1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 556  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607070220  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۱:۲۸
    ۱۳۸۶/۰۷/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

«نادرطالب‌زاده»‌ كارگردان‌ فيلم‌ مسيح (ع):

شهيد آويني، اساس ساخته شدن فيلم «مسيح‌(ع)» بود

اساس ساخته شدن فيلم، «شهيد سيد مرتضي آويني» بود و تا قبل از شهادت وي، روي فيلمنامه فيلم «مسيح(ع)» به روايت انجيل بارنابا كار كرديم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «نادر طالب‌زاده» كارگردان فيلم مسيح(ع) ، اظهار داشت: در اين فيلم، ما از آيات قرآن براي روايت خود استفاده كرده‌ايم. رواياتي كه بشارت مي‌دهد به فرستاده شدن رسول‌الله، اما هدف ما اين بود كه مخاطب مسيحي با ديدن فيلم «مسيح(ع)» بداند كه اسلام چقدر به او نزديك است. مخاطبي كه در آخر زمان خواهد فهميد اسلام ناجي او خواهد بود و توسط حضرت عيسي مسيح(ع)، اسلام به او معرفي خواهد شد.

* اساس ساخته شدن فيلم، شهيد سيد مرتضي آويني بود
    طالب‌زاده اظهار داشت: ايده اصلي ساخته شدن اين پروژه در سال 62 توسط حجة‌الاسلام قائم‌مقامي به بنده داده شده بود و در ادامه، اساس ساخته شدن فيلم، «شهيد سيد مرتضي آويني» بود.
    وي گفت:‌ انجيلي در خانه دارم كه پر از حاشيه‌نويسي مرتضي بر روايت بارنابا است.
    طالب‌زاده اظهار داشت: در حقيقت به همراه شهيد‌آويني در همان سال‌ها و تا قبل از شهادت وي، روي فيلمنامه اين فيلم كار كرديم.
    وي گفت: ما دوست داشتيم با اين كار، براي غربي‌ها هم حرفي بزنيم و اين نكته را روشن كنيم كه اسلام برايشان منجي است. اسلام براي‌ آنها صلح و آرامش است. اسلام همان چيزي است كه آخرالزمان برايشان روشن خواهد كرد و مسيح(ع) آنها را متحول خواهد كرد تا انشاالله اسلام بياورند.
    وي متذكر شد: ما مي‌توانيم ساخته شدن «مسيح(ع)» را نوعي تلاش فرهنگي براي آماده سازي فرهنگ ظهور قلمداد كنيم.

* فيلم در روايت سينمايي «انجيل بارنابا» فتح باب كرده‌ است
    طالب‌زاده همچنين گفت: ما خيلي دوست داريم نسخه با زيرنوس فيلم آماده شود تا مسلمان و مسيحي با هم بنشينند و فيلم را ببينند و بر همين اساس هم، انجيل بارنابا را مطالعه كنند، چرا كه اين فيلم (و به ويژه نسخه تلويزيوني آن) به نوعي در اين زمينه «فتح باب» كرده است. آن هم در شرايطي كه اشرار در تاريخ، اين انجيل را پنهان كرده‌اند و ما فرصت داريم كه به‌وسيله رسانه، اين پل را بين اديان بزنيم.
    وي اظهار داشت: من 28 سال است كه در كار رسانه هستم و مي‌بينم كه گروهي در دنيا، به عمد مي‌خواهند ما را دشمن مسيحيت نشان دهند كه اين يك دروغ بزرگ است. با خود فكر كرديم و ديديم اگر اين بار هم بياييم مستند بسازيم، جواب نمي‌دهد.

