1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 523  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606030206  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۰:۳۰
    ۱۳۸۶/۰۶/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

توضيحاتي درباره بخشنامه بازرسي رياست جمهوري و تبليغات ماهواره‌اي

اربابي: عده‌اي مي‌خواهند عملكرد معاونت سينمايي را زير سؤال ببرند

محمود اربابي گفت: تخلفي در زمينه پخش تيزرهاي فيلم ايراني از ماهواره وجود ندارد، عده‌اي مي‌خواهند با يك كار ژورناليستي عملكرد معاونت سينمايي را زير سوال ببرند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمود اربابي» مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي در مورد انتشار خبر برخورد با تهيه‌كنندگان سينماي ايران به دليل تبليغ فيلم‌هايشان از شبكه‌هاي ماهواره‌اي و حاشيه‌هاي ايجاد شده در مورد آن ، گفت: واقعيت اين است كه مطالب مطرح شده در اين زمينه به نظر ناقص و از طرفي سوخته است و احيانا ممكن است مسائل ديگري هم در اين مورد مطرح باشد.
    وي اظهار داشت: مسلم اين است كه در بيش از يك سال گذشته بر اساس تعاملي كه بين اداره كل نظارت و ارزشيابي و تهيه كنندگان سينماي كشور برقرار بود، به شكل قانوني از آنها خواسته شد تا نسبت به قطع تبليغات ماهواره‌اي در شبكه‌هاي فارسي‌زبان مستقر در خارج از كشور اقدام كنند.
    اربابي گفت: از يك سال پيش، از طرف اداره كل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي، اين مسئله به صورت بخشنامه و همچنين به صورت رسمي در پروانه نمايش‌ فيلم‌ها درج و صادر شده، تا تهيه‌كنندگان از اين كار خودداري كنند.
    وي اظهار داشت: اين نكته در گوشزدها نيز ذكر مي‌شد كه با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد.
    اربابي افزود: در طول يك سال گذشته، باتوجه به حجم بسيار زياد تبليغات ماهواره‌اي پيش از آن، ما به ندرت و در مواردي اندك شاهد نمونه‌هايي در زمينه تبليغات ماهواره‌اي (كه پيش از اين انجام مي‌شد) توسط پخش‌كنندگان ايراني بوديم.

* از تهيه‌كنندگان خواستيم تا در مراكز قضايي عليه شبكه‌هاي ماهواره‌اي شكايت كنند
    اربابي تصريح كرد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته، قريب به اتفاق تهيه‌كنندگان اعلام كردند كه هيچگونه سفارش تبليغاتي از سوي آنها داده نشده و شبكه‌هاي ماهواره‌اي به صورت غيرقانوني دست به اين كار زده‌اند.
    مديركل اداره نظارت و ارزشيابي، گفت: در اداره كل نظارت و ارزشيابي براي مسجل شدن ادعاي تهيه كنندگان، از آنها درخواست كرديم تا عليه شبكه‌هاي ماهواره‌اي در مراكز قضايي شكايتنامه رسمي تنظيم كنند و رونوشت آن را براي ما ارسال نمايند.
    وي گفت: با اين اقدام، ما اين امكان را داريم تا در مراودات حقوقي بين‌المللي، عليه شبكه‌هاي ماهواره‌اي اعلام جرم كنيم.
    اربابي در عين حال تصريح كرد: اما اگر اثبات مي‌شد كه تهيه‌كنندگان اقدام به تبليغات ماهواره‌اي كرده‌اند،محدوديت‌هايي از قبيل بازگشت يارانه‌اي كه به آنها داده مي شد، عدم    صدور پروانه نمايش براي اكران در سينماهاي جديد،تعليق فعاليت دفتر پخش از سه ماه تا يكسال و توقف اكران فيلم را براي آنها در نظر گرفته مي‌شد.
    مدير كل نظارت و ارزشيابي سينماي حرفه‌اي، گفت: از منظر من، تبليغ فيلم‌ها در شبكه‌هاي ماهواره‌اي ديگر موضوعيتي ندارد و كساني كه در يك سال گذشته - احتمالا به شكل غيرقانوني- اقدام به تبليغات ماهواره‌اي كرده‌اند،تنبيهات لازم در مورد آنها صورت گرفته است.

* صرفا يك كار ژورناليستي اتفاق افتاد
وي درباره بخشنامه بازرسي ويژه رياست جمهوري اظهار داشت: ما از بخشنامه بازرسي نهاد رياست جمهوري اطلاعي نداريم و تاكنون اعتراضي از سوي تهيه‌كنندگان، مراجعه به اداره نظارت و درخواست برخورد با شبكه‌هاي ماهواره‌اي كه در خبر مذكور به آن اشاره شده است،نداشته‌ايم. در صورتي كه بالعكس هميشه از جانب تهيه كنندگان اين تقاضا وجود دارد كه اجازه تبليغات ماهواره‌اي داشته باشند.
    محمود اربابي در ادامه افزود:نكته‌اي مورد تامل اين است كه «خبر تنظيم شده» مبني بر بخشنامه بازرسي ويژه؛ «منشأ و ريشه قانوني» ندارد و بخشنامه مذكور (تا جايي كه من اطلاع دارم) احتمالا وجود خارجي نداشته و به نظر مي‌رسد در اين زمينه؛ صرفا يك كار ژورناليستي اتفاق افتاده تا برخورد طبيعي را كه از طرف معاونت سينمايي در اين باب رخ مي‌دهد، تحت شعاع قرار دهد.

* آماده تعامل با رساني ملي هستيم
وي در عين حال درخواست كرد تا امكان تبليغات ارزان و گسترده توسط رسانه ملي در خصوص فيلمهايي كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز اكران دارند،فراهم شود تا فضا براي سوءاستفاده گران از يك سو محدود و بهره‌مند شدن مخاطبان سينما از شبكه اطلاع رساني ملي از سوي ديگر فراهم شود.اين اداره كل نيز آماده هرگونه تعامل و همكاري در اين زمينه است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com