1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 449  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607240210  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۴۵:۵۴
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

نشست جشنواره فرهنگ و هنر خوزستان (ستايش)

سيفي: كارناوال شادي جشنواره ستايش از آبادان به خرمشهر حركت مي‌كند

در مراسم گشايش نخستين جشنواره فرهنگ و هنر خوزستان (ستايش)، قرار است در شب عيد قربان، يك كارناوال شادي با هشت تريلي، به نشانه هشت سال دفاع مقدس، از آبادان به خرمشهر حركت كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اولين نشست جشنواره فرهنگ و هنر خوزستان (ستايش) با حضور حجت‌الله سيفي دبير و مدير اين جشنواره در هتل انقلاب برگزار شد.
    بنا بر اين گزارش، در اين نشست حجت‌الله سيفي در مورد استان خوزستان گفت: جشنواره ستايش نخستين جشنواره فرهنگي هنري در استان خوزستان است كه در به صورت گسترده برگزار مي‌شود تا شايد بتواند بخشي از ارزش‌هاي اين استان پرتاريخ و تمدن را معرفي كند.
    وي افزود: در دوران دفاع‌مقدس، خوزستان محلي براي حضور تمام اقوام ايراني بود كه براي دفاع از كشور در آنجا حضور داشتند و خونشان را در آن سرزمين فداي ايران كردند و اكنون، پس از سال‌ها جرياني فرهنگي قصد معرفي اين استان را دارد.
    مدير جشنواره ستايش در مورد بخش‌هاي مختلف اين جشنواره گفت: در اين جشنواره، چهار بخش تئاتر، فيلم، موسيقي و نگارستان و نقاشي خواهيم داشت كه در سه شهر اهواز، آبادان و خرمشهر برگزار مي‌شود.
    سيفي يكي از اهداف جشنواره ستايش را «نيل به جلوه‌هايي از تجلي، هنر هنرمندان خوزستان و ايجاد فضايي صميمانه بين هنر دوستان و تعامل ميان اقوام مختلف ايران با خوزستان» برشمرد و اظهار داشت: خوزستان، سرزميني غني از ارزش‌هاي فرهنگي و بومي كهن با تمدني ديرينه است. استاني كه تحمل 8 سال جنگ تحميلي و مبارزه، صبر و استقامت يكي ديگر از ارزش‌هاي آن شد و اين جشنواره، تلاش مي‌كند تا ستايش‌گر انديشه‌هاي پاك هنرمندان ايران اسلامي باشد. ما قصد داريم تا با تجليل و تقدير از هنرمندان استان خوزستان قدرشناس تلاش آنان باشيم.
    وي افزود: يكي از برنامه‌هاي ما تجليل از هنرمندان و انديشمندان هنر خوزستان است و آنان كه در راستاي اهداف فرهنگ و هنر آن استان در سال‌هاي گذشته تلاش نموده‌اند.
    سيفي اظهار داشت: در اين جشنواره، ما ستايش از هنرمندان خوزستاني را كه اكنون در جمع ما نيستند، در برنامه داريم. آناني كه تاريخ اين استان را زرين‌تر از پيش گردانيده و ياد آن‌ها هميشه در دل‌هاي هنر دوستان و هنرمندان خواهد بود.
    وي ادامه داد: يكي از اهداف جشنواره، احترام به تمام اقوام ايراني است كه در روزهاي دفاع از حريت و حريم ايران آباد به ياري خوزستان شتافتند و خون‌شان خاك اين زمين را رنگين نمود و براي رافت و سرافرازي، مردانه پاسداري كردند تا اين مرز و بوم هميشه جاويدان بماند.
    دبير اين جشنواره ادامه داد: ايجاد فضايي مفرح و شاد در جهت فراهم آوردن نشاط و اميدواري بين اقشار مختلف خوزستاني و جوانان استان از جمله اهداف ماست. اين جشنواره بيشتر قصد در ايجاد فضايي شاد و مفرح در استان خوزستان دارد.
    سيفي افزود: قرار است در اين جشنواره هرسال، از يكي از اقوام ايراني كه در جنگ حضور داشته‌اند، قدرداني كنيم كه امسال، اين تنديس به اقوام خراساني اهدا خواهد شد.
    دبير جشنواره ستايش در مورد بخش موسيقي اين جشنواره گفت: در بخش موسيقي به جز موسيقي استان خوزستان، سه مهمان از استانهاي آذربايجان، گيلان و خراسان نيز خواهيم داشت كه يك اجراي مخصوص بانوان هم در اين جشنواره خواهيم داشت.
    وي در مورد بخش سينمايي اين جشنواره گفت: دو بخش مستند و كوتاه در اين جشنواره به صورت رقابتي خواهد بود و هم‌اكنون اردشير شليله، محمد شيرواني و ناصر باكيده در حال انتخاب آثار رسيده به دبيرخانه اين جشنواره هستند كه تا به حال حدود سيصد و پنجاه فيلم به دبير خانه اين جشنواره رسيده است.
    وي تصريح كرد: البته برنامه نمايش فيلم هم در اين جشنواره خواهيم داشت كه به صورت غير رقابتي برگزار مي‌شود.
    سيفي همچنين در مورد آثار سينمايي كوتاه و تئاترهايي كه در اين جشنواره به نمايش در مي‌آيد، گفت: تمام آثاري كه در دو يا سه سال پيش در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي مختلف شركت كرده‌اند و برگزيده شده‌اند، مي‌توانند در اين جشنواره شركت كنند.
    وي در مورد بخش تئاتر اين جشنواره افزود: 9 نمايش از استان خوزستان و نه نمايش از ساير بخشهاي ايران در بخش مسابقه اين جشنواره شركت خواهند كرد.
    وي در مورد افتتاحيه جشنواره ستايش، گفت: افتتاحيه شب عيد قربان خواهد بود كه در آن شب يك كارناوال شادي با هشت تريلي، به نشانه هشت سال دفاع مقدس از آبادان به خرمشهر مي‌رود.
    سيفي افزود: در طول مدت ده روز اين جشنواره هر روز برنامه نمايش فيلم در شهرهاي اهواز، آبادان و خرمشهر برگزار مي‌شود.
    سه روز برنامه اجراي موسيقي و چهار روز برنامه اجراي تئاتر خواهد بود و بلكه عوايد فروش بليط‌هاي اين جشنواره نيز به محرومان استان خوزستان اختصاص مي‌يابد.
    همچنين در مورد بخش نگارستان گفت: اين بخش به مدت سه شب در پل معلق اهواز برگزار خواهد شد و آثار دو هنرمند در اين نمايشگاه به نمايش درمي‌آيد كه قرار است ورك شاپي هم به مدت سه‌شب در آنجا برگزار شود.
    وي در مورد كادر اجرايي اين جشنواره گفت: اردشير صالح‌پور (مدير بخش تئاتر)، تورج زاهدي (مدير بخش موسيقي)، ناصرباكيده (مدير بخش سينمايي) و حسين خسروجردي (مدير بخش نگارستان) در اين جشنواره فعاليت مي‌كنند كه به زودي فعاليت‌هاي خود را نشست‌هاي بعدي اعلام مي‌كنند.
    وي در پايان افزود: شبكه‌هاي دو و پنج سيما و سيماي مركز آبادان و اهواز همكاري نزديكي با اين جشنواره دارند و همچنين بنياد مستضعفان و جانبازان به همراه بنياد سينمايي فارابي و كانون پرورش فكري كودكان ونوجوان از حاميان اين جشنواره هستند.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com