1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 428  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606170209  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۸:۵۹
    ۱۳۸۶/۰۶/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

شصت و چهارمين جشنواره فيلم ونيز/23

غرش شير «ونيز» در برابر سياست هاي جنگ طلبانه بوش

شصت و چهارمين جشنواره فيلم ونيز امسال در حالي برگزار مي‌شود كه علاوه بر نمايش دو فيلم با موضوع تقبيح جنگ عراق، عده‌اي از بازيگران و كارگردانان آمريكايي عليه سياست‌هاي جنگ‌ طلبانه بوش اظهار نظر كرده‌اند.

    به گزارش سایت سینمایی سوره، امسال در بخش مسابقه شصت و چهارمين جشنواره فيلم ونيز 22 فيلم شركت كرده‌اند كه از آنجمله مي‌توان به دو فيلم «آماده شده» و «در دره اله» اشاره كرد.
اين دو فيلم كه هر دو به موضوع جنگ عراق و ويراني‌هايي كه به بار آورده است مي‌پردازد، از نظر منتقدان دو شانس برتر اين دوره از جوايز ونيز هستند.
فيلم «در دره اله» داستان سربازي آمريكايي كه از جنگ عراق بازمي‌گردد و پس از مدتي ناپديد مي‌شود، و پدر و مادرش درمي‌يابند كه او توسط سربازان ديگري كه چون او از عراق بازگشته‌اند، كشته شده است.
    «پل هگيس» در اين فيلم به اين موضوع پرداخته كه عواقب منفي جنگ عراق نه تنها گريبان مردم مظلوم عراق را گرفته بلكه سربازان آمريكايي را با مشكلات روحي و رواني زيادي روبرو ساخته، تا آنجا كه سرباز بازگشته به وطن ديگر آن جوان سابق با روحيات گذشته نيست، همانند آنچه كه «اليور استون» در انتقاد از جنگ ويتنام در فيلم «متولد چهارم جولاي» با هنرنمايي «تام كروز» به تصوير كشيده بود.
    فيلم «آماده شده» ساخته «دي‌پالما» نيز از زاويه‌اي ديگر به روايتي تلخ از جنگ عراق پرداخته، او در اين فيلم داستان تجاوز سربازان آمريكايي به دختر بچه‌اي عراقي و قتل خانواده او را به تصوير مي‌كشد.
    «دي‌پالما» كه سعي كرده تا در اين فيلم گوشه‌اي از جنايات آمريكايي‌ها در كشور عراق را به تصوير كشد، اخيرا در مقاله‌اي كه در حاشيه جشنواره ونيز نيز منتشر شد، به شدت از سياست‌‌هاي جنگ‌طلبانه دولت آمريكا و حضور سربازان آمريكايي در عراق انتقاد كرده است.
    در مقاله اين كارگردان آمده است: با ساختن اين فيلم قصد داشتم نشان دهم كه تا چه اندازه از جنگ و خونريزي بيزارم و دوست دارم كه جنگ در عراق به پايان برسد.
    اين فيلم در تلاش است تا واقعيت‌هاي موجود در عراق و آشوبي كه توسط سربازان آمريكايي به راه افتاده را به تصوير بكشد.
    وي در اين مقاله مي‌افزايد:جنگ عراق علاوه بر كشت و كشتار افراد بي‌گناه ، پيامدها و آسيب‌هاي اجتماعي بسيار زيادي را بر پيكره جامعه عراق و حتي مردم آمريكا وارد كرده است.
    دي پالما در اين مقاله تصريح كرد كه من به عنوان يك شهروند آمريكايي كه دولت ماليات هم مي‌پردازد، به ماهيت جنگ وحشتناك عراق پي برده ام، و به دولت خود در خصوص ادامه حضور در عراق هشدار مي‌دهم.
    به عقيده اين كارگردان آمريكايي جنگ عراق در واقع ويتنامي دوباره براي مردم آمريكا بوده و اينكه بن‌لادن در عراق آشوب كرده تنها سرپوشي است بر دروغ‌هاي كاخ سفيد در ارتباط با اين جنگ.
علاوه بر دي‌پالما، بازيگران برجسته سينماي هاليوود از جمله «جورج كلوني»، «ريچارد گر» و «چارليز ترون» نيز در اين دوره از رقابت‌هاي ونيز عليه بوش اظهار نظر كرده‌اند.
    «جورج كلوني» در جلسه مطبوعاتي كه چند روز پيش در اين جشنواره برگزار شد، به شدت از بوش و اشتباهات دولت وي طي سال‌هاي گذشته انتقاد كرده و گفت: حال زمان آن فرا رسيده كه آمريكا اشتباهات گذشته خود را جبران كند.
«ريچارد گر» نيز امروز در جمع خبرنگاران حاضر شده و گفت: واقعا چگونه ما دو بار بوش را انتخاب كرديم؟
وي افزود: آنچه كه براي من جالب است، اين است كه چگونه چنين مردم بد و شروري از ميان مردم آمريكا رهبر ما مي‌شوند؟
    «چارليز ترون» نيز در ادامه سخنان «گر»، ضمن تاييد حرفهاي او گفت: تصميم براي ورود به عراق بسيار شتاب زده بود، به نظر من هيچ حقيقتي آنجا وجود نداشت، آنچه كه در اين ميان مرا بسيار ناراحت مي‌كند، اين است كه دولت آمريكا با مردم ما كاري كرد تا آنها فكر كنند اگر كه جنگ نكنند، وطن پرست نيستند.
شصت و چهارمين جشنواره فيلم ونيز چهارشنبه گذشته افتتاح شده و شنبه آينده نيز به كار خود پايان خواهد داد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com