1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 432  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606280204  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۴:۵۹
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

با شعار «جايگاه زن در سينما»

سومين جشنواره‌ فيلم كوثر برگزار مي‌شود

سومين جشنواره فيلم كوثر با شعار «تبين جايگاه زن در سينما» 20 تا 23 آذر ماه سال جاري در مشهد برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمد خزاعي دبير اين جشنواره در نشست خبري كه عصر روز 26 شهريور ماه ـ برگزار شد، در تشريح جزييات برگزاري جشنواره‌ي فيلم "كوثر" گفت: نظر به جايگاه و شان والاي زن در فرهنگ‌ غني ديني و ملي و به منظور بازشناسي و ارتقا جايگاه و نقش زنان در سينماي ايران، اين جشنواره با اهدافي همچون حفظ و اشاعه هنر متناسب با ارزش‌هاي انقلاب‌ اسلامي،آسيب شناسي سينماي زن در ايران و بررسي سيماي زن در سينما و بستر سازي براي تبادل افكارانديشه‌ها تجربيات ارزشمند هنرمندان فيلمساز و زنان سينمايي برگزار مي‌شود.
    وي شناخت استعدادهاي جديد، ارائه صحيح انديشه سينماي بانوان فيلم ساز و ترغيب و تشويق سرمايه گذاران براي توجه به سيماي هدفمند زن از ديگر اهداف برپايي اين جشنواره برشمرد.
    خزاعي در ادامه به موضوعات اين جشنواره اشاره كرد و گفت: نقش زنان در جامعه و بالندگي در عرصه‌هاي علمي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي به همراه نقش آنان در تحكيم روابط بين نسلي و مباني خانواده به عنوان همسر و مادر و نقش بانوان در عرصه‌هاي مختلف دفاع مقدس ، جايگاه رفيع و عزت بخش حقوق بانوان در اسلام،نقش حجاب و عفاف در سالم سازي جامعه از جمله اين موضوعات هستند.
    وي از مسابقه فيلم‌هاي سينمايي، سينمايي ويديويي، كوتاه و مستند، فيلم‌هاي 135 ثانيه‌اي، فيلم‌نامه نويسي ياس زرين و بين‌الملل به عنوان بخش‌هاي اصلي اين جشنواره نام برد و با اشاره به بخش جنبي جشنواره اظهار داشت: ما در طول برپايي جشنواره نشست‌هاي تخصصي را با عنوان ترسيم زن در آينده سينما و تلويزيون با سه محور بررسي سينماي زن در سينماي غرب، سينماي زن در سينماي شرق و سينماي زن در سينماي ملي خواهيم داشت.
    خزاعي دربخشي از اين نشست گفت: همه فيلم‌هاي راه يافته به بخش مسابقه يك ربع سكه دريافت خواهند كرد و فيلم اول تا پنجم به ترتيب 20، 15؛ 10، 8 و 5 سكه دريافت مي‌كنند و به طرح‌هايي فيلم نامه‌هاي بلند اول تا سوم هم 15 تا 5 سكه و فيلم نامه‌هاي كوتاه 10 تا 5 سكه تعلق خواهد گرفت.
    وي جوايز و تنديس جشنواره را در بخش اصلي در حوزه‌هاي بهترين فيلم، كارگرداني، فيلم نامه، بازيگر زن ويژه هيات داوران عنوان كرد.
    سومين جشنواره فيلم كوثر توسط ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش با همكاري معاونت سينمايي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي و استانداري خراسان رضوي برگزار مي‌شود و 30 مهر ماه آخرين مهلت ارسال آثار به اين جشنواره اعلام شده است.
    گفتني‌است: اين جشنواره كه بصورت دوسالانه قرار است برگزار شود، در دوره‌ بعدي همزمان با هفته‌ زن برپا مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com