1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 514  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607220206  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۵۸:۴۱
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماگران ايراني عازم اجلاس «سيفژ» شدند

امير اسفندياري نايب رئيس سيفژ اعلام كرد كه اعضاي ايراني در اجلاس سيفژ حضور خواهند داشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاريها، اسفندياري تصريح كرد: امسال جشنواره سينه كيد آمستردام ميزبان اجلاس مجمع عمومي سيفژ (مركز بين‌المللي سينماي كودكان و نوجوانان) است و هيات ايراني حضوري چشمگير در اين رويداد دارند.
    سيفژ مركز بين‌المللي سينماي كودك و نوجوان از سال 1955 با حمايت يونسكو و يونيسف جهت ارتقاء سينماي كودك در سطح جهان تاسيس شده و هر دو سال يك بار، اجلاس مجمع عمومي را به كمك يكي از اعضاي فعال در يكي از كشورهاي صاحب سينماي كودك سازماندهي مي‌كند و در ادوار اخير كشورهاي نروژ و ايران ميزبان اين اجلاس بوده‌اند.
    نايب رئيس سيفژ ادامه داد: با توجه به اهميت سينماي كودك ايران در مجامع بين‌المللي، دست‌اندركاران ايراني نيز در اين سازمان جهاني نقشي مهم و روزافزون يافته‌اند.
گفتني است، اين مركز بزرگ بين‌المللي كه هم اكنون 150 عضو از بيش از 55 كشور جهان دارد و دبيرخانه آن از سال 1999 در مونترال واقع شده، پس از انتخاب فرشته طائرپور تهيه كننده ايراني به عنوان يكي از اعضاي هيأت رئيسه در اجلاس چهار دوره قبل، (به مدت دو سال) در دوره‌هاي بعدي تا كنون امير اسفندياري مديرامور بين‌امللي بنياد سينمايي فارابي به عنوان هيأت رئيسه و سپس نائب رئيس اين سازمان برگزيده شده و فعاليت كرده است.
    اسفندياري خاطر نشان كرد: در سال‌هاي اخير گذشته از آن كه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ميزباني اجلاس را به عهده گرفته، هميشه پيشنهاداتي از سوي ايران در هيأت رييسه سيفژ مطرح شده و مورد پيگيري قرار گرفته است كه از آن جمله مي‌توان به گسترش شبكه جهاني تهيه‌كنندگان سينماي كودك، تاسيس صندوق بين‌المللي حمايت و تدوين منشور جهاني سينماي كودك و نوجوان اشاره كرد.
    نايب رييس سيفژ به تلاش‌هاي بنياد سينمايي فارابي در جهت ارتقاي سطح همكاري‌هاي بين‌المللي در اين حوزه اشاره كرد و ادامه داد: اين بنياد در راستاي سياست‌ حمايت از بخش خصوصي، تسهيلاتي را براي عضويت دست‌اندركاران ايراني در سيفژ پيش‌بيني و اعطاء كرده است.
    شايان ذكر است، در همين چارچوب فعالان بخش خصوصي و عضو سيفژ ـ شامل فريال بهزاد، پوران درخشنده و فرشته طائرپور و علي معلم ـ به همراه محسن چيني فروشان (مديرعامل كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان و نامزد اين دوره انتخابات سيفژ از ايران) و امير اسفندياري نايب رئيس فعلي مركز بين‌المللي عازم اجلاس مجمع عمومي خواهند بود.
    اسفندياري ادامه داد: برگزاري اجلاس اشاره شده از تاريخ 23 تا 27 مهرماه در كشور هلند، با نمايش فيلم‌ "قفل‌ساز" ساخته غلامرضا رمضاني همراه خواهند بود.
    "قفل‌ساز" يكي از شانزده فيلمي است كه در بخش مسابقه اين رويداد سينمايي به نمايش در مي‌آيد و براي دريافت جايزه شير سينه كيد (به علاوه پانزده هزار يورو جايزه نقدي) و جايزه دلفين طلايي براي بهترين فيلم خانوادگي (به علاوه پنج هزار دلار جايزه نقدي) رقابت مي‌كنند.
    جشنواره سينه كيد از 26 تا 29 سال جاري در شهر آمستردام برگزار مي‌شود و در بخش‌هاي "پانوراما" 8 فيلم، منتخبين سينه‌كيد 8 فيلم، "آستريد ليندگرن" 10 فيلم، فيلم‌هاي بلند هلندي 3 سه فيلم و فيلم‌هاي كوتاه هلندي 9 فيلم رقابت مي‌كنند.
    هيأت داوران اين جشنواره كه همگي از دست‌اندركاران فعال ادبيات و سينماي كودك در مجامع جهاني برگزيده‌ شده‌اند نيز عبارتند از: تونيه‌ هاردرسن (مشاور سينماي كودك از نروژ) هولگر توئله (منتقد سينماي كودك از آلمان) اوگوااوندگو (نويسنده و منتقد سينمايي كودك از كنيا)، آني گيبز (تهيه‌ كننده‌ و كارگردان برنامه‌هاي تلويزيوني كودك از انگليس) و ماريت تورنكويست (تصويرساز كتاب كودك از هلند) هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com