1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 552  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606260210  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۴:۰۳
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي ايران در جاده اسكار

رئيسيان: سينماي ما براي كميته اسكار، به دبيرخانه فعال نياز دارد

رئيس كانون كارگردانان سينماي ايران گفت: ديدگاه غلط انتخاب كنندگان نسبت به مساله انتخاب فيلم براي اسكار دليل اصلي عدم توفيق فيلم‌هاي ايراني در اسكار است و سينماي ايران به دبيرخانه فعال براي كميته اسكار نياز دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عليرضا رئيسيان گفت: اسكار مهمترين جشنواره سينمايي از لحاظ هنري نيست بلكه تبليغات و پوشش رسانه‌اي كه در مورد اين جشنواره انجام مي‌شود باعث اهميت آن شده است كه اين موضوع جزو سياست‌هاي كلان مطبوعاتي آمريكا است.
    وي تصريح كرد: البته نفي ارزش‌هاي هنري اين جشنواره نيز كار درستي نيست بلكه بايد قبول كرد كه در اهميت اين جشنواره بزرگ‌نمايي شده است
    رئيسيان در مورد حضور آثار سينمايي در اسكار گفت: دليل عمده عدم حضور قوي ايران در اسكار بيش از هر چيز به نحوه مناسبات داخلي سينمايي خودمان باز مي‌گردد كه نوعي سياست‌هاي غيرسينمايي در انتخاب‌ها، دخالت‌هاي غيرمستقيم و حتي مستقيم داشته‌اند.
    رئيس كانون كارگردانان سينماي ايران سه محور «نبود اطلاع‌رساني دقيق»، «تركيب نامناسب هيئت انتخاب» و «عدم تطبيق سليقه انتخاب كنندگان با فيلم‌هاي برگزيده اسكار» را سه نقطه ضعف انتخاب فيلم‌هاي ايراني در اسكار دانست و گفت: در مورد اطلاع‌رساني بايد بگويم كه هيچ اطلاعات مدون و پردازش شده‌اي در مورد حضور فيلم‌هاي خارجي در اسكار در اختيار انتخاب‌كنندگان نماينده ايران براي معرفي به اسكار قرار نمي‌گيرد.
    وي كه خود دو دوره عضو هيئت انتخاب فيلم براي حضور در اسكار بوده است، گفت: نبود اين اطلاعات باعث مي‌شود ما تنها به سليقه خودمان فيلمهاي موجود بسنده كنيم، چون اين كميته‌ها معمولا در دقايق اضافه فرصت رسيدن فيلم‌ها به اسكار تشكيل مي‌شود در نهايت فرصت‌هاي مناسب از دست مي‌رود.
وي در ادامه به فارس گفت: متاسفانه تركيب هيئت انتخاب فيلم براي اسكار كمتر از افراد كارشناس تشكيل شده و معمولا نظرات به صورت سليقه‌اي اعمال مي‌شود كه حتي اين نظرات در جايي ثبت هم نمي‌شود تا بعدا مورد استفاده قرار بگيرد.
    رئيسيان در ادامه افزود: در مورد سليقه انتخاب كنندگان نيز بايد گفت كه اينان همه به اين موضوع فكر مي‌كنند كه اسكار چه فيلمي را مي‌خواهد اما هيچ توجهي به سينماي ملي ايران نمي‌كنند و تلاش نمي‌كنند كه بي‌توجه به خواست اسكار، نماينده سينماي ملي را به اسكار بفرستند.
    وي تصريح كرد: برخلاف برخي‌نظرها، اتفاقا من معتقدم در اسكار فيلم‌هاي هنري مورد توجه است و آنها فيلمهايي را مي‌خواهند كه شباهتي به آثار آمريكايي نداشته باشند و ما نيز بايد انتخاب نماينده مناسب سينماي ملي كه تا حدي با سليقه اسكار همسو باشد بكوشيم.
    رئيسيان با پيشنهاد اين موضوع كه كميته انتخاب فيلم براي اسكار دبيرخانه ثابت و فعالي در خانه سينما داشته باشد، گفت: بايد يكبار براي هميشه موضوعات مرتبط با اسكار را مدون كرد و ضمن تشكيل دبيرخانه فعال براي كميته اسكار، از كارشناسان بين‌المللي براي انتخابات فيلم استفاده شود.
    وي در پايان اشاره كرد: جريان اسكار تبديل به نوعي مصلحت‌انديشي بين دولت و سينما شده است كه عدم وجود كارشناسي به آن دامن مي‌زند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com