1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 550  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605220210  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۱۷:۱۴
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

مديرکل امور مجلس و استان‌هاي حوزه هنري:

شوراي برنامه‌ريزي راهبردي فيلم، در حوزه هنري تأسيس مي‌شود

حوزه هنري درصدد است تا به جهت تقويت و سامان‌دهي جريان فيلم‌سازي در مراکز سي‌و‌سه گانه‌ استاني خود، «شوراي برنامه‌ريزي راهبردي فيلم» را تأسيس نمايد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره «رويش»، مجيد مصلحي مديرکل امور مجلس و استان‌هاي حوزه هنري با بيان اين مطلب، اظهار داشت: با آغاز فعاليت‌ رسمي دبيرخانه‌ي مرکزي سومين «رويش»، اداره کل امور مجلس و استان‌هاي حوزه هنري درصدد است تا «شوراي برنامه‌ريزي راهبردي فيلم» را با حضور اعضايي متشکل از فعالان و کارشناسان نامي سينما و مديران مراکز استاني حوزه هنري، تأسيس نمايد و در برنامه‌اي بلند مدت، با فراهم آوردن شرايط لازم جهت تعامل دو جانبه اين شورا و دبيرخانه «رويش»، جريان فيلم‌سازي ديني را سامان‌دهي و تقويت نمايد و بدين ترتيب موجبات توليد آثار سينمايي کوتاه و بلند فاخر ديني را در عرصه سينماي کشور فراهم آورد.
    مصلحي در ادامه با اشاره به بخشي از سياست‌هاي حمايتي حوزه هنري از جريان فيلم‌سازي ديني، متذکر شد: ما براي تقويت مقوله فيلم‌سازي ديني در کشور، صرفا نمي‌توانستيم به برگزاري سالانه جشنواره «رويش» بسنده کنيم. به عبارت ديگر برگزاري جلسات متعدد سياست‌گذاري «رويش»، ما را به اين نتيجه رساند که در مرحله اول بايد از مراکز استاني حوزه هنري شروع به تقويت جريان فيلم‌سازي کوتاه و حرفه‌اي نمائيم. در همين راستا و به منظور تحقق اين مهم، قصد داريم تا از طريق مراکز استاني حوزه هنري، منتخب سينماگران جوان و افراد مستعد در حوزه توليد فيلم کوتاه را در مناطق پنجگانه کشوري گردهم ‌آوريم و از طريق برگزاري مستمر سخنراني‌هاي کارشناسان «رويش»، کارگاه‌هاي تخصصي و جلسات نقد و بررسي، به تبيين جريان سينماي ديني در کشور کمک کنيم.
    مديرکل امور مجلس و استان‌هاي حوزه هنري در ادامه سخنان خود افزود: جوانان مستعد زيادي در شهرستان‌ها وجود دارند که علاقه‌مند به توليد فيلم کوتاه هستند، اما امکانات و شرايط لازم براي ايشان مهيا نيست. لذا ما نيز در بحث تجهيز دفاتر سي‌وسه‌ گانه حوزه هنري، ملزومات سخت‌افزاري اوليه ساخت فيلم کوتاه را در اختيار مراکز استاني قرار داديم تا هر فردي که در اين زمينه توانايي دارد، ولي امکانات و بودجه لازم را ندارد، با حمايت مالي، فني و علمي حوزه هنري بتواند استعدادهاي خود را بروز دهد. به عبارت ديگر يکي از وظايف اصلي شوراي راهبردي، شناسايي و حمايت از همين افراد است و حاصل اين سياست‌گذاري، در دوره‌هاي آتي «رويش» نمود عيني پيدا خواهد کرد.
    مصلحي در پايان عنوان کرد: اداره کل امور مجلس و استان ها حوزه هنري در ابتداي سال 1386 در چارچوب برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري خود، شعار «توليد در ذيل کيفيت مطلوب» را سرلوحه اقدامات کليه دفاتر حوزه هنري در سراسر کشور قرار داده است و همواره تأکيد داريم که در مراکز استاني بايد آثار سينمايي توليد شوند که قابليت جذب مخاطب و تأثيرگذاري کافي براي عموم مردم را داشته باشند.
    شايان ذكر است سومين جشنواره «رويش» از تاريخ 7 الي 11 آبانماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود و كليه فيلم سازان و علاقمندان به شركت در اين جشنواره تا پايان وقت اداري روز 20 شهريور ماه مي توانند آثار خود را به صورت پستي و يا حضوري به آدرس تهران، خيابان حافظ، نبش سميه، حوزه هنري، صندوق پستي 1677/15815، دبيرخانه مركزي جشنواره «رويش» ارسال نمايند. همچنين براي اطلاع از اخبار تكميلي، فرم فراخوان و جوايز اختصاص يافته در هر يك از بخش هاي جشنواره، علاقمندان مي توانند با شماره تلفن هاي 88918301- 88918302(021) دبيرخانه جشنواره، تماس حاصل و يا به تارنماي اينترنتي جشنواره به آدرس www.ruyeshfestival.ir  مراجعه نمايند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com