم ايراني در شبكه‌هاي داخلي در نظر بگيرند و در وهله نخست، قيمت‌هاي تبليغات سينمايي در سيما را پايين در نظر بگيرند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com