* بايد قصه‌اي مي‌ساختيم كه به غربي‌ها بگوئيم به خودشان خيانت نكنند
    وي درمورد بازتاب جشنواره‌اي و اكران برون مرزي فيلم «مسيح‌(ع)» گفت: خيلي دوست داريم كه مردم دنيا (و نه صرفا جشنواره‌ها) اين فيلم را ببينند اما بي‌تعارف بگويم اين فيلم چون يك فيلم ديني است، به هيچ وجه به محافل صهيونيستي (وجشنواره‌هاي تحت نفوذ آنها) راه نخواهد يافت. اگر هم جايي برود، جشنواره‌هايي مثل منبر طلايي، گفت وگوي اديان، مذهب امروز در ايتاليا، سائوپولوي برزيل و از اين دست است.
    طالب‌زاده اظهار داشت: براي حضور فيلم در جشنواره «مذهب امروز» 10 ماهي بحث بود كه اين فيلم برود يا نه! در ادامه، ابتدا به من گفتند كه آيا اجازه مي‌دهيد فيلم را به كاردينال‌ها و پاپ نشان دهيم ، گفتيم نمايش بدهيد...
    وي افزود: جالب اينجاست كه در ادامه، كارگاهي در واتيكان، طي 3 روز فيلم را توسط يك كشيش معرفي خواهد كرد و اين برايم جالب است.
    اين كارشناس سينمايي گفت: تاكنون فيلم «مسيح(ع)» را در مجامع و محافل مختلفي با مخاطبان مسيحي ديده‌ايم. فيلم ما كدهايي مي‌دهد كه مخاطب مسيحي، سريع آنها را مي‌گيرد و نيازي به تشريح روابط براي او نيست. درست مثل شناختي كه مثلا مخاطب مسلمان شيعه از واقعه كربلا و جزئيات آن دارد.
    وي تصريح كرد: 15 سخنراني مفصل و بشارت دهنده در فيلم وجود دارد كه در آن موعظه‌هاي حضرت مسيح(ع) براساس انجيل بارنابا آمده كه در تاريخ سانسور شده و اين فيلم مي‌تواند به نوعي احياي انجيل بارنابا باشد.
    وي اظهار داشت:‌ ما بايد قصه‌اي مي‌ساختيم كه به غربي‌ها بگوئيم به خودشان خيانت نكنند و بگوئيم اعتقاداتي كه از حضرت مسيح(ع) آموخته‌ايد و آن مسيحي كه الان به شما معرفي مي‌كنند، از مسيري تحريف‌شده، آمده است. مثلا، دعواي حضرت مسيح با صدوقي‌ها سانسور شده و تمام درگيري‌هاي حضرت مسيح(ع) با علماي يهود، با اين‌كه در تمام انجيل‌ها موجود است، در صحن كليساهاي به‌خصوص آمريكايي حذف شده است و كسي در مورد محاصره مسيح(ع) توسط احبار يهود صحبت نمي‌كند كه اين، يك سانسور بزرگ است.

* بازتاب فيلم و جريان سازي آن برايمان مهم است
    كارگردان «مسيح(ع)» در مورد ساخته‌شدن «مسيح(ع)» به عنوان يك فيلم ديني و نمايش آن در اين مقطع، افزود: ما از اين كه فيلم ديني ساخته‌ايم ابايي نداريم و بيشتر، بازتاب فيلم و جريان سازي آن برايمان مهم است، به‌ويژه وقتي كه نسخه كامل مجموعه تلويزيوني «بشارت منجي» آماده شود و براي مخاطبان به نمايش درآيد.
    اين فيلمساز تصريح كرد: مخاطب اول فيلم، مخاطب ايراني است. مخاطب بعدي، جامعه مسلمان جهاني و سومين مخاطبش مسيحيت و ساير اديان است.
    وي تاكيد كرد: زبان فيلم، زبان رمانتيكي است. حواريون خوش چهره‌اند. فيلم رمانس دارد، رمانتيك فيلمبرداري شده و به دليل رعايت همين فاكتورها، توانست براي اولين بار در همايش گفت‌وگوي تمدن‌ها (كه در واتيكان برپا شد) مطرح شود.
    طالب‌زاده در پايان گفت: اميدواريم تماشاگر از نظر تكنيكي، بصري، تصوير و صدا از فيلم خوشش بيايد. مطلبي هم از فيلم بگيرد. اين خوشحال كننده است و البته انتقادات هم برايمان گوارا است.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com